Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bo
#160910
Hallo allemaal,

Een hele poos geleden (kan wel bijna een jaar zijn) heb ik hier eens een berichtje neergezet omdat het toen niet zo goed ging met mijn hond. Inmiddels is hij weer helemaal opgeknapt. Hij moet wel de rest van zijn leven een half tabletje (in de toekomst misschien wel meer omdat het probleem kan verergeren), maar dat is niet zo erg. Het belangrijkste is dat hij weer kan doen en laten wat hij zelf wil. Hij ondervindt nergens last van en is weer net zo speels als voor die tijd.

Toch heb ik nog een vraagje. Ik ga binnenkort verhuizen. Daar in de buurt is ook een groot park met een kolk én de Oude IJssel. Nu wilde ik eigenlijk weten of ik hem daar wel kan laten zwemmen. Hij krijgt jaarlijks alle standaardvaccinaties. Zou hij er toch nog ziektes van kunnen oplopen?

Alvast bedankt,

Irish
Door Lizzy
#160912
Hoi Irish, mag ik vragen wat voor tabletjes jouw hond krijgt? En waarvoor? (prednison?).

Elke hond, wel of niet gevaccineerd, kan ziek worden. Want, ook een vaccinatie geeft geen 100% bescherming.

Maar ik zie geen reden jou hond daar niet te laten zwemmen (tenzij het water ontzettend smerig is). Want hij kan bijv. de ziekte van Weil net zo makkelijk oplopen bij het snuffelen aan een lantaarnpaal (ziekte van Weil wordt in Amerika ook wel "de lantaarnpaal ziekte" genoemd omdat er ook besmetting plaats vindt via de urine van de hond).

Overigens is ieder jaar vaccineren teveel en onnodig. Je zou zeggen "maar het kan toch geen kwaad?". Nou, teveel vaccineren kan wel degelijk kwaad! Je belast het immuunsysteem van de hond met het vaccineren, tegelijkertijd tegen allerlei ziektes. Vraag je dierenarts om zijn nieuwe ent-schema.

Groetjes, Lizzy en fijn om te horen dat jouw hond zich weer beter voelt!
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 05 sep 2004, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bo
#161430
Mijn hond krijgt moderin (familie van de prednison).... Een half tabletje is 1 mg. De dierenarts vind het vreemd dat een hond van zijn grootte (Duitse herder) op zo'n lage dosis zo goed reageert.

Eind vorig jaar werd er bij hem ontdekt dat hij op 2 plaatsen aan zijn ruggenwervel "haakjes" had wat op zijn ruggenmerg drukte, wat weer ging irriteren en zodoende verlammingsverschijnselen veroorzaakte.

Hij heeft me destijds een hele hoop geld gekost (foto's, medicijnen, consulten enz) maar ik heb het er graag voor over gehad.

Hij is bijna 7, maar als je hem ziet zou je denken dat het een hond van 7 maanden was. Eén brok energie!

Groetjes,

Irish
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door