Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door meesmerel1
#159857
Een kennis van mij voert zijn duitse herderpup Duck Uitmuntend. Hij is nu een maand of 5-6 en 10 cm te groot voor zijn leeftijd en heeft iets groeipijn. De dierenarts vindt dat ze weer terug op brokken moeten...

Jullie hier weleens van gehoord?

groetjes,

Marije
Door SemBo
#159892
Mijn Duitse Herder heeft vanaf het pup zijn Carnibest gekregen. Zij heeft ook af en toe wat groeipijnen gehad maar ik weet zeker dat het met brokken erger was geweest. Ik heb een tijdje op een herderforum (brokkenhonden) geneusd en daar was het aan de orde van de dag, groeipijn was daar heeeeel normaal....Nu schijnt de groeipijn op vers minder te zijn of zelfs helemaal niet voor te komen dus ik zou daarom zeker niet op brokken overstappen....
Door jeanne
#159945
ohjee, geen brokken mengen met vlees!!!!
Beter nog , helemaal geen brokken geven, de hond geeft toch al aan dit niet te lusten ;)
En versvlees pups, groeien juist gelijdelijker op dan brokkenpups, dus dezelfde pup zou hoogstwaarschijnlijk nog meer groeipijnen hebben als ie brokken zou eten!!!!
(stomme dierenarts, hij moet natuurlijk nog op wintersport >:()
Door meesmerel1
#159958
Nee, niet goed nee, dat mengen, I know...qua brokken zal de dierenarts niet aan hen verdienen hoor...ze hebben nl. zelf een dierenwinkel :). Het is de bekende Zeistenaar, deze dierenarts...

maar ik vroeg mij gewoon af of er meer mensen waren met dergelijke problemen...
Door tieneke
#160252
Worden de richtlijnen aangehouden,dus niet teveel versvlees qua gewicht.
Zelf weeg ik alles af en ze zitten nu heel goed op schema,zitten allebei 1 centimeter onder het groeischema en aardig strak in het nog losse puppyvel.
Ben sinds 2 weken iets minder aan het geven omdat ik ze net iets te dik vond.
Door jeanne
#160458
[quote="Lizzy"]
Groeipijn is op iedere voeding mogelijk.
[/quote]ja, dat is zo.
Maar zou dezelfe hond op brokken dan niet nòg meer groeipijnen hebben?
Door veronique
#160524
Ik zou hem toch op vers laten en zeker geen brokken geven.
Vita kreeg in het begin ook brokken(we wisten toen nog niet beter) en je zag haar groeien :o.
Toen ze bijna 5 maanden was, zijn we overgeschakeld op duck uitmuntend. Van dan af is ze trager gaan groeien. Vita is natuurlijk wel veel kleiner dan een duitse herder.
Na al wat ik hier op barfplaats al heb gelezen, ben ik er zeker van dat hij op brokken nog meer groeipijn gaat hebben.
Door arnold
#163578
even een domme vraag ;

wat is groeipijn ??

Is dat bij een hond hetzelfde als bij kinderen. ik heb er bij mijn honden nooit iets van gemerkt.
Door gonny
#163617
vooral grote hondenrassen hebben er last van, en ik denk idd dat het hetzelfde is als bij kinderen, omdat ze in ca 1 jaar naar hun grootte groeien gaat dat soms gepaard met groeipijnen. Boris had er ook last van, maar sinds hij meer vers dan brok krijgt (+ een andere brok) heeft hij nergens last van, Boris is nu 5 maanden en 73 cm hoog.
Door arnold
#163632
ik heb al 6 bouviers groot gebracht op brokken en op vlees en heb er nog nooit van gehoord en nog nooit iets aan mijn honden gemerkt.
Door arnold
#163687
onder tussen e.e.a. gelezen op diverse sites hier over maar het lijkt mij gewoon een voedings probleem. Dat moet toch op te lossen zijn

Een hond van 5 maanden die al 73 cm. is hoe groot moet die dan worden ?
Is dat een ierse wolfshond ofzo?
Door geer
#163689
[quote="arnold"]
onder tussen e.e.a. gelezen op diverse sites hier over maar het lijkt mij gewoon een voedings probleem. Dat moet toch op te lossen zijn

Een hond van 5 maanden die al 73 cm. is hoe groot moet die dan worden ?
Is dat een ierse wolfshond ofzo?
[/quote]

Bijna goed...een Dog ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door