Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne-Claire
#1606617
Hallo iedereen,

Even een vraagje... Ik wil graag wat meer vette vis toevoegen aan het menu voor de omega 3. Nu wil ik graag een hele makreel toevoegen en had gelezen dat dit 'compleet' is; in de juiste verhoudingen.

Maar hoe kom ik dan uit qua verhoudingen, uitgaand van ongeveer 100 gram makreel (is dat dan ongeveer: 40 - 50% bevleesde 'graat'; 15 % orgaan; 35 - 45% spiervlees(vis))???

Ben niet zo'n rekenwonder en wil natuurlijk dat het menu wel uitgebalanceerd blijft :biggrin2:!!!
Laatst gewijzigd door Anne-Claire op di 04 mei 2010, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1607131
Soms heeft de visboer ook hele kleine horsmakreeltjes [die zijn ook lekker vet, net als bv sardien] van  ca 60-80gr , ideaal hoef je niks meer aan te doen
Door Anne-Claire
#1607146
Wat ik mij alleen afvraag is of ik de ingewanden er in moet laten zitten?
Ik heb namelijk gelezen (ook hier ergens op barfplaats) dat ze de ingewanden vaak niet zo lekker vinden...

Hoe doen jullie dat?
Door Too
#1607191
Ik laat  alles erin zitten, wat ze echt niet blieven laten ze wel liggen  ::) als je m schoon [laat] maken zit er helemaal niks meer in
Catoo vindt koppies van sardien en ansjo niet zo lekker, Cera heeft liever koude vis dan vis op kamertemperatuur -dan laat ze van alles liggen-

Edit.. als je gaat malen zou de gal je hele prak kunnen 'verzieken', mijn dames eten m altijd op maar de inhoud is echt heel vies.
Laatst gewijzigd door Too op di 04 mei 2010, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door