Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kinnie
#1603814
Casper heeft dit sinds vandaag.... Vanmorgen nog gewoon gegeten (hij krijgt kvv), en toen ik thuis kwam na het werk vond ik ontlasting, beetje breiïg en iets bloed erbij. Opgeruimd enz, en toen ik de honden ging uitlaten was het eigenlijk puur (heel helder rood) bloed met wat slijm wat eruit kwam, hij probeerde regelmatig wat te poepen, zonder echt resultaat dus (dat lag al in huis  ::)). Niet heel erg veel bloed, maar genoeg om onder te zitten... Vervangend DA gebeld, en in overleg afgesproken Casper te laten vasten vandaag en morgen in de loop van de dag weer wat op te bouwen met eten, even aankijken. Mocht het erger worden, of mocht hij ziek worden (hij oogt niet ziek...) dan moet ik bellen en komen, anders kan het wachten tot maandag mijn eigen DA er weer is....

Kent iemand dit, enig idee wat het kan zijn...?
Door Kinnie
#1604443
Goh hoe zou ie daar nu weer aankomen... Misschien mindere weerstand door de operatie van 2 weken terug...

Casper heeft altijd al moeten persen met het poepen (in ieder geval zo lijkt het), van alles geprobeerd qua voeding, olie toevoegen enz. Ook DA onderzoek, anaalklieren leeg, prostaat goed. Misschien is er dan toch iets in die trant wat nu pas tot uiting komt? Weet het ook niet, zit maar te denken...
Door Lizzy
#1604564
Misschien een ander merk KVV geven? Ik weet niet welk merk je geeft maar misschien moet je een merk geven waar minder bot of calcium supplement in zit.

Hoe is het nu met Casper? Vaak helpt Okugest goed in dit soort situaties.
Door Kinnie
#1605318
Vandaag nog steeds hetzelfde... Omdat hij ook pijn ging krijgen bij het poepen heb nogmaals de DA gebeld (was nu een andere) die vond het een goed idee om toch even te komen, omdat er meerdere oorzaken konden zijn. Hij heeft geen virussen ofzo, maar "simpelweg" griep, met inderdaad een dikke darm ontsteking. Hij heeft braak- en diarree remmers gehad waar ook AB in zitten, en verder moet het dan vanzelf overgaan. Nu maar hopen dat Joeri het niet ook krijgt...!
Door Kinnie
#1606427
Op zich mag ik niet klagen, hij hoeft minder vaak naar buiten en er komt nu ook wat minder bloed mee. Braken deed hij niet meer sinds de medicijnen van gisteren. De eetlust die ik dacht dat hij nog had, heeft hij niet. Hij eet wat wat, maar heel erg weinig. Drinken gaat goed. Dus hij is langzaamaan weer wat aan het opknappen.
Vond wel erg netjes trouwens, was gister bij een vervangend DA geweest, en vamorgen belde mijn eigen DA op om te vragen hoe het met Casper was. Heel attent!
Door Kinnie
#1606442
Ohh sorry Lizzy...!  :-[ Heb het gelezen, had het helaas niet in huis, maar is zeker iets om in huis te hebben en ga je tip in het vervolg zeker opvolgen!! Weet niet of het voor Casper nu nog zin zou hebben...? In ieder geval bedankt voor de tip!!

Casper krijgt op dit moment Rodi te eten, maar hij heeft alle varianten van KVV en smaken al gehad afwisselend, maar ook voor langere perioden om te kijken of dat het ontlasten wat makkelijker voor hem maakt. Heb hier geen verschil in gezien helaas...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door