Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1608111
hallo allemaal !!

ik ben Chrissie en ik heb een sharpei teef van 3 en half jaar Mei-li ,ongeveer 1 jaar terug kreeg ze plotseling veel jeuk ,ze krabde heel haar keelhuid kapot en het zag er voortaan uit als een olifantenhuid het stonk ook heel erg ,ook waren haar oren erg gevoelig continu schudden met haar hoofd en krabben ook .

Steds met dit probleem naar de DA en ze krijgt daar dan een cortisoneninjectie en een prednison kuur mee ,dan is het weer een tijdje rustig en hersteld ze weer ,wanneer de prednison op is beginnen de klachten weer langzaam op te spelen ,dus steeds na een paar maanden hetzelfde !

In januari 2010 was de jeuk echt zo erg dat ze ook weer helemaal kaalgekrabt was en daardoor erg stonk dat we maar weer een keer terug zijn gegaan naar de DA,er waren verschillnde dingen bekeken,maar het konden 3 dingen zijn:
-voedselovergevoeligheid
-omgevingsovergevoeligheid
-atopie :'(

nu zijn we sinds april dit jaar bezig uit te vinden of het door voedsel komt,afgesproken is haar royal canin hypoallergeen brokken te gaan geven in combinatie met NOG STEEDS moderin/prednison!
en tussendoor NIETS!! alle kauwartikelen botjes etc ....weg ...alleen appeltjes en tomaatjes krijgt ze nog tussendoor .

Nu is het inmiddels mei en nog stees op t hypoallergeen (eleminatiedieet)voer nu zo n 5 weken in combinatie met de prednison en ze schudt nog constant met haar hoofd en krabbelt aan oortjes en pootjes knabbelen ,nu niet meer tot kale plekken toe ,maar ze doet het nog steeds .

Sinds korte tijd ben ik me op aanraden erg gaan verdiepen in KVV en kwam hier terecht ,terwijl t eigenlijk een barf forum is..,maar ik vind het echt super interessant  ;),nu hoop ik dat er iemand is die wat raadt kan geven ,ik heb namelijk de DA zojuist gesproken en het even besproken dat ik nog geen duidelijke vooruitgang zie  :-\...toen hij begon over allergie testen en haar hele leven lang prednison OF antistoffen injecteren  :-X :'( >:(...werd ik daar op zijn zachst gezegd niet vrolijk van !
De aanleiding van mijn telefoontje was de vraag of er in het hypoallergeen voer toch misschien wel gluten zaten ...bijv rijst granen enz...NEE hoor zegt hij ...kijk ik net op de verpakking ,zit er wel degelijk rijst in ! Toen ik hem vertelde over mijn plan om haar als eleminatiedieet over te willen zetten op bijv.een carnibest eend diabetes werd hij daar een beetje geirriteerd over ..want dat was ONZIN versvlees is onzin zegt hij ,als het met brokken niet lukt het onder controle te krijgen gaat dat ook niet lukken met vers vlees ( waar ik zelf sinds kort juist hele goede hoop op heb gekregen) !Dus werd het telefoongesprek afgekapt met de woorden ...je slaat toch elke keer zelf een andere weg in dus ik hoor het wel hoe het afloopt  >:(...niet aardig!!!Ik  wil het allerbeste vor mijn beestje en om haar hele verdere leven haar vol te stoppen met medicijnen ,prednison zelfs zal voor mij dan ook echt de aller allerlaatste optie blijven !!!!!!!

Wie heeft er daarom goede vooruitgang geboekt met KVV bij een onbekende allergie ????ik hoop dat iemand ons kan helpen :)


Sorry voor alle barfers ...ik geloof helemaal dat er waarschijnlijk niets gaat boven barfen maar aangezien ik een kleine vriezer heb en me de kvv worsten makkelijker lijken en ik die karkassen enzo zelf ook een beetje eng vind is mijn keuze gevallen voor kvv ...en dan gluten vrije varianten die compleet zijn...iemand darover ook tips misschien???

alvast beankt ,en ik hoop op wat reacties  :) groetjes chrissie en mei-li
#1608189
hallo ,welkom
wat een akelige situatie zeg ! het enigste waarin je huidige d.a denk ik gelijk heeft is i.d.d een allergietest , maar heb je weleens gedacht aan een holistisch d.a ? die bekijken de dingen nu eenmaal net even anders dan een reguliere d.a ,,, ook t.av voeding kan men je een prima advies geven en je hierin helemaal begeleiden , een hond levenslang geschut als prednison geven is het probleem telkens als het ware onder het kleed vegen , plus dat er na langdurig gebruik nog veel meer ellende en bijwerkingen te verwachten zijn van dergelijke medicatie , en ja in kvv land zijn vele merken ,, ikzelf ben begonnen met carnibest met onze engelse bulldog (herplaatser ) ook zij had vele huidklachten ,oorontstekingen ,anaalklierontstekingen etc , wij kwamen er snel achter dat Noa niet tegen granen kon maar ook niet zo goed tegen lijnzaadolie , dus de carnibest was het ook nog niet helemaal ,toen over op haaksbarf ,dat ging wel al veel beter , inmiddels barft Noa en dit gaat werkelijk super ,,, wel is het zo dat je met dergelijke rassen soms wat aanpassingen moet doen vanwege het bekkie en het gebit maar dat is een kwestie van heel goed kijken wat lukt en wat veilig is , maar ze kunnen het wel hoor ,,, ik denk dat het in jouw geval een goede optie is eens naar een holistisch d.a te gaan mevr Tannetje Koning bv
voor de ev test en een op maat gemaakt voedingsadvies ,, rassen als bv sharpei en engelse bulldoggen doen het vaak veel beter op vers doordat ze veel voorkomende problemen (kunnen ) hebben zoals atopie ,overgevoeligheid en allergieen
#1608211
Welkom op BP.
Naar he, zo'n jeukend hondje..weet er alles van.
Met KVV kan ik je niet helpen, voer het zelf niet.
Ik denk dat als je zelf samenstelt precies weet wat je voert. In KVV kunnen  toch stoffen zitten (b.v. lijnzaadolie) waar jouw hondje wellicht ook niet tegen kan. En hoeveel moet je nu voeren als ze maar 3 kg. weegt. Dus zo groot hoeft de vriezer niet te zijn.
En die karkassen...dat valt heel erg mee. Je begint tenslotte met nekjes en dan pas karkassen.
Uit eigen ervaring weet ik dat zoiets erg snel went.
Oh ja...met het geven van tomaatjes zou ik stoppen. Dit komt uit de nachtschadegroeten en honden kunnen daar met....jawel...jeuk op reageren.Succes.
#1608220
:) Bedankt smulpaap .. voor de reactie op mijn probleem ,ik ga volgende week zaterdag 15-05 naar Zwolle daar worden lezingen gehouden over allergieen bij dieren hier zijn inderdaad ook een holistische DA  en iemand die een lezing geeft over vervlees ,daarnast zijn er o.a. aanwezig een klassieke homeopaat en bach-bloesem therapeute ,dan ga ik daar maar eens mijn licht opsteken ,hoop daar ook wat wijzer te worden want het houdt me behoorlijk bezig voortaan ,de allergische reacties zijn veel erger geweest maar wil zo graag dat het helemal ophoudt dan is het hondje ook een stuk gelukkiger ..

groetjes chrissie
#1608232
Oeps...ze is 3 jaar  :(
Weet je heel in het begin heb ik een blauwe maandag KVV (Carnibest) gevoerd. Toen vloog mijn hond helemaal tegen de muren op van de jeuk. Daarom ben ik daar snel mee gestopt en ben ik overgegaan op BARF.
Niet iedere hond reageert op tomaten hoor maar je moet er wel rekening mee houden. Maar dat kan met appeltjes ook en banaan en...
Zolang je niet weet of er een voedselintolerantie is kan je niets uitsluiten.
Daarom zou ik (als je echt geen barf wilt gaan geven) een KVV geven zonder al te veel toevoegingen (als die bestaat) en de tussendoortjes achterwege laten. Wil je toch wat geven, geef dan iets wat ook in de KVV zit.
#1608236
[quote="meili-chrissie"]
hoi Rosalie ! zelfs reageren op tomaatjes ... :ohuhh is t voortaan zo erg ....dat wist ik niet ..mijn hondje weegt 20 kg ,jammer dat je me niks kan vertellen over kvv .. weet je misschien wat voor fruit en groente ik wel zonder problemen aan haar kan geven??
groetjes chrissie
[/quote]

Kàn reageren op groente uit de nachtschade-familie, maar met een hondje dat zo allergisch reageert, zou ik 't risico ook niet nemen. Groente genoeg waaruit je kan kiezen; lees hier maar eens:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 795.0.html
Qua fruit zou ik niks anders dan appel geven, aangeziende combinatie van vlees en (anders dan appel) fruit voor flatulentie (is 't een mooi woord voor stinkscheten of niet  ;D ) kan zorgen.


Voor een KVV bij een onbekende allergie; bedoel je een eliminatiedieet....? welke diersoorten kent je hond al? Een eliminatie dieet doe je met een diersoort die je hond nog nooit gegeten heeft; eend?, lam?, geit? parelhoen?

Edit; welkom!!  :)
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op wo 05 mei 2010, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#1608258
Hi en welkom op Barfplaats!

Zoveel jeuk... wat sneu!
Je kunt imo kiezen óf je begint idd met een heel strikte eliminatie : 6 weken lang maar 1,nog onbekende, diersoort voeren en daarna heel geleidelijk aan nieuwe dingen introduceren
óf [en ik denk dat dat mijn keuze zou zijn] een geheel gluten/graanvrij kvv [met zo min mogelijk toevoegigen]  kiezen en s kijken wat dat 'doet' In de eerste periode zou ik overigens ook alle extra's uitbannen, geen koekjes/snoepjes ed
#1608262
Hoi, 'k heb geen ervaring met jeuk bij allergie maar de onze had maag en darmproblemen.
Ik gaf een tijdje Carnibest diabetes (eend) maar daarop ging hij reageren. Eend van Haaksbarf ging ook een tijd goed maar daar moest ik de stukjes wortel uit verwijderen
Nu eet Berre "eend compleet" en" lam allergie" van Naturis. Kijk 's op de site van Naturis naar de samenstelling en de verkooppunten misschien zit er wel iets tussen wat je een goed gevoel geeft.

Veel succes!
#1608315
:)  allemaal weer erg bedankt voor de reacties !!

het zit zo ..op t moment staat ze nog op hypoallergeen van royal canin een eleminatiedieet met verder helemaal niets behalve prednison om de dag ,maar gelukkig gaan we dit afbouwen en volgende week zaterdag zou de laatste dag zijn en blijven hoop ik !! en tussendoor krijg ze echt helemaal niets behalve een appeltje wat ze erg lekker vind gelukkig .

op het moment dat volgende week de prednison is afgebouwd en beeindigd en het gaat weer vreselijk achteruit ,dus weer veel jeuk en oorontsteking dan wil ik haar inderdaad langzaam overzetten op kvv en dan inderdaad bijv eend diabetes of lam diabetes ,alleen wordt ik op t moment een beetje gek van de vele merken ,welke wel en niet goed en volledig zijn ,over carnibest heb ik op zich een goed gevoel alleen moet nog blijken of ze het goed eet en hoe ze erop gaat reageren ...beetje spannend allemaal  :-\..wil gewoon van die rottige medicijnen af !!!

groetjes en bedankt allemaal chrissie en mei-li
#1608341
He jakkes, wat akelig, zo'n jeukende hond  :-X wat zal ze zich beroerd voelen  :-* :-*

Heel eerlijk gezegd, als ik een eliminatiedieet ging doen dan ging ik zelf samenstellen. In de diabetes-kvv's zit meestal niet 1 diersoort en vaak is er nog iets van olie oid toegevoegd.Voor een goed eliminatiedieet is het wel zo handig als je exact weet wat je voert en dan echt maar 1 diersoort geeft zonder verdere toevoegingen. Het lijkt ingewikkeld maar dat is het echt niet. En dan doe je het tenminste in 1x echt goed.
Vaak kun je wel een goedkope vriezer via Marktplaats scoren voor die 6 weken.
Ik zou overigens die appel en tomaat ook achterwege laten. Ook daar kan ze op reageren.
Sterkte!
#1608516
Van harte welkom! Ik ken het probleem van de overgevoelige hond... Onze Sanne van inmiddels twee jaar was van pup af aan heel veel aan het krabben. Rode huid, kapotte plekken, bijten op haar pootjes en ontzettend uitpuilende ogen erbij. In eerste instantie dacht ik nog niet aan een overgevoeligheid voor iets in haar kvv, ze at CB Natuurvoer. We hebben een allergietest laten doen en ze bleek overgevoelig voor mijten, kruiden, grassen, bomen, enz. Volgens de dierenarts konden we het best een desensibilisatiekuur doen. Wij vol goede moed proberen, maar hier werd het zo mogelijk nog erger door, het was verschrikkelijk om haar zo te zien. Daarna besloten om CB te geven zonder rijst, dit werd wel wat beter maar we zijn toch overgestapt op Haaks Barf omdat ik het gevoel had dat ze ook de olieën in CB niet goed kon verdragen. Ook hebben we kip en rund uit het menu geschrapt.Tot onze grote vreugde ging het vrij vlot de goede kant op: haar huid was niet meer zo rood, ze beet niet meer op haar pootjes, de ogen zijn weer rustig, ze krabt nauwelijks meer. Echt een opluchting om te zien dat ze zo lekker in haar vel zit en zich weer kan ontspannen. Ze krijgt nu afwisselend alle soorten Haaks Barf (behalve met kip en rund) en Alaska. Daarnaast hertenvlees, en wat barf (eendennekken ed.).
Met de hond van mijn ouders eigenlijk hetzelfde verhaal en deze kreeg ook Moderin tabletten. Inmiddels zijn deze niet meer nodig. Ik wens je heel veel succes en knuffel aan Mei-li!
#1608622
:) alweer erg bedankt voor de reacties !

nu hoor ik toch veel minder goede reacties op carnibest ivm de olieen wat mij weer een beetje huiverig maakt ! Dan de haaksbarf gaan proberen ,ik zal eens zoeken of er een site van bestaat ,weet anders iemand toevallig waarmee ik het beste kan beginnen ,met welke soort van haaksbarf? eigenlijk het liefst gluten / graanvrij .. en zit er in de haaksbarf dan geen olie bij toegevoegd ??

groetjes chrissie en mei-li
#1608985
Hallo, Ja het is echt heel erg als je hond zo'n jeuk heeft! Ik heb met mijn cavalier 4 jaar gezocht naar een oplossing.....en eindelijk na veel zoeken is het gelukt. Hij krijgt nu Darf. Dat is een kvv en geheel biologisch en zonder rijst en plantaardige olieen. Eindelijk heb ik weer een cavalier met haar en die lekker kan liggen slapen zonder om de 5 minuten op te springen van de jeuk! Met tussendoortjes, zoals runderhuidbotten en pensstaafjes, blijft het opletten. Ga nu ook eens verse botten proberen waar hij op kan kauwen. Maar je blijft voorzichtig....
Succes!
#1609008
http://haaksbarf.eu/


Haaksbarf was voor de onze een goed voer (hij kreeg eerst 't paard, maar daar was meneerke niet gek van, de eend ging erin als koek, konijn bleef onaangeroerd) maar hij reageerde met slijmerige proppen diarree op de stukjes wortel. De wortel verwijderen was een oplossing maar zo'n gepeuter. Ik ga in de toekomst wel 's een keer proberen of hij nog reacties geeft als ik 't fijner maal, maar eerst alles 's voor enkle maanden tot rust proberen te krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door