Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1604219
Benthe heeft deze week veel last van haar ene oor. Ik had het eerder deze week al schoongemaakt, maar echt veel troep kwam er niet uit. Een paar nachten geleden heeft ze een uur aan een stuk zitten krabben en schudden, zelfs de Prodier Oordruppels die ik er toen in gedaan heb, hielpen niet.

Nu is sinds gisteren haar oor van binnen erg rood en op 1 plek zit een beetje droog pus, vandaag heeft ze haar oor op een andere plek opengekrabt. Kan ik er nu nog Prodier Oordruppels van VSM in doen? Mijn gevoel zegt van niet, al was het alleen al vanwege de alcohol die er in zit en dus wel enorm zal bijten in dat wondje  :-X

Dan de volgende vraag: wat kan ik er nu, in het weekeind, verder aan doen als de Prodier oordruppels niet mogen?
#1604309
Nestosyl heb ik ook liggen: "Ter verlichting van plaatselijk kortdurende jeuk, insectenbeten en oppervlakkige schaaf- en snijwonden" Dat lijkt me nog beter, of niet?

Edit: in de bijsluiter staat: Niet geschikt voor toepassing op slijmvliezen. Vallen oren daaronder?  :-\
Laatst gewijzigd door *Natasja* op za 01 mei 2010, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#1604497
*Dorothea* schreef: wat heeft ze precies opengekrabt, de oorschelp of echt de uitwendige gehoorgang?
Het stukje meteen aan het begin van het oor is kapot, dus bij de ooraanzet het oor in (snap je wat ik bedoel? :-\). Verder in haar oor zie ik op verschillende plekken rode, vurige plekjes zitten (waar eerst ook een beetje opgedroogd pus zat). Ik heb er gisteravond een beetje honingzalf op gesmeerd (op het plekje wat kapot is), ze heeft vannacht gelukkig niet veel meer gekrabd, dus dat lijkt wel een beetje te helpen.
#1605734
Ben net terug van de DA. Het ene oor is flink ontstoken en zit vol pus. Het andere oor begint ook, dus ik heb 2 tubes Otiderm meegekregen, voor ieder oor eentje. Ik moet 1x per dag zalven, en dan over 2 weken terugkomen. Ze vroeg of Benthe ook niest de laatste tijd, en dat heeft zo vorige week, tijdens het droge weer, inderdaad vaak gedaan (nu is het weer over). Volgens de DA kan dat ermee samenhangen, een soort van allergie.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door