Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aatje 28
#1604805
Hallo allemaal,

Ik weet het gewoon even niet meer.... Ik heb een cavelier kruising van bijna 3 jaar oud. Elk jaar rond deze tijd voelt hij zich niet lekker, dit duurt dan een maand of twee. Hij begint dan minder te eten is sloom en slaapt veel. Loopt tijdens de wandelingen achter mij aan, terwijl hij de rest van de tijd altijd overal loopt rond te neuzen. Zijn ontlasting is goed, plast goed etc. Wel adement hij wat zwaarder heb ik het idee. Hij lijkt wel wat depressief ???

Ik heb geen idee wat het kan zijn. De dierenarts heeft vorig jaar bloedgeprikt maar daar kwam niets uit. Hij kon niets ontdekken.

Kunnen jullie me verder helpen?

Alvast bedankt.

Groet,
Anita
#1605004
ik heb zelf erge allergieen en van aanvallen ben ik heel erg moe en er is maar 1 manier om daar vanaf te komen en dat is rust en slaap.
de reactie in je lichaam is zo massaal dat je echt heel moe bent, maar......... dan moet het wel van allergieen zijn en over het algemeen hebben allergieen wel verschijnselen, jeuk bv
#1605032
Jeuk heeft hij niet echt, wel snottert hij iets meer dan normaal en zijn ademhaling klinkt soms iets snurkend. Zijn ogen zien er normaal uit.
Zou het dan iets van hooikoorts kunnen zijn? Ik dacht dat ze daar ook bij niezen en tranende ogen van hadden?
#1605061
Kan heel goed een pollen-allergie zijn. En het hangt vaak van de soort stuifmeel af of het je ogen of je neus is waar je het meeste last van hebt. Ik heb bv heel veel last van neus en holtes als de berken bloeien en heel veel last van longen en ogen bij bloeiend gras.
En je wordt er idd doodmoe van, het heet niet voor niks hooiKOORTS, het voelt alsof je flink koorts hebt en zeker als het je longen ook aantast heb je meestal niet veel energie.
Overigens is het slim om iets van anti-histamine te geven als je hond last van z'n longen heeft. Neus en ogen komen wel weer bij maar de longen kunnen blijvende schade oplopen door astma-achtige verschijnselen.
#1605068
Mevroi Kruim schreef: Overigens is het slim om iets van anti-histamine te geven als je hond last van z'n longen heeft. Neus en ogen komen wel weer bij maar de longen kunnen blijvende schade oplopen door astma-achtige verschijnselen.
Wat voor anti-histamine zou dat dan zijn? Ik heb altijd begrepen dat dit niet werkt bij een hond??
Door Sella
#1605502
Ik heb een anti histaminicum voor de hond. Niet meer nodig hielp wel.
Ik heb ooit radeloos mijn vorige hond een halve telfast gegeven, en de verschijnselen werden een stuk minder.

Maar nu zet ik graag iets van natuurlijk gewonnen bijnierhormoon.
alles wat baat heeft bij prednison, is een teken dat de bijnieren het erg zwaar hebben.
Ik werk hier nu 9 maanden mee en moet zeggen dat het heel veel belovend is.
Alleen in hevige dingen, zoals de operatiezwelling bij Diego, dan moet je soms even naar prednison grijpen als het echt heel ernstig is.
Door Lizzy
#1605553
Klinkt mij ook als een allergie. Ik zou eerst een reinigingskuur doen met Drainage Compositum. En daarbij zou ik visolie gaan geven. Dat werkt goed bij veel allergieen.

Heeft jouw DA een allergie-test gedaan?
#1605829
Nee mijn dierenarts heeft geen allergietest gedaan. Ik heb gisteren puur pollen besteld, moet ik er dan ook nog drainage Compositum bij bestellen? Of eerst alleen puur pollen gebruiken?
Dat natuurlijk gewonnen bijnierhormoon waar kun je dat bestellen dan? Ik heb er namelijk (nog) niet heel veel verstand van. De visolie moet dit een bepaald merk zijn? en hoeveel moet ik hiervan geven?

Sorry voor alle vragen, ik ben erg blij dat jullie me al geholpen hebben.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1605876
aatje 28 schreef: Nee mijn dierenarts heeft geen allergietest gedaan. Ik heb gisteren puur pollen besteld, moet ik er dan ook nog drainage Compositum bij bestellen? Of eerst alleen puur pollen gebruiken?
Dat natuurlijk gewonnen bijnierhormoon waar kun je dat bestellen dan? Ik heb er namelijk (nog) niet heel veel verstand van. De visolie moet dit een bepaald merk zijn? en hoeveel moet ik hiervan geven?

Sorry voor alle vragen, ik ben erg blij dat jullie me al geholpen hebben.
Even over puur pollen.
Ik heb dat dit jaar voor het eerst bij mn reu gebruikt en ik vind het super.
Hij had normaal rond dit tijdstip al zo'n 3 anti jeukprikken van de DA gehad. Altijd begin maart begon het bij hem (hij had dus wel jeuk) en meestal in juni de laatste prik.
Dit jaar dus puur pollen en behalve wat vlekjes op zn snoet (van het wroeten in jonge plantjes zoals brandnetel) heeft hij nog nergens last van.
Ook gebruik ik het voor mezelf en heb ook nog bijna geen hooikoortsklachten. Deze maand wordt het belangrijkste voor mij, dan heb ik het meeste last, dus ben heel benieuwd.

Verder heel veel sterkte met je hondje.
Door Lizzy
#1605901
aatje 28 schreef: Nee mijn dierenarts heeft geen allergietest gedaan. Ik heb gisteren puur pollen besteld, moet ik er dan ook nog drainage Compositum bij bestellen? Of eerst alleen puur pollen gebruiken?
Dat natuurlijk gewonnen bijnierhormoon waar kun je dat bestellen dan? Ik heb er namelijk (nog) niet heel veel verstand van. De visolie moet dit een bepaald merk zijn? en hoeveel moet ik hiervan geven?

Sorry voor alle vragen, ik ben erg blij dat jullie me al geholpen hebben.
Ik zou dus eerst een kuur Drainage Compositum doen. En daarna met Puur Pollen starten. Aangezien je bij dit soort problemen best een hoge dosering visolie moet geven, raad ik aan een goede visolie te geven. Een goed gezuiverde. Doils schijnt erg goed te zijn en Solgar is goed. Natuurlijk gewonnen bijnierhormoon? Wat is dat?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door