Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#1604191
Mijn pubertje Pekke is nu 8,5 mnd oud en heeft bij de fokker 2 kitten-entingen gehad en de fokker adviseerde om evt na een jaar (okt dit jaar) nog een enting te geven en daarna vooral niet meer want dan genoeg boost binnen en hij is balkonkat.
Maar nu twijfel ik daar toch een beetje over want is toch gif inspuiten, is het zinvol om zo´n jochie eerst te laten titeren alvorens wel of niet te enten?
Tegelijkertijd zou ik dan evt ook m´n andere oosterling willen laten titeren, hij is nu 2,5 jr oud en heeft 2 kitten-entingen gehad en 1x booster toen hij 1,5 was.

Wat denken jullie? (ik heb er zelf wel m´n ideetjes over maar hoor ook graag jullie mening)

De 2 oudere katten (9 + 16 jr) laat ik effe niet meer enten want de afgelopen jaren al genoeg binnen gekregen terwijl ze alle 4 niet verder dan balkon komen....

Alvast dank voor het meedenken.

(Tanja en en evt ent-vrije katten)
#1604193
ik zou de oudjes ook eens in de zoveel tijd toch laten titeren. je kan namelijk ook vanalles onder je schoen als het ware meebrengen.

als pekke (ruim) een jaar is, zou ik hem laten titeren, en aan de hand daarvan mogelijk laten vaccineren. dan kan je gelijk de andere OKH meenemen voor een titertest.
#1604242
Dank voor je antwoord! Ik wilde de oosterlingen idd evt samen laten titeren.
Blixa (nu 9 jr) wil ik idd ook wel laten titeren in de toekomst omdat ik haar toch regelmatig wil laten checken ivm mini-hartprobleempje.

Mijn reguliere DAP snapt het titeren helaas nog niet echt, gelukkig doet de alternatieve DA van Limpy daar wel aan dus gaan de katsels dan lekker daarheen voor het titeren! (hij vind het vast niet erg mijn andere "monsters" er ook nog bij te krijgen als patient)

PS: ik ben zo erg om m´n schoenen in ´t trappenhuis te laten te staan als ik ik iets engs aan de onderkant vermoed...............
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door