Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door barbarella
#1607371
Onze York (4,5 kg) is af en toe verstopt.  :( Hij eet iedere dag versvlees en wat fruit en groente. Ik kan niet merken dat het aan een bepaald iets ligt, want tot nu toe heeft hij nooit precies hetzelfde gegeten, maar het is zo zielig om te zien dat hij moet poepen en niet kan. Weet iemand iets dat ik hem kan geven hiertegen? Ik hoorde iemand over een beetje schapenvet... Iemand ervaring?
Door barbarella
#1609581
OK. Hij eet twee maaltijden per dag. 's morgens 75 gram KVV. 's Avonds vlees 75 gram (tartaar, kip, beetje afwisselend) + 50 gram groente (met de pot mee, zonder aardappel). 's Avonds eet ie mee als we fruit eten, dus een paar kleine stukjes appel, banaan, mandarijn of ander zoet fruit. Af en toe krijgt ie een dentastick (de mini variant). Hij blijft mooi op gewicht en ziet er prima uit. Hij had in het begin last van een geurtje als hij twee weken niet was gewassen, maar met andere shampoo is dat wel verholpen. Verder is het een vrolijk, levendig hondje van 5 jaar. Het enige vervelende is dat-ie inderdaad af en toe verstopt zit.
Door Lizzy
#1609585
Wat voor merk KVV geef je? Want hier zou hij niet op verstopt mogen raken.... Je geeft in de 2de maaltijd geen vleesbot?

Dentastix is overigens ongelofelijke gemene smerige rotzooi. Dus dat zou ik schrappen, als ik jou was.
Door barbarella
#1609606
Hij krijgt bijna altijd Smuldier. Ik ben altijd bang met botten. Een hondje dat ik ken is overleden omdat een kippenbotje zijn slokdarm had opengehaald. Ik wist trouwens niet dat Dentasticks slecht waren. Ik dacht dat er niets bijzonders inzat en dat het voornamelijk is om de tandjes te reinigen. Is er een "goed" alternatief voor? Dentasticks werken wel goed tegen tandsteen...
Door inni
#1609627
De hond van m'n schoonzusje( een maltezer, halfbroertje van de onze) heeft 't zelfde probleem en de oorzaak zit dan steevast in van die kauwspullen, of hondensnoepjes. De laatste keer kreeg hij van een dame die op bezoek kwam ook een dentastix 't resultaat was dat hij enkele dagen verstopt bij de dierenarts doorbracht (z'n darmen zijn onder narcose leeggemaakt). Hij is door 't oog van de naald gekropen.

Laat die spullen maar best uit z'n buurt, misschien kan een pensstaafje wel.
Door barbarella
#1624737
Dentasticks gedumpt en ietsje meer groente en fruit gegeven (dacht dat extra vocht misschien helpt) en ja hoor, nu al een week niet verstopt. Hoera!  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door