Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Emmanuelle
#1594002
[quote="orinake"]
slachthuizen, slagerijen, vleesverwerkende bedrijven.
In NL zijn ze wel veel behulpzamer helaas.

[/quote]

Mja inderdaad. Je moest eens weten hoeveel mails ik al gestuurd heb.
Dat was nog gene vette zenne  :(
Door orinake
#1594007
[quote="Emmanuelle"]
Mja inderdaad. Je moest eens weten hoeveel mails ik al gestuurd heb.
Dat was nog gene vette zenne  :(
[/quote]

ik heb der nu een 100 tal gestuurd :)
En dat heeft me voorlopig 4 adresjes opgeleverd :)
Door Emmanuelle
#1594010
[quote="orinake"]
ik heb der nu een 100 tal gestuurd :)
En dat heeft me voorlopig 4 adresjes opgeleverd :)
[/quote]

Ja hier toch ook al heel veel mailtjes gestuurd.
Diegenen die ik gevonden heb zijn dan meestal nog "bekendere".
Poeliers slachten ook allemaal niet zelf, hier in de buurt toch niet...   en de meeste slagerijen die ik gecontacteerd heb antwoorden zelfs niet.
En als ze antwoorden dan is het om te zeggen dat ze ofwel niet zelf slachten en dus niks van vlees hebben voor honden, ofwel dat ze alles voor het gehakt gebruiken.
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op wo 21 apr 2010, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#1596667
Ik ben zo ongeveer 75 euro per mand kwijt aan een hond van 15 kg, een hond van 34 kg en een poes. Vooral het spiervlees hakt er nogal in. Om het een beetje te budgeteren gebruik ik tussendoor de vleesuitvoering van smuldier. De enkelvoudige.
Hoe komen jullie met het dure spiervlees zo laag uit met de kosten?

groetjes van Hanna.
Door orinake
#1598343
[quote="hannabelgje"]
Ik ben zo ongeveer 75 euro per mand kwijt aan een hond van 15 kg, een hond van 34 kg en een poes. Vooral het spiervlees hakt er nogal in. Om het een beetje te budgeteren gebruik ik tussendoor de vleesuitvoering van smuldier. De enkelvoudige.
Hoe komen jullie met het dure spiervlees zo laag uit met de kosten?

groetjes van Hanna.
[/quote]


hangt van je adresjes af :)
Schapenvlees heb ik aan 3€/kg
Paardenvlees koop ik altijd in promo in de makro (1.95/kg verpakt per 2kg)
Rundssnijlingen heb ik verschillende adresjes voor, varierend van 1 tot 2€/kg
Rundersnippers zijn wat duurder en gaan tot 3€/kg
Geitensnippers komen van het IC
Hertenvlees heb ik verschillende prijzen voor varierend van 1.50 (denk ik) tot 4€ (en een adresje 14!!!!€)
Vissnijlingen heb ik gratis via via
Het is een beetje zoeken en afspreken met enkele mensen in je buurt.
Jij helpt hen aan gerief, zij helpen jou en zo kan je wel hier en daar wat beknibbelen in je prijzen.
Door hannabelgje
#1605850
Ik bestel alles bij lupa en dan komt heel wat duurder uit.
het ergste is nog dat zoë niet eens houdt van spiervlees.

groetjes van Hanna.
Door Hayden
#1606370
[quote="orinake"]
1 zak eukanuba = 60€/15kg
[/quote]
Geen idee waar jij brokken haalt, maar Eukanuba betaalde ik 43€ voor 20kg.

Geen idee wat ik maandelijks kwijt ben aan vlees voor de honden. Prijzen variëren van gratis tot 3€ de kilo.
Ik voer 2kilo BARF per dag en 500gr KVV.
Door Benjy en Misty
#1606424
[quote="Hayden"]
Geen idee waar jij brokken haalt, maar Eukanuba betaalde ik 43€ voor 20kg.

Geen idee wat ik maandelijks kwijt ben aan vlees voor de honden. Prijzen variëren van gratis tot 3€ de kilo.
Ik voer 2kilo BARF per dag en 500gr KVV.

[/quote]

Ik betaalde ook € 60,- voor 15 kilo. Bij de fokker kreeg ik €10,- korting maar ik merkte al voordat de zak op was dat het dit niet ging worden.  :biggrin2:
Door Hayden
#1608290
Benjy en Misty schreef: Ik betaalde ook € 60,- voor 15 kilo. Bij de fokker kreeg ik €10,- korting maar ik merkte al voordat de zak op was dat het dit niet ging worden.  :biggrin2:
Dat is echt veel, ik had ze via de hondenschool aan die prijs.
Ook Pro Plan had ik aan 45€ voor 20kilo.

Nu maak ik me ondertussen wel de bedenking, velen hier (en ook op andere fora) willen zo goedkoop mogelijk aan vlees geraken. Kwaliteit hangt vast aan de prijs die je betaald he...
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1608525
Hayden schreef: Dat is echt veel, ik had ze via de hondenschool aan die prijs.
Ook Pro Plan had ik aan 45€ voor 20kilo.

Nu maak ik me ondertussen wel de bedenking, velen hier (en ook op andere fora) willen zo goedkoop mogelijk aan vlees geraken. Kwaliteit hangt vast aan de prijs die je betaald he...
Niet altijd, is ook een kwestie is van goed zoeken  ;)
Hier voer ik alleen kwaliteit, want dat vindt ook belangrijk, maar kom gemiddelt niet boven de € 2,00 de kilo uit.
Een stuk beter dan brok  :)
Door orinake
#1608624
Hayden schreef: Geen idee waar jij brokken haalt, maar Eukanuba betaalde ik 43€ voor 20kg.

Geen idee wat ik maandelijks kwijt ben aan vlees voor de honden. Prijzen variëren van gratis tot 3€ de kilo.
Ik voer 2kilo BARF per dag en 500gr KVV.
brok kwam gewoon van de winkel. Op fokkersvoorwaarden is het een stuk goedkoper das een feit.
Ik gaf de rottweilervoeding van eukanuba.
Nu barf, veel goedkoper en gezonder.

Wat betreft de prijs van de barf: ik probeer max 3€ te geven, al zitten er duurdere dingen bij, maar die combineer ik dan met goedkopere spulletjes :)
Door golfje
#1613155
Kent iemand adresjes omgeving amsterdam waar je goedkoper kan inkopen? Als ik dit topic zo doorlees ben ik namelijk een stuk duurder uit. :(
Door orinake
#1615596
hier opt forum staat een hele lijst met adresjes.
Kan je daar ff tussen kijken.
En anders ja heel lief zijn voor andere forumers en samen bestellen he
Door golfje
#1618234
orinake schreef: hier opt forum staat een hele lijst met adresjes.
...
O, mag ik je nog vragen waar?  :D Het kan namelijk zijn dat ik ontzettend met mijn neus loop te kijken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door