Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door carlossurya
#1606625
Ik vraag mij af of mijn katten voldoende variatie krijgen. Ze zijn zeer kieskeurig maar het volgende gaat er wel in:
Vleesbot: eendenek, konijnenpootjes
Organen: kippemaag, runderlever, lams/runderhart
Vlees: paard, kip, eend, kalkoen
Verder krijgen ze, als ze er zin in hebben (niet vaak  :() een ei, soms een kwarteltje, één kat eet elke dag een eendagskuiken en de andere speelt er alleen maar mee dus die krijgt elke dag een stukje extra vlees/kip en dan krijgen ze nog 1 keer per week vis.
Kan iemand mij vertellen of dit voldoende is of dat ze zo toch tekorten gaan opbouwen, ik heb gehoord dat vooral katten erg gevoelig zijn voor tekorten, bij honden zou het iets gemakkelijker zijn.
Alvast bedankt voor de reactie.
Door Too
#1607120
[quote="Anne in Duitsland"]
Krijg je er misschien af en toe ook nog een niertje ingewurgd? Dan zou het helemaal perfect zijn!
[/quote]

Ow scherp.. Anne,  nier is idd wel belangrijk!
Door flin
#1608351
dat katten gevoeliger zijn, 's niet heel gek:

een nond vreet  alsof hij altijd te weinig krijgt: lees: we hebben met z'n allen een hert neergelegd, en na een paar dagen is die nog steeds lekkur!
daar ga je met 'n kat niet mee aankomen: bwèèèèkh...zegt katzel!

probeer je in te leven wat 'n katzel zou eten int wild, en probeer daar een menu omheen te breien....
een katzel eet in principe elk maaltje 'kompleet'; lees:  een heel muisje oid

  denk aan knijn, en kleiner..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door