Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door blanco
#1591864
al een tijdje speel ik met de gedachte om mijn honden op vers te zetten en uiteindelijk vandaag dan toch de knoop doorgehakt en besloten om toch al  2 honden op haaks barf te zetten. Ik ga mij één dezer dagen gelijk voor 2 maanden voer voor 2 honden eten kopen en ze dus 2 maanden op haaks barf zetten om het resultaat te zien. ik hoop dat ik misschien tegen die tijd het vers bereiden een beetje snap  en de haaks barf kan combineren met vers.

Is het slecht wanneer een hond volledig op kvv en barf is hem af en toe nog een ( geperste) brok te geven ?
Door Anne in Zweden
#1591895
Hai, en kom er gezellig bij!

Goed idee om op vers over te gaan; je zult versteld staan van de resultaten!

Het wordt wel afgeraden om brok en vers met elkaar te combineren, omdat het spijsverteringssysteem van de hond er op een andere manier mee omgaat, met daardoor kans op gisten, opgeblazen buiken, en alle aanverwante problemen. Overigens zul je zelf waarschijnlijk al snel een gezonde afkeer van brokken ontwikkelen, en alleen nog maar spullen willen voeren waarvan je weet wat het is en wat erin zit...

Dus als je tussendoor nog brokken wilt geven omdat je nog twaalf zakken hebt staan waarvan je niet weet wat je ermee moet, dan kun je die misschien aan een asiel in de buurt doneren :angel:...

Verder is barfen lang niet zo moeilijk als het in het begin lijkt! Neem in ieder geval de beginnersinformatie goed door die je hier op barfplaats kunt vinden op http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html, dan komt het helemaal goed. In het begin zul je nog met schemaatjes en menuutjes willen werken, om er zeker van te zijn dat je het goed doet, maar dat laat je waarschijnlijk al snel los omdat het ook zonder die hulpmiddelen een ongecompliceerde manier van voeren is.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Door essie74
#1592115
hai en welkom!

zoals anne al beschrijft is dat niet de bedoeling van het kvv / vers voeren.

Lees jezelf in de bibliotheek in en begin gewoon zo snel als mogelijk, je zult versteld staan van het resultaat!

Wat voor honden zijn het Blanco?

gr,

esther
Door blanco
#1595269
dogo argentino, heb 1 teefje die wat hormonale problemen heeft, telkens als ze loops begint te worden krijgt ze jeuk. Ik heb alle soorten brok al geprobeert, duck, ...  Als ze dan niet meer loops of schijnzwanger is gaat de jeuk weg.

nu de laatste poging dus met haaks barf anders ga ik haar laten stereliseren.

dat is niet de enige reden dat ik overstap hoor, dat verse voeding beter is voor een hond is logisch. Ik had geen zin om dat verse gedoe te gaan bestuderen maar ik heb dan toch de knoop doorgehakt. Nu is die haaks barf zo duur dat ik  wel moet gaan studeren  :)
Door smulpaap
#1595328
hoi
ook ik ben begonnen met haaksbarf voordat ik ze op barf heb overgezet , maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad een dure grap wordt voor jouw ,,, ik moet zeggen ze knapten er stuk voor stuk erg van op ,, ik heb ook een teefje wat na elke loopsheid exzeem kreeg , maar zo had ze bv ook veel last van tussenteenontsteking en een gevoelige huid ,verder kreeg ze een wratje , en dit alles is toch allemaal verdwenen na de overstap op haaksbarf ,,, een ander teefje had vaak anaalklierontstekingen ,oorontstekingen en ontstekingen onder haar staart ,, ook voorbij gegaan , maar betreffend teefje doet het nog veel beter op barf
Door blanco
#1595904
blij dat er nog iemand is die dat een dure grap vind  :)

ik kan dat gewoon niet blijven betalen maar ik probeer het een tijdje en ik hoop om straks ook zelf dingen klaar te maken ( en ik hoop ook dat dat iets goedkoper is )
Door smulpaap
#1596473
ik kan je alvast wel een voorbeeld geven ,, haaksbarf eend kost 6,99 euro meen ik net als konijn bv ,,,, ik heb nu net 6 eenden van elk 1100 gram voor ze gekocht voor 15 euro
Gebruikersavatar
Door essie74
#1599115
dag mensen,

Haaks barf is ideaal om mee te beginnen daar het vele stoffen juist niet bevat die een reactie kunnen geven op een gevoelige hond.

Klopt dat het wat duurder is maar je hebt er serieus wel kwaliteit voor.

Ik heb misschien wat meer info voor je maar wil je me dan even pb sturen?

gr,

Esther
Door blanco
#1599513
ik heb ondertussen 1 teef al enkele dagen op haaks barf en duck staan en die weet het ondertussen wel hoor  ;D dat was een moeilijk kieskeurig etertje en nu eet ze met veel smaak haar hele pot leeg. Pot blinkt als nieuw na het eten.

Ik heb ondertussen een vertegenwoordiger over de vloer gehad en ik ga gelijk een grote hoeveelheid haaks barf bestellen. Ik was aan het denken om dat dan te combineren met een goedkoper merk (bestaad dat? ) en dan af en toe een vers maaltijd.

Mag ik dan ook nog af en toe een geperste brok geven? wij gaan regelmatig op vakantie en op weekend en dan gaan de honden met z'n allen op hotel (hondenhotel). Daar is het iets moeilijker om kvv te geven.

meet het hormonale teefje begin ik volgende week, ben benieuwd want ze heeft net weer redelijk wat last ... ik hoop heel erg dat het helpt.
Ik ga haar op zalm, paard, lam en konijn zetten, zou dit genoeg zijn voor de eerste maand ?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1599552
[quote="blanco"]
ik heb ondertussen 1 teef al enkele dagen op haaks barf en duck staan en die weet het ondertussen wel hoor  ;D dat was een moeilijk kieskeurig etertje en nu eet ze met veel smaak haar hele pot leeg. Pot blinkt als nieuw na het eten. [/quote]
Ze heeft groot gelijk!  :D

[quote="blanco"]Ik heb ondertussen een vertegenwoordiger over de vloer gehad en ik ga gelijk een grote hoeveelheid haaks barf bestellen. Ik was aan het denken om dat dan te combineren met een goedkoper merk (bestaad dat? ) en dan af en toe een vers maaltijd. [/quote]
Ik weet niet wat haaksbarf kost, maar er zijn vast wat goedkopere merken te vinden om af te wisselen.
Kijk 's bij dit topic:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 724.0.html
Smuldier en Rodi zijn hiervan bv bij de supermarkt te koop.


[quote="blanco"]Mag ik dan ook nog af en toe een geperste brok geven? wij gaan regelmatig op vakantie en op weekend en dan gaan de honden met z'n allen op hotel (hondenhotel). Daar is het iets moeilijker om kvv te geven.[/quote]
Willen ze in dat hondenhotel geen kvv geven als je het meegeeft? En anders dan maar brokken voor die dagen. Ik zou in de thuissituatie geen brokken voeren. De vertering van kvv en brokken is anders.

[quote="blanco"]meet het hormonale teefje begin ik volgende week, ben benieuwd want ze heeft net weer redelijk wat last ... ik hoop heel erg dat het helpt.
Ik ga haar op zalm, paard, lam en konijn zetten, zou dit genoeg zijn voor de eerste maand ?
[/quote]
Ga je na de maand meer soorten voeren? Volgens mij is Haaksbarf erop gericht dat je alle diersoorten voert om aan een compleet menu te komen. Bij BARF voer je in ieder geval 4 diersoorten en vette vis.....
Door BostonNutmeg
#1599907
Ik ben mij ook suf aan het lezen hier op het forum, af en toe een vraag aan het stellen en dingen aan het uitproberen. Heb Carnivoer besteld, ben ruimte aan het maken in mijn vriezer, ruimte aan het maken voor een tweede vriezer en prijzen aan het opvragen bij de Islamitische slager  :D. Kortom, ik wil wel, maar de voorbereiding kost tijd en ondertussen moet mijn pup drie keer per dag eten.
Vijf dagen per week krijgt ze twee keer RC puppybrok en één keer Carnibest, twee dagen per week krijgt ze Barf. Ik zorg er voor dat dat ze de avond voor het barfen 's avonds Carnibest krijgt, zodat haar maagzuur een beetje kan aanpassen. Ze krijgt o.a. kipkarkassen en die verteert ze goed.
Als het lukt ga ik snel over op alleen KVV en Barf, maar misschien blijf ik ook geperste brok erbij geven idd vanwege vakanties enz. Dit is een versvoerforum, maar ook op dit forum zijn topics te vinden over het mixen van br*k met vers. Met altijd (minimaal) twee aantekeningen:
1. Het maagzuur van de hond moet laag zijn voor het verteren van botten, brokken verhogen het maagzuur
2. Hierboven ook al genoemd; als je overstapt op vers, laat je de brokken na een tijdje vanzelf achterwege  :biggrin2:
Door blanco
#1599977
mijn probleem is ook een beetje dat ik hier straks 5 volwassen honden heb rondlopen van minstens 40 kg. het vraagt inderdaad wel wat organisatie..


bedankt voor de info allemaal
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door