Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door smieszka
#1608017
Ik weet niet goed waar deze vraag thuishoort, dus ik zet m maar even hier.

Ik heb een nest van 12 ierse wolfshondpups.
Normaal speende ik af op pupmelk pap, vlees en pup brok.
Deze keer wil ik ze volledig op vlees afspenen...maar...hoe doe ik dat?
Begin je daar later mee? (welke leeftijd)
Geef ik direkt rauw? enz enz

Alvast erg bedankt
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1608067
Ik heb de pups hier vorig jaar met 4 weken afgespeend op vers. Ze kregen al puppymelk op een schaaltje en daar heb ik toen KVV doorheen gemengd. Beetje lauw, niet te koud. En dan in een paar dagen tijd de puppymelk afgebouwd en alleen maar KVV gegeven. Met een week of 6, 7 ben ik dan wat licht barfmateriaal gaan geven zoals platgeslagen kippennekjes en eendagskuikentjes. Recreatiebotten kregen ze ook.
Door K@rin
#1608071
je kunt het dan hetzelfde doen als voorheen, maar dan de brok vervangen door KVV ..
100% KVV maaltijden krijgen ze bij mij pas vanaf ruim 4 weken.
Vanaf 4 weken gaan ze er aan proeven ...
Door smieszka
#1608075
Oke, dank je wel.
Ik geef mijn honden KVV, geen barf.
Wil ik wel gaan doen in de toekomst maar dan moet ik eerst nog een hoop leren ::)

Ik wil de puppen dus afspenen op KVV.
Maar wat nu als de eigenaren brok willen geven? Geven jullie de pups ook brok?
Door K@rin
#1608083
[quote="smieszka"]
Oke, dank je wel.
Ik geef mijn honden KVV, geen barf.
Wil ik wel gaan doen in de toekomst maar dan moet ik eerst nog een hoop leren ::)

Ik wil de puppen dus afspenen op KVV.
Maar wat nu als de eigenaren brok willen geven? Geven jullie de pups ook brok?
[/quote]
Mijn puppen gaan weg met ca. 9 weken.
Wanneer de eigenaars tóch een gedeelte brok willen gaan geven, dan krijgen die puppen bij mij in de laatste week
1x per dag een maaltijd brok  (Canex Junior Large Breed met een verlaagd Calcium/Fosfor-gehalte)
Ik wil dat ze dat bij mij dan gewend raken en ik kan dan zien, hoe ze daar op reageren.
Door Deesje
#1608144
een vriendin van mij heeft haar nieuwe puppenmensen uitgenodigd toen de puppen ong 6 weken waren, op die dag heeft ze de nieuwe eigenaren wat dingetjes laten doen met de puppies, puppytunnel/ballenbak enz en daarna hebben ze een voorlichting voeding gekregen, waarom nu vers, de theorie erachter, waarom geen brok enzenz.. daarnaast hebben we samen infomateriaal opgesteld voor de mensen waar ze in hun omgeving kvv en barf-spul konden krijgen en hebben ze allemaal een soort van persoonlijke begeleiding aangeboden gekregen..

dit heeft ertoe geleid dat uiteindelijk maar 1 pupje niet op vers staat (en dat pupje is uiteindelijk ook terug gekomen omdat de mensen het allemaal niet zo goed aan konden).. zover ik weet waren de mensen heel tevreden..

wat je zou kunnen overwegen is een soort van puppenboekje kunnen maken met de belangrijke dingen en daarin ook iets over voeding (en ontvlooien/ontwormen/vaccineren) in kwijt kunnen.. ik heb het gevoel dat de mensen daar heel veel aan hebben..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door