Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tanna
#1606951
Ik kreeg vandaag van iemand een gepofte kippenpoot, een raar wit dingetje. Is dat wat, of kan ik het beter wegmikken?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1606967
vanaalst schreef: een gepofte kippenpoot?
nooit van gehoord maar schijnbaar dus wel verhit geweest anders kan ie niet poffen? ;D
jou honden hebben er weleens 1 gegeten ;)
gekocht op de markt bij jou :)
Door Nynke
#1607418
Tanna schreef: Ik kreeg vandaag van iemand een gepofte kippenpoot, een raar wit dingetje. Is dat wat, of kan ik het beter wegmikken?
Foto??
Door Tanna
#1608039
Nynke F schreef: Foto??
Dat gaat niet meer..........hij is op! ;) ;D
Het was inderdaad een zogenaamd looppootje, maar dan gepoft. En alhoewel ik het eigenlijk niks vond is het toch met smaak opgegeten. Eerst een beetje aarzelend alleen de teentjes weggeknabbeld en vanmorgen de rest. Nu eens zien waar ik hier in de buurt "echte" looppootjes kan kopen.
Door Mevroi Kruim
#1608333
Ik heb van Edith/Fido laatst een paar zakken gedroogde looppoten voor de hondjes gekregen, vinden ze geweldig! Lekker krokant  ;D zelfs Logi kraakt ijverig mee.
Door BostonNutmeg
#1608485
Waarom héét het een loopvoetje/pootje, ik bedoel met welk pootje, voetje loop je niet?

(leuk weetje misschien, in Zuid-Afrika eten de mensen kippepoten (de klauwen zeg maar) en kippekoppen, gekookt en daarna gebakken, niet uit armoede, ze vinden het heerlijk. Walkie/talkies wordt het genoemd  ;D)
Door Too
#1608501
BostonNutmeg schreef: Waarom héét het een loopvoetje/pootje, ik bedoel met welk pootje, voetje loop je niet?

(leuk weetje misschien, in Zuid-Afrika eten de mensen kippepoten (de klauwen zeg maar) en kippekoppen, gekookt en daarna gebakken, niet uit armoede, ze vinden het heerlijk. Walkie/talkies wordt het genoemd  ;D)
Hier ook hoor Chinese en Antilliaanse mensen kopen vaak heelheel veel kiloos  tegelijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#1608563
BostonNutmeg schreef: Waarom héét het een loopvoetje/pootje, ik bedoel met welk pootje, voetje loop je niet?

(leuk weetje misschien, in Zuid-Afrika eten de mensen kippepoten (de klauwen zeg maar) en kippekoppen, gekookt en daarna gebakken, niet uit armoede, ze vinden het heerlijk. Walkie/talkies wordt het genoemd  ;D)
Hier wordt onderscheid gemaakt tussen een kippenpoot en een loopvoet. De poot heeft geen voet eraan. De poot is boven en onderbeen met het vlees eraan. Soms ook een deel van de rug.  Nederlanders eten geen loopvoeten (tenminste, ik ken er geeneen  :biggrin2:). De loopvoet is echt alleen de voet. Dus enkel met voet met tenen en nagels. Daar zit zo goed als geen vlees aan. Chinezen vinden ze ook lekker. Toen ik een keer bij de pluimveeslachter een grote zak met loopvoeten in mijn kar had liggen, vroeg een Chinese vrouw mij: Eten jullie Nederlanders die ook????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door