Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maroef
#1600453
Onze Flatcoat Retriever van 7,5 maand, Vico,  eet voornamelijk kvv. Ook regelmatig kippenvleugels, nekken, karkas, lamsribben.
Nu kreeg ik net van de islamitische slager een lamskop kado :o.
Hij weegt ruim een kilo dus het is al wel een groter lam.
Wie weet of ik dit aan Vico kan geven en hoe? Of is het te hard?

Groetjes,
Jolande
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1600460
Ik zou hem even testen met de snoeischaar, kom je erdoorheen kun je hem prima geven.
Wel zou ik erbij iets van pens of spiervlees geven, het is behoorlijk wat bot.
Als ik hier geen pens of spiervlees erbij geef hebben ze echt hele harde ontlasting.
Evt kun je er ook voor kiezen hem na een tijdje weg te halen, zodat ie wel lol ervan heeft, maar niet de kans krijgt de hardere stukken op te eten of te lang ermee bezig te blijven.
Hier doen de volwassen honden (herders) er toch wel een ruim half uur over een hele kop.
Door 202Spots
#1600470
May Linn schreef: Ik zou hem even testen met de snoeischaar, kom je erdoorheen kun je hem prima geven.
Uhhh...dat zal met 'n kop echt niet lukken hoor....
Geef de kop en kijk wat ie er mee doet,je kan 'm altijd weg halen wanneer 't niet lukt.
Gebruikersavatar
Door kira
#1600481
Een kilo is een normaal gewicht voor zo'n kop. Hier krijgen ze ze zonder probleem weg. Allemaal. Dus lekker geven. Eventueel half weg ruilen tegen wat pens/spiervlees en dan over een dag of 2 de rest.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1600487
202Spots schreef: Uhhh...dat zal met 'n kop echt niet lukken hoor....
Geef de kop en kijk wat ie er mee doet,je kan 'm altijd weg halen wanneer 't niet lukt.
jawel hoor!! Mijne kon ik overal knippen... Nu nog durven geven  ;D
Door Nadia
#1600538
Uhhh een pup die voornamelijk KVV eet zou ik geen lamskop durven geven...
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1601132
Doorzagen en de inhoud geven.. lekker laten knagen.. Hij zal wellicht alleen het kraakbeen eten. enne er bij blijven.
Laatst gewijzigd door Aquillo op do 29 apr 2010, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1601134
MarijeEnBoomer schreef: jawel hoor!! Mijne kon ik overal knippen... Nu nog durven geven ;D
Dan had jij een kop van een melkgeitje.. De kop van een groter geitje kun je echt niet doorknippen. Daar moet een zaag bij te pas komen
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1603451
kira schreef: Een kilo is een normaal gewicht voor zo'n kop. Hier krijgen ze ze zonder probleem weg. Allemaal. Dus lekker geven. Eventueel half weg ruilen tegen wat pens/spiervlees en dan over een dag of 2 de rest.
Hier idem. Zo zou ik het ook aanpakken. Gewoon even aankijken wat hij er mee doet en na een poosje ruilen.
Door Nyncke
#1603495
Cadiz haalt hem leeg en doet dan nog dagen over de schedel.

Ik geef het zo nu en dan en geef het als extra/ recreatie.
Gebruikersavatar
Door kira
#1603601
Nyncke schreef: Cadiz haalt hem leeg en doet dan nog dagen over de schedel.

Ik geef het zo nu en dan en geef het als extra/ recreatie.
Wat is Cadiz een vreemde zeg. Hier gaan ze heerlijk schoon op. De tandjes worden gedeeld met de rest.
Door Nyncke
#1603607
Cadiz is een beetje lui :)
Die tandjes die gooi ik altijd weg...blijven zo lang liggen...
Door **Jolanda**
#1605457
Ik laat de koppen altijd in 2 zagen :P Alle honden krijgen de halve koppen goed weg. Ik geef er altijd pens bij.

De eerste keer heeft Duster zeker 2uur er over gedaan voordat hij de kop weg had, Kyra deed zich de moete er niet voor en Tanja vond het schijnbaar te lekker om te laten liggen ;) De honden laten wel altijd de harde stukken (onderkaak en kiezen, soms ook tanden) liggen.
Door wendy71
#1605817
Van een lamskop blijven hier alleen de tandjes liggen ;D haha, de rest gaat schoon op.
Ik geef er wel altijd iets van pens/spiervlees bij anders hebben ze de dag erna te harde ontlasting.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door