Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Henny V.
#1608165
volgens de da.  ::)
Dus heeft nu van die lekkere brokjes van de da gekregen.

Een collega van mijn man heeft een of andere terrier die de laatste tijd erg veel jeuk heeft.
Ze zijn er mee naar de da gegaan en die trok de conclusie dat de hond allergisch is voor vers vlees.
En natuurlijk geven ze die hond van die geweldige brokjes voor allergische honden van de da.
Nu heb ik hem verteld dat het kan zijn door de granen die in het vers vlees voorkomen.
Maar verders weet ik het ook niet zeker allemaal.
Nu wil hij het er met zijn vrouw overhebben om dan toch maar een ander voer te gaan geven om te kijken of dat werkt.

Wat voor kvv is dan het meest geschikt ?
En hoe werkt een eliminatiedieet ?

Ik weet ik kan de zoekfunktie erop los storten, maar dan krijg ik zoveel om te lezen dat dit misschien iets makkelijker gaat.
Door *loes*
#1608174
Een eliminatie dieet werkt, dat je minimaal 6 weken 1 diersoort geeft die de hond nog nooit heeft gehad en dus niet in de brokken verwerkt zit.

na die periode ga je iedere keer met tussenpozen 1 diersoort erbij geven.
Door bloemetje
#1608214
Het moet idd een diersoort zijn die het hondje nog nooit heeft gegeten. Zo simpel is het. Probeer een compleet dier of kvv te voeren want mijn danny kreeg diarree toen hij alleen vlees (zonder bot) at.
Bijvoorbeeld Carnibest eend diabetes (zonder granen) of iets van haaksbarf.
Door Greece
#1608216
Henny V. schreef: volgens de da.   ::)
Dus heeft nu van die lekkere brokjes van de da gekregen.

Een collega van mijn man heeft een of andere terrier die de laatste tijd erg veel jeuk heeft.
Ze zijn er mee naar de da gegaan en die trok de conclusie dat de hond allergisch is voor vers vlees.
En natuurlijk geven ze die hond van die geweldige brokjes voor allergische honden van de da.
Nu heb ik hem verteld dat het kan zijn door de granen die in het vers vlees voorkomen.
Maar verders weet ik het ook niet zeker allemaal.
Nu wil hij het er met zijn vrouw overhebben om dan toch maar een ander voer te gaan geven om te kijken of dat werkt.

Wat voor kvv is dan het meest geschikt ?
En hoe werkt een eliminatiedieet ?

Ik weet ik kan de zoekfunktie erop los storten, maar dan krijg ik zoveel om te lezen dat dit misschien iets makkelijker gaat.
Huhhh??? Hoe bedoel je dat? Dan zou het ook in KVV zitten.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1608237
Rosalie schreef: Huhhh??? Hoe bedoel je dat? Dan zou het ook in KVV zitten.
in veel kvv zitten granen ;) Er zijn er wel een aantal zonder granen, zoals Haaks Barf
Door Henny V.
#1608245
Het hondje kreeg voorheen Kivo.
Moet ik wel zeggen dat ik niet zeker weet of er granen in kivo zitten.
Ik ben er dus van uitgegaan dat er dan iets in de Kivo zit waar het beestje niet tegen kan.
En wil hem een ander merk laten proberen, zodat het hondje toch kvv krijg i.p.v brokken.
Laatst gewijzigd door Henny V. op wo 05 mei 2010, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Greece
#1608269
Dian schreef: in veel kvv zitten granen ;) Er zijn er wel een aantal zonder granen, zoals Haaks Barf
Ja, dat weet ik wel maar dat zijn toegevoegde granen.
Henny V. zegt : granen die in vers vlees voorkomen. En dat vind ik wat anders  ;)
Vandaar mijn vraag.
Gebruikersavatar
Door pike
#1608363
Toen PIke indertijd aan de diarree was, en op advies van de da gekookte rijst met gekookte kip kreeg plus ab kuur, en de diarree niet overging, maar daarentegen alleen maar erger werd, kreeg ik ook te horen dat mijn hond allergisch was voor kippe-eiwit en hij moest op de dieetbrok (dat is een lang verhaal kort gemaakt).  Nu eet hij lekker rauwe kippetjes  :biggrin2:
Een eliminatiedieet heb ik nooit gedaan. Op een kvv deed Pike het in beginsel al heel erg veel beter. Maar het was rijst waar hij overgevoelig voor was dus helemaal super goed ging het niet en ik ben gaan barfen met hem. Veel en lang ontgiften maar toen waren de problemen voorbij.  Dus, als er niet gebarft kan worden, dan zou ik gaan voor een kvv zonder granen.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door