Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#161046
Gatverdamme, we zagen net een teek bij Brutus die al behoorlijk volgezogen zat.... Dat vieze gore beest was al wel zo'n halve centimeter! Hoeveel dagen zou ie er gezeten hebben? (ik kan dit niet uit staan he! Ik controleer de honden momenteel 2 a 3 keer per dag!).
#161080
Lizzy schreef: Gatverdamme, we zagen net een teek bij Brutus die al behoorlijk volgezogen zat.... Dat vieze gore beest was al wel zo'n halve centimeter! Hoeveel dagen zou ie er gezeten hebben? (ik kan dit niet uit staan he! Ik controleer de honden momenteel 2 a 3 keer per dag!).
Ghehehehehe...Cees had er ook eentje....zat in haar witte vacht onder haar keel. Deze was nog erg klein.
#161095
Gatverdegatverdegavter, wat een super smerige rotbeesten zijn die teken! Zojuist liep er weer een over Brutus 'n buik. Niet vastgebeten dus. Die ligt nu VERZOPEN in een potje met sop, de etterbak >:(.

Maar 2 dagen?!??!?!?!?! Maar da's dan ook raar! Onze honden hebben zulk kort haar en ik controleer ze dus zo vaak dat je haast niet zou denken dat deze viezerik al 2 dagen vastgezogen zit.... >:(

Die teek heeft Cees zeker te weten bij onze wandelingen opgelopen hoor Erna! Maar ik ben blij te lezen dat tie zich nog niet vastgezogen had :-X
Door Francisca
#161099
Ik kijk Mika ook altijd heel goed na, helemaal na het lyme-verhaal. Zo heel af en toe mis ik er toch een. Brrr. Maar een volgezogen teek zit er toch al wel een dag. Sneaky beesten hoor teken.
#161101
hoe langer ze aan het zuigen zijn, hoe smeriger ze worden!! Het is mijn ervaring dat ze zich niet in een paar uur tijd al zo volzuigen, maar je weet nooit...
Ik kijk bij Jonas heel erg naar bultjes, daar zit dan vaak een teek. Gatverdegatver, wat is het nut van teken eigenlijk? Volgens mij geen, die mogen ze van mij allemaal uitroeien!
#161106
Volgens mij heeft een teek ook nul komma nul nut en beschouw ik het als een foutje van moeder natuur/de schepper. Gatverdamme, vieze gore enge beesten :-X. Ik heb aan niks zo'n ontzettende gruwelijke hekel als een teek!
#161109
nou hier ook veel horzels/dazen.. als ik bij vergissing op het verkeerde pad loop, moet ik ze de hele tijd van Jonas afslaan! Opruimen die hap (kunnen ze ook meteen de muggen meenemen!). Ik hoop dat Jonas zijn nieuwe apparaatje werkt, dan hebben we tenminste geen last meer van teken!
#161128
Lizzy schreef: Volgens mij heeft een teek ook nul komma nul nut en beschouw ik het als een foutje van moeder natuur/de schepper. Gatverdamme, vieze gore enge beesten :-X. Ik heb aan niks zo'n ontzettende gruwelijke hekel als een teek!
Ieder dier heeft een recht op leven en heeft zijn rol in de natuur te vervullen;D ;Dook de arme door iedereen vervloekte teek ;) ;)
Ben van plan een opvangtehuis op te richten voor verjaagde ,uitgerukte, half verdronken, weggeslagen,
schlechtbehandelde teken 8) 8) 8)
Spenden op rek.nr. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#161132
senadance schreef:

Ieder dier heeft een recht op leven en heeft zijn rol in de natuur te vervullen;D ;Dook de arme door iedereen vervloekte teek ;) ;)
Ben van plan een opvangtehuis op te richten voor verjaagde ,uitgerukte, half verdronken, weggeslagen,
schlechtbehandelde teken 8) 8) 8)
Spenden op rek.nr. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D

En? Heb je al veel opgehaald voor die zielige teken van je?
#161133
senadance schreef:

Ieder dier heeft een recht op leven en heeft zijn rol in de natuur te vervullen;D ;Dook de arme door iedereen vervloekte teek ;) ;)
Ben van plan een opvangtehuis op te richten voor verjaagde ,uitgerukte, half verdronken, weggeslagen,
schlechtbehandelde teken 8) 8) 8)
Spenden op rek.nr. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Goed initiatief! Kan ik ook mijn vlooien, muggen en wespen bij jou afleveren?
#161179
Ja, ik heb me dit ook al vaak afgevraagd. Het gebeurt mij ook regelmatig dat ik zo'n volgezogen beest vind. Ook al controleer ik nog zo nauwgezet, zeker in zo'n wollige bouvenvacht zie je er gemakkelijk eentje over het hoofd.
#161185
Nou, kunnen we mekaar echt een handje schudden hoor. Ik heb de honden echt 2 keer met de kam gekamt, 100 keer bepoteld en bekeken en deze teek dus niet gezien terwijl ik 'm vanmiddag in 1 keer zag omdat er een 'bult aan mijn hond hing' :(
#161205
senadance schreef:

Ieder dier heeft een recht op leven en heeft zijn rol in de natuur te vervullen;D ;Dook de arme door iedereen vervloekte teek ;) ;)
Ben van plan een opvangtehuis op te richten voor verjaagde ,uitgerukte, half verdronken, weggeslagen,
schlechtbehandelde teken 8) 8) 8)
Spenden op rek.nr. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
het spijt me zeer, maar dat opvangtehuis vol ziek makende beesten kom ik toch echt terroriseren ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door