Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1601123
Hallo jullie,

aangezien ik nog niet zolang barf en mijn meisje nog maar een pupje is maak ik me misschien wat snel zorgen maar goed, het volgende:

mijn puppemeisje wil vandaag opeens niet eten. (vanmorgen stond spiervlees met een beetje groente op het menu) normaal eet ze dat goed. nu hebben we allemaal wel eens een dag minder honger , enz, enz  maar nu zag ik dat bij een drolletje een beetje bloed zat. toen ik bij haar billen keek zag ik ook hier een beetje bloed bij de haren rondom haar poepgat.

Als mijn kinderen niet eten ben ik al redelijk snel in de stress en dat is met mijn puppemeisje niet anders....wat als enz enz.

waar moet ik op letten en wanneer moet ik naar een dokter?

Als ze alleen niet wilde eten vanmorgen was tot daar aan toe maar ja, dat bloed hé...
niet dat het veel bloed was maar des al niet te min: het was er wel!!!

tips ?


bezorgde groetjes,

Antoinette
#1601130
ze heeft wel pas een vaccinatie gehad tegen rabies. die had ze niet gehad bij de fokker (daar was het niet nodig. hier wel. ) deze heeft ze zelfs 2 keer gehad aangezien dit volgens da moest aangezien ze over een tijdje geprikt gaat worden of de waarde goed zijn ivm bezoek england en zweden.
#1601137
bascha schreef: ze drinkt wel maar ik vind zelf dat ze niet veel drinkt. maar hoe kan je een hond meer laten drinken?
Dat kan niet meer laten drinken.. wellicht is ze toch niet helemaal lekker. In het voorjaar heersen ook wel kleine virusjes of het moet echt van die vaccinatie zijn. . Is het niet heftig dan even een dag aanzien. En hou haar ook even uit de zon. Kijk of ze een stuk sappige peer wil eten..daar zit ook vocht in.
#1601139
Drinken maak je lekkerder door bv een bouillonnetje te trekken [vanzelfsprekend zonder toevoegingen] van bv kippennek, -rug ,
dametjes poes vinden een klotsje [karne]melk of yoghurt door t water lekker -t wil wel helpen om iets meer te drinken.

Sterkte met je hummie
#1601142
Ze hoeft ook niet veel te drinken. Als ze maar drinkt. Hoe is haar ontlasting?

Ik geloof niet dat bloed bij de ontlasting een reactie op de rabies enting kan zijn maar als ze binnen nu en 3 weken terug gevaccineerd is, dan is het ook niet geheel onmogelijk, denk ik.
#1601144
bascha schreef: hm, ik ben ook erg verkouden, keelpijn enzo. misschien is ze samen met mij ziek,
ja dan zou ze mensenverkoudheid hebben?  dan zou ze ook waterig uit dr ogen moeten kijken.. maar eh ik denk niet dat je haar aangestoken hebt hoor.  ;)
#1601147
begin van de week vond ik de ontlasting wat wit, had toen een kwartel gehad geloof ik. voor de rest probeer ik het goed te verdelen. soms is de poep wat hard maar ook weer niet zo hard dat ik me er zorgen over maak. ze heeft ook niet zoveel poep. Wel ontdekt dat als ze wat meer orgaan eet de ontlasting wat aan de dunne kant is. verder doet ze het eigenlijk goed, groeit goed en komt bij.
Gisteren had ze een
"stevige konijnepoot"als avond eten. ik denk dan meteen: zou ze die niet te groot naar binnen hebben gewerkt enz. niet dat ik second thoughts heb over het barfen maar je maakt je dan gewoon zorgen over je meisje, en dan denk je meteen aan alles en vooral ook de erge dingen...nou ja, ik althans.
#1601156
bascha schreef: begin van de week vond ik de ontlasting wat wit, had toen een kwartel gehad geloof ik. voor de rest probeer ik het goed te verdelen. soms is de poep wat hard maar ook weer niet zo hard dat ik me er zorgen over maak. ze heeft ook niet zoveel poep. Wel ontdekt dat als ze wat meer orgaan eet de ontlasting wat aan de dunne kant is. verder doet ze het eigenlijk goed, groeit goed en komt bij.
Gisteren had ze een
"stevige konijnepoot"als avond eten. ik denk dan meteen: zou ze die niet te groot naar binnen hebben gewerkt enz. niet dat ik second thoughts heb over het barfen maar je maakt je dan gewoon zorgen over je meisje, en dan denk je meteen aan alles en vooral ook de erge dingen...nou ja, ik althans.
ach dat is logisch het is nog ook zo'n jong beestje. Ik ken dat wel hoor. Maar het is gewoon goed dat je dat ook meteen hier verteld. het is altijd fijn om ook meningen van anderen te horen. En als jij denkt dat het van de konijnenpoot komt kan dat best. Is het een beetje zwar gevallen. Dan komt dat vanzelf goed. Gewoon zien of ie de volgende maaltijd wel wil eten. En anders even laten rusten en morgen pas weer voeren. Als het dan nog zo is kun je altijd nog naar de da gaan.

Succes
#1601201
net gaan wandelen en "toevallig"kwamen langs de dierenarts. de da-ass vertelde dat het wel kan dat ze een keer wat harder duwt en een vaatje springt en er dan wat bloed bij zit. aangezien ze verder gewoon zichzelf is moest ik het nog even aankijken.

op weg naar huis wilde ze volgens mij 2 keer gaan zitten om te poepen maar zag er toen vanaf. Ik kijk dat nog even aan en ga anders toch nog even terug. misschien zit er dan toch iets "vast"

dank jullie wel voor het meedenken trouwens...!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door