Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#161078
Vandaag iets heel rottigs meegemaakt. De honden hadden gisteren aan koeienknieen gekloven. Vanmorgen na het ontbijt gooide Penny alles wat ze net had gegeten er weer uit. Ze gedroeg zich abnormaal, op de rug rollen, tegen muren gaan liggen enz. Ze stond ook wat bol. De da gebeld en we konden meteen komen. Ze voelde iets diks in Penny's buik. Foto's gemaakt en daarop was een groot wit ovaal geval te zien [bot waarschijnlijk] Ik mocht naar huis met de instructie haar vette melk en evt olijfolie te geven om de massa wat vloeibaar te maken. Ook korte wandelingetjes. De twee uren erna ging het bergafwaards, ze kreeg meer pijn, kreunde en ging nog boller staan. Weer gebeld. Meteen komen en opereren.

Na 2 lange uren belde de da op, we waren net op tijd. De darm stond op punt van perforeren er zat al een ontsteking te beginnen en al wat vocht in de buikholte. Het was allemaal bot...Dus mijn schuld dat ik gisteren de botten niet eerder heb afgepakt. Ik kan me zelf wel wat doen.....Het is een zware operatie geworden want toen de grote klomp eruit was bleven de darmen dood , bij de blindedarm zat ook een klomp, toen die eruit was kwamen er weer darmgeluiden. De eerste 24 uur mag ze alleen bouillon daarna wat gepureerde kip. De da over botten: ik heb het zelf ook bij mijn cairn gehad, heel vervelend, maar aan de andere kant botten zijn ook zo goed. Hij wilde dieet voer meegeven maar verbeterde zichzelf meteen, omdat ik rauw voer.
Voorlopig hier geen bot meer en als ik het weer doe dan alleen nog maar eens een mergpijpje.
Penny is nu weer thuis en ligt bij te komen.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op zo 19 sep 2004, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#161085
O Joke wat vreselijk! Wat een verschrikkelijke dag. En nu maar duimen dat Penny weer snel opknapt zeg!
Pffffff, je was dus net optijd.
Je had koeienknieen gegeven zeg je....dat zijn toch dragende delen?Of vergis ik me nou?
Heel veel sterkte !
Laatst gewijzigd door Truus op zo 05 sep 2004, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#161092
Sh*t Joke, wat erg! Als ik dit zo lees, dan mag arme Penny blij zijn met zo'n oplettend baasje als jij. Ik hoop dat ze nu snel opknapt van de operatie.... Qua botten zou ik inderdaad rustig aan doen. Zeker voorlopig. In de toekomst zie je dan wel weer. Misschien durf je ooit weer een zacht botje te geven....
Sterkte en groetjes, Lizzy
Door 202spots
#161094
Ook beterschap gewenst voor Penny!!
Maar 'n koeien knie is "zachter" dan 'n mergpijp,en ik zou beslist geen mergpijp geven!
Door ~Joke~
#161150
Truus schreef: O Joke wat vreselijk! Wat een verschrikkelijke dag. En nu maar duimen dat Penny weer snel opknapt zeg!
Pffffff, je was dus net optijd.
Je had koeienknieen gegeven zeg je....dat zijn toch dragende delen?Of vergis ik me nou?
Heel veel sterkte !
Dat klopt, ik had ze als recreatiebot gegeven omdat ze door de zachtere botten zo heen zijn. Die terriers hebben zo'n kracht in de kaken....
Door ~Joke~
#161152
Lizzy schreef: Sh*t Joke, wat erg! Als ik dit zo lees, dan mag arme Penny blij zijn met zo'n oplettend baasje als jij. Ik hoop dat ze nu snel opknapt van de operatie.... Qua botten zou ik inderdaad rustig aan doen. Zeker voorlopig. In de toekomst zie je dan wel weer. Misschien durf je ooit weer een zacht botje te geven....
Sterkte en groetjes, Lizzy
Ja ik merk altijd onmiddelijk als er iets niet in de haak is en dan neem ik ook geen risico. Dit "grapje" heeft anderhalf keer een nieuwe diamant gehaktmolen gekost [weekeind toeslag], die moet nu eerst maar wachten. Penny heb ik tenminste nog!!
Door ~Joke~
#161155
202spots schreef: Ook beterschap gewenst voor Penny!!
Maar 'n koeien knie is "zachter" dan 'n mergpijp,en ik zou beslist geen mergpijp geven!
Voorlopig ben ik ook nog niet weer aan botten toe!
Door ~Joke~
#161157
sylvia schreef: wat vreemd dat dat bot niet is verteerd trouwens ???
Geef Penny maart een knuffel van mij.
Het bot was wel verkruimelt maar het zat vast als een dikke klont in de darmen. Te ingedikt denk ik.
Door Truus
#161158
harns49 schreef:
Dat klopt, ik had ze als recreatiebot gegeven omdat ze door de zachtere botten zo heen zijn. Die terriers hebben zo'n kracht in de kaken....
O..O.K....hoe is het nu met penny, is ze thuis ?
Voorlopig even geen botten meer denk ik he.
Wel goed van je, dat je zo goed gereageerd hebt door snel te bellen.En dan dat wachten he :-\ Bah!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#161162
Oh JOke,wat heb jij in je rats gezeten.Als alles maar weer goed komt.Die arme Penny.Laten we hopen dat alles op z'n pootjes terecht komt.Ik leef met je mee.
Door Netty
#161166
harns49 schreef:
Voorlopig ben ik ook nog niet weer aan botten toe!
jemig wat zal jij geschrokken zijn zeg, maar je schrijft dat je voorlopig geen botten meer wil geven, wat ga je dan geven als ik vragen mag?
Door dana
#161170
Jeetje wat zal je geschrokken zijn ...
Kan me voorstellen dat je voorlopig geen botten meer durft te geven.
Je zegt dat je de botten niet eerder hebt afgepakt, komt dit dan misschien omdat ze er te veel van heeft opgegeten ??
Ik vraag dit omdat het normaal gesproken toch gewoon verteerd.
Heel veel sterkte voor Penny en ik hoop dat ze snel weer opknapt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door