Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#159635
Mozes zijn hotspot gaat heeeel langzaam dicht maar dan ook heel langzaam, de rotza.... krijgt het toch af en toe voorelkaar er aan te krabben , desondanks er drie!sokken om zijn achterpoot zitten.
Van morgen (7.00 uur) ging mijn man met hem naar buiten en zag meteen , ja hoor in de tuin dikke klodders uitgespuugd gras (?) :o :o zeker gisteren avond op ons weilandje gegeten , hebben wij in het donker natuurlijk niet gezien. >:(
Het allergekste, meneer hoefde geen eten , is in zijn drieeneenhalf jarig leven mischien 2 keer voorgekomen!! :-\ :-\
Hij is echt misselijk.
Heb hem toch een plak ontbijtkoek aangeboden die hij met lange tanden heeft opgegeten.
Af en toe heeft hij de graseetwaan.Ik geloof er is al veel over geschreven maar ik weet er nog niet al te veel van af ??? ???
Gebruikersavatar
Door Binno
#159647
Slikt Mozes nog antibioticatabletjes voor die hotspot?
Dan is de kans heel groot dat zijn maag daardoor van streek is.
Ik zou zijn maag zoveel mogelijk tot rust laten komen en hem ook geen ontbijtkoek meer geven. Volgens mij is dat eigenlijk meer voor ingeval hij iets scherps zou opgegeten hebben. :-\
Misschien zou je wel Okugest van VSM kunnen geven voor de misselijkheid? ;)
Door Lizzy
#159662
Waarom ontbijtkoek?

Ik zou hem eerder een scheutje yoghurt aan bieden met wat extra probiotica erin!

Sterkte met Mozes!
Door senadance
#159747
Mozes krijgt geen tabletten meer voor zijn hotspot sinds drie dagen, en waarom ontbijtkoek??tja ik weet het niet, had het idee dat er wat in zijn maag moest, maar ik ga het met een beetje yogurt proberen.


Sena
Door jeanne
#159750
Lizzy schreef: Waarom ontbijtkoek?

Ik zou hem eerder een scheutje yoghurt aan bieden met wat extra probiotica erin!

Sterkte met Mozes!
wat zijn extra probiotioca?
kun je dat zo kopen? of is dat speciale yoghurt?
Door senadance
#159922
Trouwens zijn net van de boot gekomen, het gaat met meneer al een stuk beter!!Hij laar doorschemeren dat hij honger heeft :P :P :P :P
Ook zijn hotspot ziet er ietsepietsie beter uit.

Ochot, ik stel me geloof ik wel een beetje aan jullie met die akkefietjes lastig te vallen ::) ::) ::) ::) ::)

Maar mijn Mozesie is mijn een en alles ;D ;D ;D

Trouwens wisten jullie dat hij 4 kilo kwijt is en nu 36 kilo weegt, (ik ben een hele grote zware grofgebouwde reu , zeg tie net! en dat is ook zo ;D ;D)
Laatst gewijzigd door senadance op vr 03 sep 2004, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#159935
Probiotica zijn goede, nuttige bacteriën die de verstoorde darmflora herstellen en ondersteunen. Deze zitten ondermeer in yoghourt. Maar na bvb een antibioticakuurtje is de darmwerking van de hond zodanig verstoord dat je best een hoge hoeveelheid probiotica geeft, in de vorm van capsules. Kan je bij de apotheek krijgen.
Enne, niks aanstellen hoor, vind ik heel normaal dat je bezorgd bent als Mozes iets mankeert! :D Gelukkig voelt hij zich alweer beter. :D
Tussen haakjes, onze Labrador, ook een grote reu, weegt ook 36kg, dus dat zit wel goed denk ik... ;)
Door vilja
#159967
Hoi Binno, rare vraag maar als ik antibiotica moet slikken vraag ik daar altijd nestatine labas bij om m'n darmflora in evenwicht te houden, is er ook zo iets voor honden? liefs coby
Gebruikersavatar
Door Binno
#159987
vilja schreef: Hoi Binno, rare vraag maar als ik antibiotica moet slikken vraag ik daar altijd nestatine labas bij om m'n darmflora in evenwicht te houden, is er ook zo iets voor honden? liefs coby
Ik kende het product niet, ben dus even gaan "googelen" en vond "Nystatine Labaz", maar dat zou een medicijn zijn tegen schimmelinfecties (medicijngroep antimyotica) dat juist bijwerkingen geeft zoals misselijkheid, braken en diarree... :-\
Probiotica zijn echter natuurlijke, goede bacteriën, die de darmwerking herstellen en ondersteunen. Ze zijn onder verschillende vormen, namen en merken verkrijgbaar zoals Pro-soluble van Protexin, Acidophilus capsules van Ortica, Solgar, Vitelle, Perenterol e.a... ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door