Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1609049
Max eet sinds een paar weken volledig Barf, maar hij kliert enorm met zn lever. Of ik het nu door zn pens heen maal, of het verstop onder huttekase of op een andere manier aanbied, hij weigert het te eten. Ik heb al geprobeert er warm water overheen te doen en zelfs om het even snel aan te bakken in olijfolie maar helaas.  :(

Kan ik lever helemaal weglaten uit zn menu? En het bijv. vervangen door Halitran capsules? (vroeger levertraan?) Hier zitten echter wat bestandsdelen in die ik niet zo goed ken.  Zonnebloemolie, conserveermiddel, ethylvanilline, gelatine, glycerine vitamine A en Vitamine D3.

Zonnebloemolie zou ik al niet snel geven, hij krijgt zalmolie van Dursydog of Henne en de rest zegt me niet zo veel. Wie heeft er advies voor me?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1609079
Charlie hier lustte ook geen lever, niet van rund, kip, konijn of wat voor dier dan ook.
Maar sinds ik biolever geef eet hij het met smaak op.

Ben overigens bang dat lever toch wel een belangrijk onderdeel is en dat je dat dus niet makkelijk weg kan laten.
En als je het eerst verder doorbakt en dat dan langzaam steeds minder doen?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1609097
bea schreef: Hier eten ze ook niet graag lever, dus droog ik het en gebruik ik het als beloning, dat gaat erin als koek.
Dat vind ik wel een goeie. Ik heb nog wel wat liggen en vind het doodzonde om weg te gooien dus dat gaat de oven in.  :) mss dat dat de oplossing is.
Gebruikersavatar
Door pike
#1609224
Pike lustte in het begin ook geen lever. Ik heb hem toen eerst gekookt gegeven, en toen elke keer iets korter gekookt, totdat er uiteindelijk alleen nog wat gekookt water overheen ging. Daarna lustte hij het rauw en hij lust het na vier jaar nog steeds  ;)
Door Buran en Co
#1609990
Geen idee of het kwaad kan voor honden maar..... bij mijn dieet moet je eigenlijk 1x per week lever eten. Maar als je dat niet lust mag je het vervangen door marmite. Zou dat ook mogen voor honden? Misschien hele domme opmerking hoor maar tsja, wie weet.

Buran miept er ook mee maar overgieten met heet water en even laten staan doet gelukkig wonderen! Succes!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1610270
Buran en Co schreef: Geen idee of het kwaad kan voor honden maar..... bij mijn dieet moet je eigenlijk 1x per week lever eten. Maar als je dat niet lust mag je het vervangen door marmite. Zou dat ook mogen voor honden? Misschien hele domme opmerking hoor maar tsja, wie weet.

Buran miept er ook mee maar overgieten met heet water en even laten staan doet gelukkig wonderen! Succes!
Marmite zou ik zelf dus nooit geven aan mn hond. Dat goedje is zo  ontzettend zout!! Wel lekker trouwnes :P :) maar ik denk dat het heel slecht is voor een hond. Mss zit ik er naast hoor.

Gisteren avond heb ik een kong gevuld met lever en die heel even in de magnetron gehad. heel klein beetje kaas erdoorheen voor de smaak. Helaas!!! :(
Wat een rotklus trouwens om een kong zelf leeg te moeten halen zeg..
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1610498
ik zou ook proberen het te drogen.
Of anders evt pureren en dan koekjes van bakken ofzo, die lust ie vast wel.

Volgende keer de buurhond de kong maar leeg laten halen, is niet gemaakt voor mensenhanden  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1614747
Ik heb ze hier lever leren eten door het in het begin aan te bakken in olijfolie en knoflook. Later steeds rauwer laten en steeds minder knoflook. Op het laatst aten ze het rauw met olijfolie en weer wat later was het wel goed zo..naturel.. van wat voor een dier maar ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door