Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#1606548
De grote hond heeft sinds een tijdje last van zijn buik (ongeveer een week, niet constant soms een dag niet en dan een dag wel). Erg veel poepen zo nu en dan met slijm en één keer een beetje bloed. Dan geef ik hem een beetje yoghurt erbij en gaat het weer goed.
Maar vandaag zag ik dat hij stukjes bot uitpoept, vorige week heb ik het ook een keer gezien, dan was na de lamsribben, gisteren had hij konijnenrug, stuk pens en spiervlees.
Anders zitten er nooit stukjes in dat controleer ik altijd zorgvuldig.
Heeft dit te maken met dat de darmen wat van streek zijn? Andere hondje had ook wat last met slijm bij de ontlasting, dat is weer over. Dit doet mij vermoeden dat het een beetje een buikgriepje was, maar kan dat verklaren ddat er stukje niet verteerd zijn??
Ik wordt er altijd zo onzeker van.
Door Lizzy
#1606551
Oh ja, dat kan heel goed. Ik raad je aan om voorlopig even een goede probiotica te geven en alleen zachte vleesbotjes (van kip en eend en parelhoen enzo) en die even te pletten met een (vlees)hamer. Totdat de rust weer wedergekeerd is.
#1608921
Vandaag wéér allemaal stukjes bot in de ontlasting. Gisteren eendenvleugels gegeten, maar zitten complete gewrichtjes in de ontlasting!!
Okugest bij geven?? Heb evt ook nog MacSamuel weerstand? Of in dit geval beter Protexin want daar staat ook nog een pot van....
Alles even kapot slaan? Vanavond maar kippennek geven?
Laatst gewijzigd door Souris op do 06 mei 2010, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#1608937
Souris schreef: Vandaag wéér allemaal stukjes bot in de ontlasting. Gisteren eendenvleugels gegeten, maar zitten complete gewrichtjes in de ontlasting!!
Okugest bij geven?? Heb evt ook nog MacSamuel weerstand? Of in dit geval beter Protexin want daar staat ook nog een pot van....
Alles even kapot slaan? Vanavond maar kippennek geven?
Heb je de botjes geplet? Want dan kunnen er toch geen complete gewrichtjes in zitten? Ik zou inderdaad even nekken of vleugels geven maar deze pletten met een hamertje. En Protexin.
Door Exect
#1609369
HallO Hier over heb ik een tijdje terug een topic geopend , --------------------------------------------------------------------------------
Over het eten van bot  , en daarover heeft zij mijn D,a  haar twijfels  over evt evt dat er een stukje bot een darm kan beschadigen sorry sorry maar ze liet een voorbeeld zien  hahahahah via een condoom ja ik lach er nu om ze liet dat vol lopen met water en toen deed ze er  stokje,s  in  met wat prut van ,,  en dat moest dan via de boven kant naar benedenen dan zal het uit z,n poepertje moeten komen in zijn geheel ahha  Maar  onderweg dan bleef dan af en toe z,n stukje steken aan de wand  van als het zo zal zijn als voorbeeld de Darm van de hond en dat verontrust haar ook al weet ze van het sterkere zuurgraad ze zegt het kan en duidelijk het kan een lekkage opleveren .,,.,?? !!  ze vindt dat ik beter op deze mannier door kan gaan met  het malen is heel fijn . Ik schrijf dit nu op barfplaats om dat ik er toch redelijk over nagedacht heb ,,,nu  wil graag een mening hier over  , En nogmaals reallyyy het is geen komentaar van de D,a over dat vers vlees ,,,, alleen verontrustend en ja kan heeeeee
IK laat het nu weer terug komen het stukje uit de topic  omdat wat ik nu leest  het toch wel kan bot in de ontlasting terwijl er enkelereactie waren op het topic dat het niet kan bot in ontlasting .
rt Henk te Thailand 
Door Souris
#1609561
Lizzy ik had de eendenvleugels gisteren niet geplet en vanochtend zat er dus een gewrichtje in de ontlasting.
Vanavond zal ik de nekken pletten en beginnen met de protexin...
Ik ga er toch nog steeds vanuit dat ze een MD-virusje had/heeft aangezien de andere hond ook wat slijm bij de ontlasting had.
Zal zien hoe het gaat....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door