Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1611547
Sinds afgelopen weekend wil Raiko in eens zijn vleesbot minder goed eten. Het gaat er wel in..maar echt met hele lange tanden.
Ik begrijp er helemaal niks van.  :-\
Ten eerste is het allemaal vleesbot wat hij allemaal al eens gehad heeft, (in dit geval ging het om eendkarkas, kippenruggen, zalmlijf en parelhoenkarkas..en ook met zijn sardientjes zat ie laatst steeds om te pielen). Morgen staat er konijnenkarkas op het menu, iets wat ie ook al vaker heeft gehad en wat er tot nog toe ook goed in ging. Nog even afwachten hoe dat zal gaan dus.
Ik snap niet waar het aan ligt. Hij at het altijd goed en ook de diersoorten die ik hier noem lustte hij altijd graag.
Het spier- en orgaanvlees en groente gaat er nog steeds als koek in.
Iemand idee waar dit aan kan liggen..???
#1611580
Raiko is nu bijna 11 maand. Hij krijgt op zijn barf dagen 's ochtends altijd vleesbot en 's avonds spiervlees/orgaanvlees/groente. Dus 2x per dag. En op dins-woens en donderdag krijgt ie kvv (ook 2x per dag).
Ik heb zijn gebit bekeken, maar zit er helemaal goed uit. Ik zie er iig niks raars aan.
#1611780
Misschien is ie een beetje vervelend aan het raken. En een beetje verzadigd. Je ziet wel eens meer hoor, dat honden ineens denken van "jaaa gaaaaap, ik wil makkelijk eten". Hoe is hij qua gewicht? Mager of een beetje mollig of normaal? Geef je hem misschien teveel eten?

Ik zou zelf even terug gaan naar wat makkelijke beginnersbotten zoals eendennek, kippenvleugel, etc. En dat even een minuut of 10 in warm/heet water leggen. De smakelijkheid neemt dan toe. En dan even kijken wat hij er mee doet.

Sardientjes vinden sommige honden echt goor. En wat je kunt doen om de smakelijkheid te vergroten: ook deze in warm/heet water leggen zodat het visvlees weer zachter wordt. En dan de organen er even uit knippen. Sommige honden krijgen de gruwels van de organen van sardien. En dat kan van de een op de andere dag.
#1612365
@Lizzy:
Nee, hij is zeker niet te dik. Ben 'm juist de laatste tijd meer gaan geven, omdat ie bijna wat aan 't afvallen was (en hij zit nog in de groei).
Ben ff aan het denken of het miepen met eten tegelijkertijd is begonnen met het meer geven..maar volgens mij gaf ik 'm al een weekje meer en dat toen het gemiep begon.
Vanmorgen had ie konijnenkarkas heb ik ingeknipt hier en daar met een snoeischaar en met een hamer bewerkt en dat ging er vrij makkelijk in.
Ik ga je tip iig opvolgen met de nekken en vleugels en het in het heet water leggen. (Geeft dat trouwens niks voor het strucuur van het bot..splintergevaar?). Ik had er zelf namelijk ook aangedacht maar wist niet of dat ook kwaad kon.En de sardientjes dan maar ff zonder orgaan.
Bedankt voor de tips!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door