Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#1610752
was net met Rakker bij de DA hier, Rakker helemaal over de zeik, wilde weg.......... DA luistert zijn hart, nu heeft hij volgens die DA een lichte hartruis bij inspanning (als hij iets rustiger was, hoorde die arts het niet). Komt dit vaker voor????
Door Robian
#1611055
Ik heb er ook wel eens van gehoord.

Ian heeft ook een lichte ruis maar bij hem is het nog wat anders.
Bij hem is het "probleem" dat zijn hart zo krachtig klopt dat er een werveling voor de hartklep ontstaat.
Deze werveling is dus de ruis die een DA hoort. Ik heb het toen bij Ian na laten kijken d.m.v. een echo
Gebruikersavatar
Door Dian
#1611144
volgens de DA was er verder niets aan de hand, hij heeft het wel in het dossier gezet, maar ik zit er wel een beetje mee :-[ Weet niet of ik er iets mee moet, Rakker spant zich heel goed in als hij met z'n bal aan het hollen is........ gaat dat dan wel goed???
Door Robian
#1611226
Tja, dat was voor mij toen ook de vraag.

Mijn DA zei ook dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken. Het was een licht ruisje en niet iets schokkends.
Ik heb toen beslist om een echo te gaan maken want Ian is zo'n opgewonden standje en ik was bang dat hij zo in één keer neer zou vallen als ik met hem aan het werk was  :-[
Ik wilde toen gewoon weten wat er nu aan de hand was want een ruisje kan heel veel oorzaken kan hebben.
De ene oorzaak is minder problematisch als de andere.

Je moet dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
De DA weet best waar hij het over heeft. Kijk maar naar Ian, daar zei de DA ook dat ik me niet druk hoefde te maken en hij had wel gelijk.
Voor mij was het achteraf dus niet nodig geweest om de echo te laten maken, maar ik heb het toen voor mijn eigen gemoedsrust wel gedaan.
Door Limpy
#1611270
Hier een kat met hartruisje dat ook beter te horen is bij grote inspanning cq stress en bij rust dus niet, bij haar is het 1 rammelende/lekkende de hartklep waar ze volgens de da én de meneer v/d echo gewoon oud mee kan/zal worden. Ze moest vooral ook blijven spelen en gek doen, ze mag alleen geen marathon gaan rennen... ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door