Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oukje
#159420
Hallo. ik heb een dwergpoedel van 11 jaar en ze heeft oorontsteking. ze komt er maar niet vanaf.ben kapitalen kwijt aan de dierenarts, maar niks helpt . zalfjes pilletjes enz enz . heeft iemand een tip.
Door qyan
#159513
ja, zilverwater, ook wel colloidaal zilver genoemd.
werelds goedje, werkt perfect voor oorontstekingen, oogontstekingen en nog zoveel dingen meer.
bij qyan zijn die kwaaltjes altijd erg snel weg met zilverwater en heb het zelf ook niet zo lang geleden gebruikt voor een oorontsteking, wereldspul!
www.zilverwater.nl
Gebruikersavatar
Door sylvia
#159661
bij een poedel (maar dat zul je wel weten) moet je de gehoorgang goed leeg geplukt blijven houden, ik zou even bij je da een flesje specicare oorcleaner van Leo bestellen (je kan het ook op internet bestellen bij www.dumuchi.nl)
Verder heb je inderdaad kans dat dit niet alleen een kwestie is van een niet goed doorluchte gehoorgang maar een voedings probleem.Heel veel oor en oogonstekingsproblemen komen uit een overgevoeligheids reactie voor de voeding.
Door oukje
#159845
hoi
mijn poedel eet brokken van royal canin
en regelmatig kip en pens. wat kan je het beste geven, de een zegt dit en de ander zegt dat?
Door Lupa
#159847
zijn de oren leeg? haren en troep?
dan zou ik behandelen met zilverwater(toets op de zoekfunctie zilverwater in) en dit in combinatie met een goeie versvoer.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#160035
Op dit moment is een complete versvleesvoeding uit de diepvries het beste. Als je je er in verdiept hebt is zelf maken nog beter, maar je zult zien dat als je overschakelt op versvleesvoer, de oren al een stuk beter zullen worden.
Timmie, mijn eigen dwergpoedel had voorheen ook vaak last van haar oren. Nu helemaal niet meer.
Door Lizzy
#160414
Royal Canin zijn brokken en er zitten chemische antioxydanten in. Bovendien bevatten ze veel te veel graan en sommige honden krijgen last van huidgisten op deze (belachelijke) hoeveelheid graan. Ik sluit me daarom aan bij Hitam. Weg met die brokken en een goede versvleesvoeding in huis halen. Daarnaast natuurlijk de oren goed leeg plukken, goed spoelen met bijv. de oorreiniger die Sylvia aanraadt en daarna bijv. een tijdje behandelen met Prodier Oordruppens van VSM (die hebben bij mijn honden altijd goed geholpen). Als dat niet helpt, laat dan maar gerust het oorsmeer op kweek zetten (de dierenarts haalt er wat oorsmeer uit en stuurt dit op naar het lab.). Je hebt namelijk altijd een goede kans dat er bijv. pseudomonas bacterieen in zitten, al dan niet in combinatie met gisten/schimmels.
Door obicham
#160868
is dit spul ook verkrijgbaar bij de drogist of alleen te bestellen via het internet???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#160876
obicham schreef: is dit spul ook verkrijgbaar bij de drogist of alleen te bestellen via het internet???
Welk spul?
Door obicham
#162791
het bedoelde spul is het zilverwater

vandaag ff bij een drogist en apotheek geweest .
drogist kende het wel maar had het niet.
apotheek kende het niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#162806
obicham schreef: het bedoelde spul is het zilverwater

vandaag ff bij een drogist en apotheek geweest .
drogist kende het wel maar had het niet.
apotheek kende het niet.
`
je kan het op het internet wel bestellen, je kunt ook zo'n apparaat op het internet bestellen om het zelf te maken.Ik heb een spray van 30ppm dat is erg sterk bij easygroom besteld, maar het staat niet op hun site dan zou je ze moeten bellen en dit is alleen voor uitwendig gebruik http://www.easy-groom.nl
Ik geloof (maar weet het niet zeker) dat je ook zilverwater bij Paul Barte kan bestellen .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door