Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lycka
#1608213
Hoi iedereen,

ik heb een paar vragen over een aantal kvv soorten. Uiteraard zijn br^&*ken hier echt not done dus de meegekregen zooi zal ook niet gevoerd worden.

Maar nu mijn vraagjes:
Kan hij alleen op Smuldier compleet, aangezien hier suplementen in zitten en geen botten? Krijgt hij geen tekorten vanwege het misschien van echte botten?
Is het verstandiger om hem op verschillende smaken Carnibest te zetten?  dit ivm de botten die erin verwerkt zijn.
Of kan ik beter alles door elkaar geven, dus Carnibest, Smuldier en Rodi, uiteraard de compleet varianten. Dit in combinatie met yoghurt, eitjes, kippennekken/poten/vleugels, wat rundspiervlees. En hoeveel geven? Zoveel als hij op kan? Hij zal een kilo of 5 zijn als we hem krijgen. Heb gehoord dat pups zich niet snel overeten?

Voledig barfen heb ik gedaan, vind ik ook het beste, maar ik zat bij herby dus de levering was erg slecht en zat dus vaak zonder barf waardoor ik alsnog uitkwam op kvv. Voordeel van hem is dat ik hem niet duur vind, heb een aantal verschillende sites bekeken maar daar vind ik het allemaal nog wel aardig aan de prijs, zeker als je het vergelijkt met Smuldier.
De geleende vriezer heb ik ook niet meer, heb dus nog maar 1 lade van de 2 over die ik gebruik voor de woefjes. Misschien komt er tzt wel weer 1.

Het beste lijkt mij varieren maar heeft Smuldier en Rodi een toegevoegde waarde? Uiteraard gaan de eitjes ed gewoon door, maakt niet uit welke kvv ik ga voeren. Wil in ieder geval een aantal barf dingen per week voeren.

Wie o wie heeft tips!  :)
Door bloemetje
#1608222
Ik zou lekker de soorten afwisselen. Dat lijkt mij alleen maar goed. Net als met barf geef je hem tussen de 2 en 7% van zijn lichaamsgewicht.
Persoonlijk denk ik dat CB beter is dan Smuldier. Maar dat is (afgezien van de supplementen in Smul/Rodi) nergens anders op gebaseerd als hoe het hier gegeten word en hoe ik het eruit vind zien. Maar aangezien het idd aardig aan de prijs is wissel ik ook af! Ik geef hoofdzakelijk CB afgewisseld met Rodi, Smuldier en Duck.

Als je dan barf wilt bijgeven zo nu en dan zou ik dan wel een diersoort nemen die niet in de KVV zit. Een kwarteltje bijv of een eendennek.
Door Lycka
#1608235
[quote="bloemetje"]
Ik zou lekker de soorten afwisselen. Dat lijkt mij alleen maar goed. Net als met barf geef je hem tussen de 2 en 7% van zijn lichaamsgewicht.
Persoonlijk denk ik dat CB beter is dan Smuldier. Maar dat is (afgezien van de supplementen in Smul/Rodi) nergens anders op gebaseerd als hoe het hier gegeten word en hoe ik het eruit vind zien. Maar aangezien het idd aardig aan de prijs is wissel ik ook af! Ik geef hoofdzakelijk CB afgewisseld met Rodi, Smuldier en Duck.

Als je dan barf wilt bijgeven zo nu en dan zou ik dan wel een diersoort nemen die niet in de KVV zit. Een kwarteltje bijv of een eendennek.
[/quote]

En waar kan ik die voor een normaal prijsje kopen? Gewoon bij een poelier? Bij Herby heb ik het vroeger wel gekocht en daar was het niet zo heel duur.

Bedankt voor je hulp!  :)
Door Too
#1608244
Voor een pup vind ik persoonlijk een kvv met een natuurlijke calciumbron [gemalen bot] veruit te verkiezen boven een  met een calciumsupplement.
Daarnaast zou ik waar mogelijk verschillende merken/ smaken [diersoorten] afwisselen
Gebruikersavatar
Door choopy
#1608642
[quote="Lycka"]
Topic mag op slot, pup gaat niet door omdat ik geen brok wil voeren  :-X

Bedankt voor jullie antwoorden.
[/quote]

Omdat jij kiest voor het beste voor de pup, krijg je geen pup van de fokker :boxed:
Schiet mij maar lek....ok, ik zie ook liever dat de pups bij nieuwe eigenaren op vlees gaan, maar verplcihten..nee.
Door Lycka
#1608713
[quote="choopy"]
Omdat jij kiest voor het beste voor de pup, krijg je geen pup van de fokker :boxed:
Schiet mij maar lek....ok, ik zie ook liever dat de pups bij nieuwe eigenaren op vlees gaan, maar verplcihten..nee.

[/quote]

Hier komt het idd wel op neer ja  :o
Door Lycka
#1608841
[quote="petra-amsterdam"]
:nerves: :nono2: Zou je ,n DH-pup krijgen?
Wat ,n randmegoggele ideeen houd die fokker er op na :-\
Gelukkig zijn er meer fokkers 8)
[/quote]

Nee, na het overlijden van onze boxer wilden we graag weer een boxer.

Thirza zit overigens op vers en doet het top! Ze is inmiddels 10,5 en is op en top gezond.
Door josevl
#1609252
je heb wel boxer fokker die zelf vers geven hoor
hier op de site zit er ook een
ik zal ff nakijken wie het ookal weer is

ps waar wilde je die boxer vandaan halen??????
Door Lycka
#1609287
[quote="josevl"]
je heb wel boxer fokker die zelf vers geven hoor
hier op de site zit er ook een
ik zal ff nakijken wie het ookal weer is

ps waar wilde je die boxer vandaan halen??????
[/quote]


Alvast bedankt dat je dat na wil kijken.
Laatst gewijzigd door Lycka op zo 09 mei 2010, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lycka
#1629430
Gelukkig is dit topic nog niet op slot, ik zit nu nog met een paar vraagjes aangezien de pup zaterdag komt  :biggrin2::

Ten eerste heb ik een mail verstuurd met de aanvraag van CB Natuurvoer, Lam/rijst, Kip/rijst, en Eend/rijst, ik voerde opoe altijd al Smul compleet dus beide varianten heb ik al.

Nu mijn vraagjes:

Ik heb dus wat dingen om mee te varieren, maar over het overzetten zijn hier de meningen in de fam verdeeld:
Ik zeg meteen de eerste dag, ze zijn dan toch al van slag dus aan de dunne gaan is goed mogelijk, of het dan van vlees of van brok komt maakt niet zoveel uit volgens mij... Dan prefereer ik spuitpoep van vers  :biggrin2:
De ander zegt, mengen, dan gaat het overzetten rustiger, volgens mij is het mengen van brok en vlees niet handig omdat dat anders verteerd end at ze dan alsnog buikpijn kunnen krijgen.
Of: 's morgens brok en 's middags en 's avonds vers? Lijkt me ook een flinke aanslag op de ingewanden?

Dus, wat adviseren jullie? Meteen overzetten?


Wanneer kan ik gaan afwisselen met de verschillende soorten? Meteen of eerst een paar dagen op rund en dan beginnen?


Bedankt voor jullie hulp! You are the best!!!! 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door