Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door carlossurya
#1606741
mijn katten en hond eet graag runderlever maar nu hoor ik dat het niet zo geschikt is omdat lever juist veel gifstoffen en medicamenten bevat. Biologische lever zou daarom een stuk beter zijn. Klopt dit?
Door Lizzy
#1606745
Ik denk van wel ja. Ik zie ook dat mijn honden de lever van niet-biologisch gehouden dieren niet eten. En biologische lever wel. Nou is het niet erg om niet te veel en niet te vaak wat lever van rund te geven uit de bio-industrie, maar ik zou zelf niet teveel en niet te vaak van deze lever geven.
Door Greece
#1607193
Nu ben ik maar een leek maar volgens mij zorgen organen voor de afbraak van (giftige) stoffen en dat wordt toch niet opgeslagen in de organen? Vervolgens neem ik het zekere voor het onzekere en voer ik lever van lam of paard in de hoop dat die dieren minder AB hebben binnengekregen.
Heeft mss 1 van de DA op dit forum hier een antwoord op?
Door Iza
#1609728
Ik geef wel lever van kip of rund. Denk dat ik nu wel ga kijken dat het biologisch is. Dat is beter. Geen biologisch lever kan dus (kans is waarschijnlijk groot) ab enz bevatten. 
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1626332
teveel van iets is nooit goed. Ik zou me zo wie zo aan de percentages houden voor orgaan. En lever is maar 1 onderdeel uit het rijtje van orgaansoorten.
;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door