Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door essie74
#1609082
hallo allemaal,

na een zeer hongerige periode vanaf januari hebben de katten eindelijk een verzadigd gevoel.
Nu ik eindelijk zover ben gekomen, kom ik tot het volgende dilemma.

Kan ik katten ook slechts 1 x per dag voeren? of moet dit altijd twee maal per dag gebeuren?

nnu krijgen ze afwisselend in de ochtend br*k van Acana en 's avonds HB.

De brokken mioeten blijven volgens mijn moeder anders komen ze veel tekort... :D  Maar ze krijgen in ieder geval al vers!!

ennuh de DA was zeer tevreden hoe ze opgeknapt waren van de week... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#1609092
maar welke maaltijd gooi je er dan uit? de HB, want brok moet blijven? of wil je ze samenvoegen? Brok en kvv door elkaar kan gekots opleveren, maar hoeft niet.

Er zijn mensen die 1x per dag voeren (net als Geer, maar volgens mij flin en Nikki ook), maar ik ben daar niet zo van voor mn eigen katten. zeker in het geval van kvv liever niet, want dat passeert sneller de ingewanden. Katten hebben een vrij snelle spijsvertering en dan zouden ze zo snel honger krijgen. Hier worden ze daar heel vervelend van en ik ben snel bezorgd over mijn haarballen. In het geval hier zie ik er Sien ook wel voor aan om gal te gaan kotsen en bij Ot juist dat ze de laatste uren ineens haar hongerprikkel en eetlust verliest.
Ik stel dus eerder voor om als je echt 1x per dag wil voeren, om dan barf te geven. Maar kijk maar hoe het loopt, je merkt vanzelf of het iets is.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1609232
Ik sluit me helemaal aan bij Koekje.

Hier heb ik het dus ook geprobeerd om 1x per dag te voeren. Maar omdat ze groot en deels KVV eten hadden ze dus vreselijke honger de gehele dag. Ik merk heel duidelijk verschil als ze barf krijgen of KVV op een dag. met een dag barf lukt het 1x per dag voeren met kvv 1x per dag zijn het dolle stieren. 5 dolle katten om je heen en die zich echt niet gedragen of luisteren is niet leuk (nummer 6 woont boven en nummer 7 leeft buiten dus van hun geen last)

Nu krijgen ze in de ochtend prooidieren en in de avond KVV en dit gaat goed.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1609853
hoi de bedoeling zou dan zijn 1x en dan kvv natuurlijk.... maar twee keer gaat nog wel per dag hoor! maar omdat ze steeds minder gaan eten van de 70 gram vlees met zijn 2e?dachten wij aan 1 x gaan voeren...
Door Borke
#1616464
Ik heb een jaar of 2 1x per dag de katten gevoerd (kvv) maar nadat ze ziek zijn geweest heb ik het weer op 2x per dag gehouden. Dan wordt er iets rustiger gegeten en dat vind ik beter.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door