Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jolly64
#155082
Mischien een domme vraag :-[
Mijn hond is allergisch en ik mag iets geven
Volgend de dierenwinkel is een bullepees gewoon goed
Ik geef al die tijd al energique nr 4
Nu had mijn buurvrouw soepgekookt en ik wilde de merpijp graag hebben voor mijn hond
Maar er zat geen merg in en hij vond er niets aan
Nu zag ik mergpijpen bij de slager van rund
Kan ik die gewoon zelf koken 3 minuten en dan aan de hond geven???????????
Energique nr 4 blijkt gewoon wat rundvlees is te zitten
Zodoende ben ik runddingen aan het proberen als tussendoortje :)
Gr Jolanda
Door gonny
#155089
het enige wat ik je nu al wel kan vertellen:
Geen botten koken!! gewoon rauw geven!!!
de rest van de reacties zullen wel volgen! ;)
Door Lizzy
#155093
Hoi Jolanda, domme vragen bestaan niet hoor!

Bullepezen vinden ze gewoon goed? Tja, als ik een dierenwinkel had, zou ik dat ook zeggen..... Ik zou je aan willen raden absoluut GEEN bullepezen te geven! De meeste worden onder verdachte/onduidelijke omstandigheden in verre landen gedroogd en de meeste bevatten gewoon hele smerige en ongezonde chemische rommel!

Wat kun je wel geven: Nou, gekookte mergpijpjes moet je ook absoluut niet geven! Gekookte botten worden verschrikkelijk hard en hiermee krijg je iedere hondenkies/tand kapot en versleten! Echt niet doen!

Je kunt wel een rauw mergpijpje (rund maar beter kalf!) aan je hond geven. Maar hier zitten ook een aantal nadelen aan verbonden:

Een mergpijpje kan om de kaak van de hond slaan (dat gat) dus let er goed op dat het gat in het mergpijpje of te klein is om om de kaak te slaan of zodanig groot dat je het er weer makkelijk af kunt halen.

Een mergpijp is van dragend bot en OOK nog eens van een ouder dier. Ook deze botten zijn beruchte tanden en kiezen slijters. Ik zou dit dus niet vaker als 1 maal per twee weken geven.

Als er teveel merg in het mergpijpje zit, dan kan de hond er ook gigantisch van aan de diarree gaan omdat merg zo vet is. Je kunt heel goed wat merg eruit halen en dit verschillende dagen aan je hond voeren. Want merg is wel gezond. Je moet dan even kijken van welke hoeveelheid merg hij wel en niet aan de diarree gaat.

Hier kun je meer over botten lezen:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801

en hier kun je foto's zien van allerlei soorten botten:

http://www.barfplaats.nl/barfclub/Botten.htm
Door jolly64
#155182
Wauw bedankt voor de tip
Ik ga het opzeker proberen :-*
Wel na het weekend want dan moet ik vroeg op zodat hij lekker vroeg kan poepen als hij aan de dunne raakt ;)
Gr Jolanda
Door jeanne
#155275
[quote="jolly64"]
Wauw bedankt voor de tip
Ik ga het opzeker proberen :-*
Wel na het weekend want dan moet ik vroeg op zodat hij lekker vroeg kan poepen als hij aan de dunne raakt ;)
Gr Jolanda
[/quote]ik stop dat merg ook wel eens in de kong, werkt perfekt, is net stopverf, lekker aanduwen ;D
Door Eidos
#159706
Via de verkooppunten van CB koop ik wel eens doorgezaagde mergpijpen.. die zijn dan over de lengte doorgezaagt zodat de hond gelijk bij het merg zit en die eruit kan knabbelen en voordat hij aan het ruige bot-op-vreet gedeelte begint pak ik het weg... Even aan het bot knabbelen vind ik geen probleem, maar dos weet het op een of andere manier voor elkaar te krijgen om dat hele stuk bot op te krijgen :o..
Door avalon
#159825
Hebben ze hier ook geen moeite mee hoor, vreten gewoon alles op.
Door jeanne
#159951
[quote="jeanne"]
[quote="jolly64"]
Wauw bedankt voor de tip
Ik ga het opzeker proberen :-*
Wel na het weekend want dan moet ik vroeg op zodat hij lekker vroeg kan poepen als hij aan de dunne raakt ;)
Gr Jolanda
[/quote]ik stop dat merg ook wel eens in de kong, werkt perfekt, is net stopverf, lekker aanduwen ;D
[/quote]ben de kong kwijt >:(
Door Ollie
#159953
[quote="jeanne"]
[quote="jeanne"]
[quote="jolly64"]
Wauw bedankt voor de tip
Ik ga het opzeker proberen :-*
Wel na het weekend want dan moet ik vroeg op zodat hij lekker vroeg kan poepen als hij aan de dunne raakt ;)
Gr Jolanda
[/quote]ik stop dat merg ook wel eens in de kong, werkt perfekt, is net stopverf, lekker aanduwen ;D
[/quote]ben de kong kwijt >:(
[/quote]
??? Kwijt ??? Hebben de kinderen er niet mee lopen leuren? ;D
Door 202spots
#159962
[quote="jeanne"]
[quote="jeanne"]
[quote="jolly64"]
Wauw bedankt voor de tip
Ik ga het opzeker proberen :-*
Wel na het weekend want dan moet ik vroeg op zodat hij lekker vroeg kan poepen als hij aan de dunne raakt ;)
Gr Jolanda
[/quote]ik stop dat merg ook wel eens in de kong, werkt perfekt, is net stopverf, lekker aanduwen ;D
[/quote]ben de kong kwijt >:(
[/quote]
Hebbe ze vast opgevreten!!! ;D
Door tieneke
#160255
[quote="202spots"]
[quote="jeanne"]
[quote="jeanne"]
[quote="jolly64"]
Wauw bedankt voor de tip
Ik ga het opzeker proberen :-*
Wel na het weekend want dan moet ik vroeg op zodat hij lekker vroeg kan poepen als hij aan de dunne raakt ;)
Gr Jolanda
[/quote]ik stop dat merg ook wel eens in de kong, werkt perfekt, is net stopverf, lekker aanduwen ;D
[/quote]ben de kong kwijt >:(
[/quote]
Hebbe ze vast opgevreten!!! ;D
[/quote]
;D ;D
Door jeanne
#160556
[quote="tieneke"]
[quote="202spots"]
[quote="jeanne"]
[quote="jeanne"]
[quote="jolly64"]
Wauw bedankt voor de tip
Ik ga het opzeker proberen :-*
Wel na het weekend want dan moet ik vroeg op zodat hij lekker vroeg kan poepen als hij aan de dunne raakt ;)
Gr Jolanda
[/quote]ik stop dat merg ook wel eens in de kong, werkt perfekt, is net stopverf, lekker aanduwen ;D
[/quote]ben de kong kwijt >:(
[/quote]
Hebbe ze vast opgevreten!!! ;D
[/quote]
;D ;D
[/quote]hij lag tussen de struikjes ::)
Heb er een stuk kaas in gedaan voordat we boodschappen gingen doen, en ze lagen alletwee op de bank te luieren toen we terugkwamen. De buren zijn niet thuis, dus ik weet niet of meneer nu stil was ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door