Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#159562
Ik heb het in de zoekmachine gegooid, maar ook daar werd ik niet echt wijzer ...........
De één zegt een paar keer per week, de andere iedere dag, weer een ander zegt alleen 's winters .........

Is Levertraan nu goed of slecht voor een hond.
Wat is eventueel het nut en wanneer zou je het dan kunnen geven ...........
Misschien als je, zoals ik, nu 2 PyreneeseNAAKThonden hebt ::) ::)
Geeft het een extra zetje om weer beter in vacht te komen ::) ::)
Ik bedoel dan die hele kleine parelbolletjes levertraan, die ik gezien heb bij het Kruidvat ........
Door Nelly
#159567
Kweenie Karin, maar zou borageolie evt. in combi met visolie niet beter zijn? Ben niet zo gek op levertraan :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#159573
Karin & Pyrs schreef: Ik heb het in de zoekmachine gegooid, maar ook daar werd ik niet echt wijzer ...........
De één zegt een paar keer per week, de andere iedere dag, weer een ander zegt alleen 's winters .........

Is Levertraan nu goed of slecht voor een hond.
Wat is eventueel het nut en wanneer zou je het dan kunnen geven ...........
Misschien als je, zoals ik, nu 2 PyreneeseNAAKThonden hebt ::) ::)
Geeft het een extra zetje om weer beter in vacht te komen ::) ::)
Ik bedoel dan die hele kleine parelbolletjes levertraan, die ik gezien heb bij het Kruidvat ........
Levertraan zit veel Vit. d in en deze kun je overdoseren. Als ik het moet zeggen, hooguit 1 keer per week. Jouw honden krijgen middels hun voer meer dan genoeg binnen. Alleen swinters komt af van het feit dat de zon vit. D leverd, en dus zouden ze daar swinters tekort aan hebben. Maar men beweerd dat het voor jouw en mijn honden geen barst uitmaakt omdat die zonnestralen toch niet op hun velletje komen. Hoe dat zit weet ik ook niet precies. Ik geef echter geen vit. D/levertraan bij, en voor de vacht zou ik eerder voor een Bcomplex, borage-olie en/of zalmolie kiezen.
Door Lizzy
#159659
De ideeen verschillen hier inderdaad over. Ian B en Dr Donath zeggen dat je iedere dag/bijna iedere wat levertraan moet geven. In levertraan zit vitamine D en A. En omdat het een natuurlijke bron is, doseer je niet al te snel over wanneer je met hele kleine hoeveelheden werkt (dus niet iedere dag een eetlepel zoals sommige mensen schrijven).

Maar, wanneer je kant-en-klare voeding geeft, dan zit hier al precies de hoeveelheid vitamine A en D in die een hond nodig heeft. En als jij dus levertraanolie gaat toevoegen, dan krijgen ze dus al snel teveel binnen. Ik zou dat dus NIET doen want vitamine A en D zijn ronduit giftig bij overdosering!!

Je kunt best iedere dag een beetje levertraan geven als je zelf samenstelt. Of een paar maal per week, een paar druppels. Zomer en winter.

Dus nee, ik zou voor een andere olie kiezen, bijvoorbeeld visolie en borage olie. Maar wat is er dan precies aan de hand met jouw PyreneeseNAAKThonden? Hormonen? Jeuk? Iets anders?
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 03 sep 2004, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#159783
Lizzy schreef: Dus nee, ik zou voor een andere olie kiezen, bijvoorbeeld visolie en borage olie. Maar wat is er dan precies aan de hand met jouw PyreneeseNAAKThonden? Hormonen? Jeuk? Iets anders?
OK, bedankt ...........
Het is dus niet verstandig om ze dit een beetje exta te geven in de hoop, dat ze snel weer in vacht zijn .....

Op zich is er niets abnormaals aan mijn NAAKThonden hoor ......... ;D
Ze hebben "alleen" maar ineens hun hele ondervacht uitgegooid en Dewi ook nog een gedeelte van haar bovenvacht. :o :o
Mijn ervaring is, dat de eerste echte grote verharing na hun puppietijd echt desastreus is ......... ::)
Helaas komt dit voor mij net op het verkeerde moment, want ik wilde net met de Show-carriere van de dames beginnen .......... ;)
a.s. zondag moeten ze naar de JoeKat Show en over 2 weken moet Dewi mee naar de Pyreneeën voor de Franse clubmatch.
Nou zou het toch niet in zo'n korte tijd hersteld zijn, maar misschien is er IETS om het hele proces toch een beetje te versnellen ........ :-\ :-\
Ja, ja, ik weet het, ik moet geduld hebben, maarja ........... ;)
Door K@rin
#159785
Angelique schreef:

Levertraan zit veel Vit. d in en deze kun je overdoseren. Als ik het moet zeggen, hooguit 1 keer per week. Jouw honden krijgen middels hun voer meer dan genoeg binnen. Alleen swinters komt af van het feit dat de zon vit. D leverd, en dus zouden ze daar swinters tekort aan hebben. Maar men beweerd dat het voor jouw en mijn honden geen barst uitmaakt omdat die zonnestralen toch niet op hun velletje komen. Hoe dat zit weet ik ook niet precies. Ik geef echter geen vit. D/levertraan bij, en voor de vacht zou ik eerder voor een Bcomplex, borage-olie en/of zalmolie kiezen.
Ik heb nog zalmolie, dus dat gaat er nu maar in ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#160253
Karin & Pyrs schreef:

Ik heb nog zalmolie, dus dat gaat er nu maar in ;) ;D
Met een dotje erbij uit dat groene busje en alles komt goed 8)
Door K@rin
#160520
Angelique schreef: Met een dotje erbij uit dat groene busje en alles komt goed 8)
;D ;D ;D
Ik zoek je morgen wel ff op ........................
Kun je lachen ............... ::) ::) ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#160523
Karin & Pyrs schreef:

;D ;D ;D
Ik zoek je morgen wel ff op ........................
Kun je lachen ............... ::) ::) ::)
Daar zijn we altijd voor in :D
Door K@rin
#160817
Lizzy schreef: Dotje uit groen bussie? Huh?
;D ;D ;D
HET GEHEIM VAN DE SMID !!!! ;D ;D

Ik vertel morgen wel of het geholpen heeft ...........
Door Lizzy
#160823
Nou maak je me wel HEEEEEL nieuwsgierig! Hoe laat vertel je het morgen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door