Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Iago
#1605157
Hallo,

Ik ben sinds enkele weken overgestapt van droge voeding (Pro Plan) naar KVV. Tot op heden ben ik nog de verschillende merken aan het uitproberen en geef ik een mengeling van Shaweka, Haaks Barf, Naturis, Bibi, Energique, Kivo en Duck. Duck wilde ik eerst liever niet geven gezien er zoveel granen inzitten, maar het is naast Energique de soort die hij het liefst eet, dus ik geef het tussendoor toch nog. Behalve dus Duck en Energique blijven de andere merken eerst wat staan voordat hij het eet. Haaks Barf en Naturis Geit bleef zelfs liggen ook al kreeg hij niets anders, dus dat moest hij absoluut niet hebben. Dus een echt succes is KVV tot nu toe niet.
Nu heb ik gehoord over Farm Food Fresh en HE. Je zou ofwel HE kunnen geven met een paar dagen afwisseling in Fresh. Nu de broksamenstelling is helemaal anders dan de 'commerciële brokken' die op de markt zijn. Maar ik vraag me toch af wat jullie ervan vinden.
Ik ben nu namelijk aan het twijfelen om toch terug brokken te geven maar dan van Farm Food en dit 3 dagen in de week afwisselen met de Fresh. Wat denken jullie daarvan.

Bijkomende vraag, Farm Food werkt uitdrukkelijk niet met kip en ander gevogelte en met bot. Andere KVV soorten doen dit net wél. Is dit dan wel zo goed voor de hond? Waarin ligt het verschil?

Geven jullie 1 merk van KVV of wisselen jullie binnen de verschillende merken?

Bedankt voor de info.

Groetjes
#1605261
Als je FFF en FF gaat voeren, dan voer je dus rund, rund en een beetje rund en dat opgeleukt met een premix van vitaminen/mineralen.

Op hun site staat een vaag verhaal over gecontroleerde toevoeging van calcium, alsof merken die wel gemalen bot gebruiken niet zouden kunnen weten hoeveel calcium er in hun voer zit. Een kvv met gemalen bot verdient de voorkeur boven diegene met een kunstmatig calciumsupplement. Een toevoeging van premix vind ik ook niet onaardig aangezien de meeste kvv's slechts uit 1 of 2 diersoorten bestaan en door die soberheid niet aan een compleetheid kunnen komen die je op de lange termijn nodig hebt.

Over brokken gaan we het hier niet hebben :)

Welkom op BARFplaats :)
#1605308
hallo

ze heeft inderdaad gelijk
de kwaliteit van het vlees zal wel goed zijn , maar dat onnozel verhaal over dat calcium vind ik ook belachelijk , daarom valt dat merk bij mij al aan de kant.
duck ook aan de kant omwille van gestoomde pens erin......
energique is wel frut gemalen , maar deze zou ik toch  nemen als ik moest kiezen tussen deze 3
maar er zijn toch merken genoeg als ik zie wat je al hebt gegeven .........en die hebben toch nog andere diersoorten als je er kan aankomen?

groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door