Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1599714
Tjemig, ik krijg giga de zenuwen. Ik heb voor donderdag een afspraak gemaakt voor de castratie van Buran. Zonder nadenken heb ik dat gewoon bij onze vaste DA gedaan. Pas later herinnerde ik me dat ik gelezen heb dat narcose bij Ierse Wolfshonden een verhoogd risico geeft. Na even googlen lees ik al dat menige Ier niet uit de narcose komt, dat DA's soms te ongeduldig zijn omdat het te lang duurt en bijgeven zodat ze teveel krijgen, dat ze weinig vet hebben en daarom warm gehouden moeten worden tijdens en na de narcose, en dat ook de gewijzigde leverenzymen activiteit een aandachtspunt is. Ik google zo nog even verder maar dacht: ik open ook even een topic.

Mijn DA is een gewone praktijk, ik heb bij de assistente aangegeven dat de narcose zeer zorgvuldig behandeld moet worden en ze zou een aantekening maken. Maar ik vraag me nu af of dat voldoende is. Het is natuurlijk maar een korte ingreep maar toch.....  :-\

Wat zouden jullie doen? Kent er iemand een DA die ervaring heeft met Ieren? Ik wil mijn kerel niet kwijt.........
#1599779
*Dorothea* schreef: Het narcoserisico zo klein mogelijk maken. Dus infuus aanleggen, direkt in het bloedvat een sufmaker, daarna propofol of alfaxan gevolgd door gasnarcose. Gewoon zoals elke narcose eigenlijk zou moeten ongeacht het ras.
Ok, dit zet ik bij mijn notities........ dank je wel.
#1600285
*Dorothea* schreef: Het narcoserisico zo klein mogelijk maken. Dus infuus aanleggen, direkt in het bloedvat een sufmaker, daarna propofol of alfaxan gevolgd door gasnarcose. Gewoon zoals elke narcose eigenlijk zou moeten ongeacht het ras.
Inderdaad.
Bel me even , ik heb wat adressen voor je.
Mijn nummer vind je op mijn site bij Contact
http://www.smieszka.nl
#1600431
Ik heb naar mijn gevoel geluisterd en de afspraak voor morgen afgezegd. Ze werken wel met gasnarcose maar toen ik over warm houden begon ging daar geloof ik het licht uit. Ook de manier waarop sommige assistentes je te woord staan staat me slecht aan. Gecombineerd met het feit dat ik daar met Karel niet terecht kon toen hij uit zijn lijden verlost moest worden ben ik er een beetje klaar mee, die praktijk. Niet slim van ze, heb wel 4 honden, 3 katten en een pony.

Anyway, ik heb een nieuwe afspraak gemaakt bij een praktijk die professioneler overkomt, ervaring hebben met Ieren en precies de procedure beschreven zoals die hier ook door Dorothea beschreven werd, inclusief warmhouden. En ondanks het feit dat het daar ook vreselijk druk was aan de telefoon bleven ze wel vriendelijk en zeer behulpzaam.

Smieszka, ik bel je nog even maar nu is het etenstijd  ;)
#1602558
smieszka schreef: En wanneer mag hij nu?
En waar ga je?
Hij mag nu vrijdag, bij DK Kortenoort in Wageningen. Vandaag gewandeld met Katinka en 3 beren en Juul met Falco. Tjemig, hij heeft zo gespeeld, met name met Falco. Heerlijk om twee jonge reuen heerlijk te zien spelen in plaats van een strijd te voeren wie de grootste en stoerste is!!! Beter verjaardagscadeau dan een kap om!!
#1602641
Katinka en de beren hebben ook genoten. Foppe en theemuts hebben hun eigen wandeling gehad en ook die hebben genoten. Foppe heeft Buran wel gemist, ha ha.
Ik begreep van Katinka dat met name de logee Arie volop heeft meegespeeld met Buran en Falco, het was een onverwachte verassing dat Juul en Falco er ook waren. Jammer dat Bussloo na vandaag niet meer open is voor de hondjes....
Daphne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door