Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1599958
;D ;D ;D ;D Ja want volgens mij is een verslaving ook een ziekte . en dat krijg je met Barf want ongelooflijk het is verslavend , in die zin overal in suppermarkten of markten  kijk ik eerst wat er voor mijn honden te koop is en dan pas voor de rest het gezin  :biggrin2:ahha ze zeggen ook dat ik meer met de honden leef ahahah :D :D :D :D  . en dan het steeds op nieuw uitzoeken van wel ,,dit kan met het geven er van of ,,,,, Graag jullie meningen;;! deel jullie dit zelfde verhaal offffffffffff ben ik echt ziek hahahhaha hier in Thailand vinden ze mij al ongelooflijk ((( gestoord))))dat ik dit alles voor honden koop terwijl een normale Thai  dit zelf graag zal willen eten. Na veel zoeken en het hebben gevonden zit ik in dit moeilijke land betreft vers vlees al op 7 soorten dusssssssssss
grt Henk et Thailand  8)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1599979
dan ben ik ook ziek, eerst de hondjes en dan de rest!
als er ergens een aanbieding is ben ik er als de kippen bij!
3 vriezers voor de honden en voor ons een l*llige lade.... :D
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1599987
Hier ook. Niet wb kopen hoor. Want dat gaat niet. Maar wb erover praten. Steeds neem ik me voor om mijn mond te houden als iemand negatief reageert. Maar dat lukt niet. Ik ben te! Enthousiast!
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1600070
ha ha zo begint iedereen die met rauw voeren bezig is. En geloof me die koorts gaat nooit over. :biggrin2: Altijd op zoek naar goede aanbiedingen of interessante soorten.
Door Anne in Zweden
#1600163
Haha, heel herkenbaar! Waar ik ook kom om boodschappen te doen, ik duik meteen naar de afdeling vlees om te kijken of er nog iets geinigs voor de barfers bij zit! Helaas hoef ik tegenwoordig weinig meer in de supermarkt te halen, omdat in Duitsland goede barfleveranciers bestaan, maar in Spanje was het altijd raak in de supermarkt!

Ik wacht nog op het moment dat iemand me vraagt wat ik voor m'n verjaardag wil en dat ik dan antwoord, zonder erbij na te denken: een kilo haaskarkas graag! ;D
Door orinake
#1600179
lol, mij verklaren ze ook gek hoor :)
Ik heb alle dagen een hele excell open staan met hun menu (voor ongeveer 4 - 5 maand), ik heb een excell met prijsvergelijkingen - nieuwe bestellingen - berekeningen enz.
Ik ga discussies aan met DA's die me gek verklaren dat ik rauw geef ipv brok (ja die chemische brokkenbol zal vooral gezonder zijn :p).
Met kerst trekken we namen om cadeautjes te kopen, vroeger kregen we cd's en dergelijke van de naamtrekker. Sinds vorig jaar krijgen we gevogeltescharen, vleesmessen enz...
Vrijdag (als ik vervoer heb toch) heb ik een nieuwe (oude) vrieskist bij van 410L jihaaaaaaaaaaaaa :)
Waar ik die moet zetten, goei vraag hoor :p
Door Exect
#1600210
;D ;D ;D ;D ;D :biggrin2:
Wat ben ik blij en al woon ik heel ver weg dat ik nog gelijke heb in Holland  bedoel met e,,d  ziekte,s ahhahah    :D
Van avond ook hier ik doe een bestelling van Kip en eend en wat orgaan van alle 2 en nog 20 kwarteltjes en dan lach die gene zich een buld omdat hij weet dat ik het voor de honden bestel ,  Maar als ik persoonlijk naar de rund mevrouw ga en er staan er wat personen  ja dan denk ik wel eens  pf ze meoten eens weten. Maar leuk jullie reaciie,s dank 

GRT Henk et Thailand
Door annielaumen
#1600230
Ben begonnen met 1 vriezer voor Astrid
Nu heb ik 3 vriezers
Ben altijd op zoek naar koopjes
Hoezo verslaving
Wel een gezonde verslaving voor Astrid
Door lianneke
#1600258
Het is inderdaad verslavend, of, een interessante hobby toch? En een hobby kost geld zeg ik altijd, dus het mag wat kosten.
Ik heb ook gemerkt, sinds wij barfen, ikzelf ook bewuster oplet wat ik voor mezelf koop. Zoveel mogelijk biologisch en zo mogelijk nog gezonder.
Geen idee of het er wat mee te maken heeft.... :biggrin2: :biggrin2:

Afbeelding
Door Anne in Zweden
#1600355
Inderdaad, ook op andere vlakken des levens is barfen (of liever gezegd, barfplaats) van invloed. Ik heb niet alleen veel dingen geleerd over voeding en over de binnenkant van een hond, maar ben ook in het algemeen kritischer geworden. Zo sprak ik laatst iemand die beweerde dat op biologisch voer grootgebrachte kippen er veel slechter aan toe zijn dan "gewone" kippen die industrieel vervaardigd voer krijgen. Aan dat biologically appropriate kippenvoer ontbraken zoveel voedingsstoffen dat die arme diertjes vreselijk veel tekorten opliepen. Een jaar geleden zou ik nog erg onder de indruk zijn geweest van zo'n "feit", maar nu denk ik: ach, waar heb ik die vaker gehoord, tekorten als je geen fabrieksvoer aan je dieren geeft... ::) En vooral: ik heb leren door te vragen, niet alles klakkeloos aan te nemen wat de ander beweert omdat die er wel meer verstand van zal hebben dan ik. En wat bleek, toen ik doorvroeg over die "arme" biokippen: de informatie bleek afkomstig van een kennis van de vriendin die die opmerking maakte, en die kennis werkte op een, jawel, commerciële kippenfarm waar fabrieksvoer wordt gegeven... Ik heb mijn vriendin dan ook meteen gezegd: sorry, maar dat is geen objectieve bron, en dus geloof ik er niets van!
Wat mensen allemaal verzinnen...
Door Irish
#1600868
Quote van mijn vriend gisteravond:

'' Jij bent echt Barfplaats verslaafd''

Hij heeft wel gelijk, zit er echt de hele dag op...  :-[
Door Exect
#1600875
:D :D :D :D ;D ;D ;D
Dacht echt iets met een leuk idee wel gemeend iets te openen een nieuw  topic Maar wel geweldig hoe wij met z,n alle hier mee omgaan he;!! het barf laat ik het nu anders  zeggen het Virus hahha ;D ;D ;D

Ga zo naar de Makro ja lux in Thailand ,, voor een bestelling af te halen hahaahahha Hert , ENNNNN  konijn ja heb er weer 1 bij een soort, en fasant  EN een grote soort kwartel , lamsribben    En  struisvogel ja kom nu echt heel lux uit voor de honden hahahaha  ze hebben ook krocodil dussssss ,
GRT HENK te Thailand
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1600904
Ja hoor heel herkenbaar. Nou moet ik wel zeggen dat mijn gezin slechts uit één persoon bestaat. Als ik kinderen zou hebben, zou het waarschijnlijk anders liggen maar mijn honden eten altijd gezond en ik vaak - toch een nuanceverschil - en soms heb ik zelf geen eten in huis (oeps, vergeten boodschappen te halen) maar eten voor mijn honden altijd. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door