Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Buran en Co
#1611005
Buran is vandaag onder narcose geweest, wat zouden jullie vanavond voeren?? Normaal krijgt hij elke dag 1 keer eten, zijn vleesbot met zijn orgaan en vaak wat spiervlees extra erbij. Vandaag beter alleen spiervlees of zo??
Door pallas
#1611008
Ik begin idd eerst met spiervlees en dan kijken hoe het gaat.
Knappen ze goed op dan geef ik de volgende dag iets met bot, kip of kwartel of, iets wat lekker makkelijk verteerd.

Bovendien gooi ik er ook chorella in voor het ontgiften en geef ze wat extra vleessap  zodat de boel goed doorspoeld.
Door Buran en Co
#1611017
*Natasja* schreef: Hoe fit is hij? Is hij al een tijdje goed wakker?
Neu, hij is zeker nog niet de oude............. Knapt wel met het uur meer op
Door Daphne&Jayden
#1611034
Ik geef na narcose altijd telkens een klein beetje eten en dan kijken hoe ze reageren. Mijn ervaring is dat ze dan veel sneller opknappen van de narcose en sneller 'helder' zijn. Maar inderdaad iets wat licht verteerbaar is.
Sterkte en succes met het herstel.
Door *Natasja*
#1611056
Ik geef na een narcose (als het 's ochtends gebeurd is) rond een uur of 6 een beetje biogarde of geitemelk. Als dat goed valt, rond een uur of 9 een klein beetje spiervlees (iets van 200 gram). Meer krijgen ze van mij die dag niet. De volgende dag, als alles goed gaat, het gewone menu, maar dan wel kippenekjes als vleesbot.
Door pallas
#1611061
Buran en Co schreef: Neu, hij is zeker nog niet de oude............. Knapt wel met het uur meer op
Dan zou ik nog even wachten.
Een beetje yoghurt of wat geitenmelk met een lepeltje honing is misschien nog een idee?

als ie echt weer actief is kan je wel met wat vlees beginnen, maar rustig aan hoor. Een dagje niet eten is ook niet zo erg.
Gebruikersavatar
Door kira
#1611086
Ligt eraan. Ik doe altijd iets zonder bot, dus vlees/orgaan of een botmix van zalm. Hier hebben ze allemaal na narcose behoefte aan hun normale portie. Dus ik weet niet hoe laat je voert? Maar als je vaste tijdstip 7 uur in de avond is, dan zou ik dan gewoon voer maken en kijken of hij net als anders meeloopt. Zo nee, dan nog geen eten, zo ja, dan wel eten. Dat ik iets neem zonder bot is omdat volgens mij de darmen etc weer even op gang moeten komen en ik geen te harde ontlasting wil hebben (zeker niet gezien de plek van de wond bij Buran).
Door Buran en Co
#1611135
Dank voor de reacties! Heb zojuist Chlorella gekocht en hem de mensen dosering gegeven, dus 2 tabletten, 2x daags. Wij voeren afwisselende tijden, ga nu denk ik rond half acht, acht voeren en dan lust hij vast wel wat spiervlees, hij knapt inmiddels aardig op. Heeft alleen helaas nog niet gedronken dus hoop dat we wat ontdooivocht hebben  ;)

En dan morgen nog even checken bij de DA, hij heeft Metacam als pijnstilling gekregen maar daar hoor ik al meteen wat negatieve reacties over  :-\
Door *Natasja*
#1611246
Buran en Co schreef: Dank voor de reacties! Heb zojuist Chlorella gekocht en hem de mensen dosering gegeven, dus 2 tabletten, 2x daags. Wij voeren afwisselende tijden, ga nu denk ik rond half acht, acht voeren en dan lust hij vast wel wat spiervlees, hij knapt inmiddels aardig op. Heeft alleen helaas nog niet gedronken dus hoop dat we wat ontdooivocht hebben  ;)

En dan morgen nog even checken bij de DA, hij heeft Metacam als pijnstilling gekregen maar daar hoor ik al meteen wat negatieve reacties over  :-\
Ik geef na een narcose sowieso geen eten vóórdat ze wat gedronken hebben (en binnen gehouden hebben).
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1611252
Angelique schreef: Na een operatie krijgen ze hier altijd alleen maar een hapje "slap hapje". Morgen weer gewoon. :)
Hier ook, een slobberhappie. Voor 't idee wat te eten, maar stiekem slim verpakt doorspoelwater  ;)
Door Buran en Co
#1611408
Hmmm, hij heeft met veel smaak zijn spiervlees gegeten en binnen gehouden, maar nog steeds niet gedronken....... :-\ Even afwachten maar, hij ligt nu lekker rustig, eerder op de avond was hij wat aan het janken en miepen, hij zal wel niet snappen waarom hij zich zo raar voelt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door