Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eelco
#1604791
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben hier beland nadat ik en mijn vriendin ruim 2 jaar geleden Luna ( een boomer ) hebben gekregen.
Luna heeft vanaf pups af aan problemen gehad met eten en ontlasting. Aangezien het mijn eerste hondje is ( altijd kattenmens geweest ) ben ik me eerst helemaal gaan storten op de opvoeding en weet het diarree probleem aan andere dingen zoals voer wisselen enz enz...

Het probleem kwam en ging... dan ging het weer een paar dagen goed tot max een week en dan kwam er weer een periode met diarree!!
Ook konden we haar maar met moeite aan de brokken krijgen ( tja je weet nu beter ) Duss wat deden we.. we gingen het zogenaamd lekkerder maken voor haar... Nu weet ik dat Luna de Febo ( frolic ) en de Mac Donalds ( ceacar ) onder de hondenvoeding kreeg
Dit wilde ze wel eten maar de problemen werden alleen maar erger..
Tot ze op een ochtend gewoon zat te janken tijdens het poepen .. en er meer en meer bloed bij zat!!!

We deden een ontlastings onderzoek en gingen aan de lichtverteerbare brokken die ook weer lekker gemaakt moesten worden met lichtverteerbare pate...
uit het onderzoek kwam nix.. Toen is de knop omgegaan en zijn we voorzichtig overgegaan op Carnibest, dit had ik al eens eerder geprobeerd in de wanhopige periode maar toen hadden we haar "cold turkey" rauw gegeven ---> tuurlijk diarree en gelijk de gedachte .. dit is het ook niet...

De 2e keer dus heel voorzichtig aangepakt en heeeeel langzaam steeds meer rauw gegeven.. Tjonge wat een verschil echt bizar... Luna eet met zoveel plezier!!!!! ze begint te glimmen!!! we rommelen wel een beetje met de hoeveelheid want ze was iets afgevallen en nu weer aangekomen dus we zoeken nog naar de juiste hoeveelheid.

Waar ik wel wat bezorgt om ben is dat ze een reactie heeft gekregen ( ze was rood en had jeuk ) of dit kwam door de carnibest of door een mogelijke ( practic / vlooienallergie ) is me nog niet duidelijk.

Nu ben ik steeds verder aan het gaan met KVV en dacht ok Haaksbarf is nog natuurlijker schijnt.. dus gehaald... maar LUNA wilde dit niet eten, uiteindelijk wel wat gegeten en de volgende ochtend was mevrouw na een periode van ruim een maand weer aan de dunne!!!

Ik vraag me af... rauw is toch rauw??? maar blijkbaar zit er toch verschil in de kvv's

tjonge heel verhaal geworden...

gr Eelco
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1604795
Welkom Eelco,

Helaas, rauw is niet rauw, dus het ene merk kan wel degelijk verschil uitmaken met het andere merk qua acceptatie en hoe je hond het erop doet. Rauw is één punt, de samenstelling is een ander punt.

Ik zou een reactie op een vlo of een bestrijdingsmiddel daarvoor zeker niet uitsluiten. Veelal mag je deze spullen zelf niet zonder handschoenen aanraken, maar je mag het dan wel zo op de huid van je hond smeren. :-\
Door Eelco
#1604814
Angelique,

dank je voor je reactie!
Het was om precies te zijn als volgt: Luna heeft nu 2 keer een jeuk periode gehad. De eerste keer in de periode dat ze nog brok kreeg en de laatste keer was het nadat ze carnibest eend variant kreeg maar MAAR.. ze was beide keren vlak ervoor bij een andere hond geweest en maar nu  laat me geheugen me even in de steek volgens mij had ze beide keren ook practic gekregen. Ik kan door dit verhaal het voedsel wel wegstrepen denk ik als oorzaak?? of het moet ontgiften zijn geweest?

Mijn vriendin is met haar naar de DA geweest en die heeft >:( gelijk prednison voorgeschreven!!! Hier was ik niet blij mee op zijn zachts gezegd en ik heb mijn vriendin er van overtuigd om dit zo snel mogelijk af te bouwen..
Nu heeft Luna inmiddels geen jeuk meer ze krabt heel sporadisch

Ik moet zeggen ik ben nu erg intensief bezig met het studeren op voeding en ben ook voorzichtig BARF dingen aan het proberen... een kippenvleugel gaat redelijk.. een eitje is heerlijk.. maar het duizelt me wel qua info en % enz enz...

grt
Door inni
#1604828
Hier ook eentje met hele gevoelige darmen, we geven hem nieuwe dingen door met hele kleine beetjes(5gr)te vermengen met 't voer waarop 't wel gaat( dat duurt dan soms weken maar ja). Soms krijgt hij na enkele dagen toch nog een reactie soms lukt 't wel om hem iets nieuws te geven.
Carnibest (wel alleen de eend) ging hier 5 weken goed en daarna was 't weer helemaal fout. Haaksbarf eend ging ook goed als ik er de stukjes wortel uithaalde (dat is niet echt een groot probleem want met 3x30gr per dag komt hij toe)maar 't is elke keer weer zo'n gepeuter.
Nu eet hij eend en lam van Naturis  wat ik wel nog 's extra maal omdat de stukjes bot hem zwaar op de maag blijven liggen. Maal ik 't niet dan begint hij uit z'n bek te stinken en heeft nadien gegarandeerd diarree. Op deze manier gaat 't nu 3 weken goed alleen heeft hij héél veel honger.

Misschien krijgt Luna reacties door de groenten in Haaksbarf, ik zou proberen om haar weer heel voorzichtig over te zetten en de grootste (of alle ;))stukjes wortel eruit te verwijderen.
Veel succes.

(Ik hoop dat Luna ook een lichtgewichtje is anders ga je maar best zitten om te peuteren in 't HB. :P ;))
Gebruikersavatar
Door essie74
#1604842
he hoi, '

Kan idd komen door de wortel en of een bepaald diersoort.
om het e.e.a. uit te sluiten zou je kunnen gaan elimineren en een soort gaan geven wat ze nog nooit gehad heeft.

Bijvoorbeeld konijn of iets dergelijks....

Wat ook nog zou kunnen is een bezoek brengen aan een holistische DA, die kunnen vaak al meer zeggen via bloedonderzoek bijvoorbeeld.

Kan je een hoop gedokter besparen en ook nog een boel geld.

Waar woon je in de buurt?
Door Eelco
#1605137
We hebben besloten om voorlopig even op de Carnibest Lam/rijst te blijven hier doet ze het goed op... geen diarree, kleine keutels met wel een beetje slijm erbij nog.. Ik hoop dat dat verdwijnt.
We geven ook de Carnibest kruidenmix ( schijnt goed te zijn voor darmen )

In de diarree periode kreeg luna diverse snoepjes idd ( van beef-repen tot allerlei met kleurstoffen gevulde snoepjes ) maar nu geven we even nix extra's ze krijgt 2 x per dag eten en helaas even geen snoepjes.

Moet je eigenlijk smaken afwisselen van CB?? om zeg maar meerdere voedingen te stimuleren?
Door Limpy
#1605158
Zou zeker smaken afwisselen voor de volledigheid ja! Zie hun website voor de diverse smaken.

Carnibest heeft overigens ook nog heerlijke natuurlijke snacks die handig zijn als beloningssnoepjes zoals de spiervlees-staafjes.....rennen 2 van mijn katten voor!
Ook goed te geven aan honden.
Door rheawithpixels
#1605506
Ik heb er ook eentje die uitslag en jeuk krijgt van de standaard Haaksbarf. Wortel is de boosdoener. De ander krijgt gegarandeerd spuitpoep van Carnibest...zij kan weer niet tegen rijst. Zo hebben wij 2 honden, van dezelfde vader nog wel, die alletwee totaal anders reageren op ingredienten uit bepaalde KVV. Van Haaksbarf geven we nu de kattenvariant zonder groente. Daarnaast zit bijvoorbeeld in Carnivoer ook wel wortel, maar daaruit valt het nog wel uit vandaan te peuteren. Het is in het begin een beetje zoeken waar je hond het goed opdoet.

grtz,
Elles
Door inni
#1605544
[quote="rheawithpixels"]
Ik heb er ook eentje die uitslag en jeuk krijgt van de standaard Haaksbarf. Wortel is de boosdoener. De ander krijgt gegarandeerd spuitpoep van Carnibest...zij kan weer niet tegen rijst. Zo hebben wij 2 honden, van dezelfde vader nog wel, die alletwee totaal anders reageren op ingredienten uit bepaalde KVV. Van Haaksbarf geven we nu de kattenvariant zonder groente. Daarnaast zit bijvoorbeeld in Carnivoer ook wel wortel, maar daaruit valt het nog wel uit vandaan te peuteren. Het is in het begin een beetje zoeken waar je hond het goed opdoet.

grtz,
Elles
[/quote]


Merciekes voor de goede tip, 'k ben niet zo slim geweest om 't bij kattenvoer te zoeken. 'k Ben dan ook een boer uit Olen. Misschien is 't ook voor onze kleine witte een oplossing. ;)

(voor de Nederlanders: de Boeren van Olen (een dorpje in de provincie Antwerpen) staan bekend om hun dom zijn) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door