Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Quinten
#1591117
Weer een nieuw woordje geleerd: Titeren :D maar,... wat ís dat? :-[
Quinten moet weer geënt worden, of niet?
:please: :cryss:
Door Lizzy
#1591123
Hoe oud is pup nu en wat heeft pup al voor entingen gehad?

Titeren is bloed afnemen en dan middels een test kijken of er nog genoeg antistoffen aanwezig zijn voor bepaalde ziektes. In NL kunnen we dat doen voor Parvo, HCC (besmettelijke leverziekte), Distemper/Hondenziekte en Rabies.
Door Sietie
#1591249
ik heb net tegen rabies geent :-\ en wordt dat ook geaccepteerd op buitenlandse shows dat titeren voor rabies?
Door Quinten
#1591446
Quinten is nu 12 weken en heeft de volgende inentingen gehad:
  • 12/3 - Puppy DP: Hondenziekte v.a.12wk, Parvo levend
  • 02/4 - Parvo C: Parvo levend
  • 02/4 - Lepto: Leptospiose (Weil)
  • 19/4 - Coctail: Parvo levend, Hondenziekte v.a.12wk, Leverziekte, Leptosporose (weil), Kennelhoest
Door Quinten
#1593241
Quinten heeft bovenstaande inentingen gehad en hoeft over een jaar pas weer.
Is het dan raadzaam om eerst te titteren, en hoeveel kost zoiets?
Door Nynke
#1593293
wanneer heeft hij die entingen gehad ? Ik denk dat dit de laatste puppt-entingen zijn? , dan hoef je pas over een jaar te laten titeren  :)

De prijs is afhankelijk van wie het doet. Er is geen vastgestelde prijs voor. Tannetje titert in Rotterdam voor 30€ per hond  :)
Door schnueggerli
#1603625
Nog even een paar vragen :-[
Ik heb al een sticker in Enrico zijn boekje maar zou toch ook graag titeren..
Als je gaat titeren moet je er dan bij vertellen waar je op wil titeren
en wordt het dan duurder?
of is er 1 test..
Enrico is nu 8 jaar en die wil ik eigenlijk niet meer enten is dit verstandig?
maar voor veel shows enz moet je tegenwoordig het inent boekje laten zien is ook wel verstandig..
als je laat titeren krijg je dan weer een sticker in je boekje?
ik was anders wel naar rotterdam gekomen maar dat is toch echt iets te ver ;)
titert Tannetje ook nog op meer plaatsen??
gr
Door Mevroi Kruim
#1603836
Titeren is standaard op Parvo, hondenziekte en hepatitis/leverontsteking. Dus 3 voor 1 geld  ;)
Ik heb Tara van 13 na haar 6e niet meer laten vaccineren en haar titers waren na 5 jaar nog prima dus ik ga ervan uit dat ze nu ook prima zijn. Ik vind het dus zeker verstandig, immuun is immuun en je hond wordt niet immuner van elke keer weer inenten. Hij kan wel last krijgen van bijwerkingen van de vaccinatie en de immuniteit kan door overmatig enten juist slechter worden.
Tannetje schrijft het in het entboek/paspoort als de titers goed zijn. Compleet met stempel en handtekening, het ziet er reuze officieel uit  :D Maar in de tentoonstellingsreglementen staat meestal 'voldoende gevaccineerd' en de meeste organisatoren verstaan daaronder elk jaar of elke 3 jaar, afhankelijk van het merk, de cocktail. Het hangt er dus vanaf hoe soepeld de organisatoren de regels willen toepassen of ze genoegen nemen met titeren. Kennelhoest zit niet in de titerbepaling dus daar weet je dan niet van of je hond immuun is.

Tannetje heeft haar praktijk in Otterlo, en als je een clubje mensen bij elkaar krijgt die hun honden willen laten titeren wil ze ook wel elders in den lande komen.
Door schnueggerli
#1604064
;) Bedankt, ik kan zeker een clubje bij elkaar krijgen !!
Ik zal es even een mail sturen naar Tannetje !
Ik heb zo wie zo al 5 honden en misschien zijn er hier op Barfplaats meer mensen uit het hoge noorden die willen titeren....
Gebruikersavatar
Door Sher
#1608691
Mevroi Kruim schreef: Titeren is standaard op Parvo, hondenziekte en hepatitis/leverontsteking. Dus 3 voor 1 geld ;)
Ik heb Tara van 13 na haar 6e niet meer laten vaccineren en haar titers waren na 5 jaar nog prima dus ik ga ervan uit dat ze nu ook prima zijn. Ik vind het dus zeker verstandig, immuun is immuun en je hond wordt niet immuner van elke keer weer inenten. Hij kan wel last krijgen van bijwerkingen van de vaccinatie en de immuniteit kan door overmatig enten juist slechter worden.
Tannetje schrijft het in het entboek/paspoort als de titers goed zijn. Compleet met stempel en handtekening, het ziet er reuze officieel uit :D Maar in de tentoonstellingsreglementen staat meestal 'voldoende gevaccineerd' en de meeste organisatoren verstaan daaronder elk jaar of elke 3 jaar, afhankelijk van het merk, de cocktail. Het hangt er dus vanaf hoe soepeld de organisatoren de regels willen toepassen of ze genoegen nemen met titeren. Kennelhoest zit niet in de titerbepaling dus daar weet je dan niet van of je hond immuun is.

Tannetje heeft haar praktijk in Otterlo, en als je een clubje mensen bij elkaar krijgt die hun honden willen laten titeren wil ze ook wel elders in den lande komen.
Bij Tannetje kun je standaard Parvo, hondenziekte en hepatitis/leverontsteking laten titeren. Bij andere dierenartsen kan het ook zijn, dat je voor elke ziekte apart moet laten titeren. ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door