Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door teckeltje
#1609213
altijd brokken  gegeten nu over op vlees maar binnen 10 tellen als hij het opeet komt het er weer uit iemand een idee ?Geprobeerd met smuldier pens kompleet en vlees kompleet van smuldier hij begint er nomaal aan ook niet gulzig wat hij eruit gegoid heeft eet hij niet meer op en dan laat hij dus ook de rest van zijn eten staan iemand een oplossing of idee??
Gebruikersavatar
Door pike
#1609228
[quote="bloemetje"]
Geef je het wel goed op kamertemperatuur?
[/quote]

Zo ja, misschien kan je eens kijken of het ook terugkomt als je er wat kokend water overheen giet. Dan wel weer wat laten afkoelen voor je het geeft  ;)
Door K&D
#1609235
Ja, probeer eerst eens met wat warm water erover. Als dat nog niet goed gaat  terug naar af en opnieuw beginnen door te gaan mengen met brok. Eerst een heel klein beetje vlees door de brok, en elke dag opbouwen en steeds minder brok,  totdat je merkt dat het goed gaat. Wel de tijd voor nemen. En geef ook maar probiotica erbij voor de darmen. Dat kan nooit kwaad.
Sommige honden hebben wat meer tijd nodig om te wennen.
(en geen bot geven zolang je mengt met brok ;) )
Door teckeltje
#1609493
al geprobeerd op kamer temp en beetje door de brokken (eetlepel )het vlees overgieten maar het komt er met twee tellen weer uit
Door inni
#1609577
Ik hang 't etensbakje van Berre een tijdje in heet (geen kokend) water totdat 't eten bijna lauw is, en duw 't dan helemaal plat op de bodem van z'n bakje. Als hij echt gulzig eet (zonder knabbelen naar binnen schrokt) valt 't ook wel 's voor dat 't er gelijk weer uitkomt.
Door hamada
#1609816
Als de temperatuur in orde is, kan het ook een bepaalde gevoeligheid zijn.
Onze honden kunnen niet tegen Smuldier. Tenminste, we hebben een paar keer geprobeerd met verschillende smaken. Ze moeten overgeven en hebben na een maaltijd Smuldier dunne ontlasting. Hetzelfde vroeger met de oude Rodi rund met groenten. De lam rijst van Rodi werd wel verdragen (nu de rund met lam), Duck eten ze, en standaard krijgen ze CB. Er zijn hier op het forum verschillende honden die niet goed reageren op sommige merken kvv, staat me bij.. Is volgens mij een kwestie van uitproberen.
Succes.
Door bloemetje
#1610346
[quote="teckeltje"]
al geprobeerd op kamer temp en beetje door de brokken (eetlepel )het vlees overgieten maar het komt er met twee tellen weer uit
[/quote]

En als je het een beetje gaart?
Door bloemetje
#1610638
[quote="teckeltje"]
dat ga ik maar probeeren ik heb ook nog carnibest dus kan ik ook nog probeeren
[/quote]

Dat is ook het proberen waard  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door