Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ilse
#159852
Hallo,

Ik hoop dat jullie misschien wat tips voor mij hebben. Mijn teefje is afgelopen woensdag bevallen en met de pups gaat alles hartstikke goed. Alleen met de moeder niet ze heeft enorme koorts wisselend tussen de 40,5 en 41. Dat is natuurlijk niet normaal. Ze heeft geen melkklierontsteking en ook geen baarmoederontsteking. Er zit ook geen pup meer in. En ze heeft voor de zekerheid ook injecties gehad voor het geval dat er nog iets van een nageboorte inzit. Ze krijgt nu antibiotica. Maar de da en ik staan voor een raadsel. Ze zorgt wel heel goed voor de puppen en eet en drinkt goed. Wie o wie heeft er tips??

Groetjes van Ilse
Door Truus
#159868
He wat rot nou Ilse :-\

Hier zijn wel mensen die fokken dus...wie weet krijg je antwoord.

Ik weet er verder niet veel over te zeggen maar hoop dat ze gauw opknapt.

Sterkte met het moedertje!

Grts Truus.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#159870
Maak een foto van de buikholte. De kans lijkt me redelijk aannemelijk dat er toch ergens achterin nog een pup zit die er dan ondanks (of dankzij) de Pitonspuiten niet uitgekomen is.
Bij koorst is er altijd sprake van een infectie en die moet dus opgespoord worden.
Door vilja
#159949
Hoi Ilse, wat een toestand bij jullie, ga zo snel mogelijk naar de da voor een echo, en laten er zo snel mogelijk fokkers reageren, ik duim voor jullie, heel veel sterkte. liefs vilja en coby.
Door jolly64
#160682
Ik kon een hondje waar toch nog een dood puppy was achter gebleven,terwijl de DA dacht dat alles wel goed was :-\
Sterkte ermee
Gr Jolanda
Door avalon
#160687
Het is idd zeer goed mogenlijk dat er toch iets is achter gebleven. Zou ook even een echo laten maken. Maar misschien weet je inmiddels al meer? Sterkte ermee Ilse :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#160822
Karin & Pyrs schreef: Misschien een calcium-tekort ?
Eclamsie ............
Ik dacht dat dat een heel ander beeld gaf, meer van de acuut in een stuip vallende teef ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#160877
Angelique schreef:

Ik dacht dat dat een heel ander beeld gaf, meer van de acuut in een stuip vallende teef ???
ja, dit lijkt niet op een eclampsie, ik zou ook als de sodemieter een foto laten maken van de buikholte.
Door Ilse
#160883
Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reakties. De koorts was inderdaad nog steeds zo hoog. Ik heb een foto en echo laten maken, maar daar kwam niks uit. Alles zag er goed uit. Maar omdat de koorts zo hoog bleef, kreeg ik andere antibiotica om toch de koorts naar beneden te krijgen. Dat ging niet gelijk, toen dachten we aan een baarmoederontsteking. Maar omdat ik nog maar net met de nieuwe antibiotica was begonnen zei de da dat ik het even moest afwachten om de medicijnen zijn werking te laten geven. En... wat blijkt nu net de koorts is flink gezakt 39.3. Net met de da gebeld en die was ook tevreden, morgen hebben we weer telefonisch contact. Ik hou alles natuurlijk heel goed in de gaten. Maar ik ben toch opgelucht. Met de puppies gaat alles wel goed, die merken er helemaal niks van. Bedankt voor alle goede raad en ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes van Ilse
Door Lizzy
#160886
Poeh Ilse, ik ben blij om van je te horen dat alles goed gaat! Gelukkig! Misschien een goed idee om jouw moederhondje lekker extra probiotica tijdens en na de antibioticakuur te geven!
Groetjes, Lizzy enne: krijgen we nog een fotootje van de pups te zien :D?
Door Ilse
#160889
Wat is probiotica ???
Ik heb er nog nooit van gehoort, maar ik sta overal open voor. Ik zal vandaag een mooie foto aan jullie laten zien. Van de week stond daar echt mijn hoofd niet naar. Groetjes van Ilse
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door