Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1598733
Nou, na een lange periode van KVV + BARF, staan mijn heren nu al een paar weken 100% op BARF.  :)

Pantouf (1 jr) heeft eigenlijk nooit iets anders gehad dan KVV en BARF en het gaat nu geweldig. Hij lust veel, knauwt goed (genietend spinnen) en ook al vindt hij iets wat minder zal hij toch zijn portie opeten.  8)

Ik heb alleen wat probleempjes met Florus (2 jr). Hij heeft zijn eerste jaar op brok en natvoer gestaan en toen Pantouf erbij kwam ook snel overgegaan naar KVV. Nu met het BARFen lust hij eigenlijk best veel (spiervlees, orgaan, complete kwartels) maar miept hij enorm met zijn bot  :(....Kwartelkarkassen eet hij goed, konijn wat minder maar kip laat hij na een kwart/halve portie echt staan (Pantouf vindt trouwens kipbot ook maar zozo)...Ik heb ook nog parelhoen maar dit is minder bevleesd en ik dacht ook wat harder dus dat heb ik eigenlijk nog niet durven te geven.

Ik zit nu een beetje te dubben....hoe lang kan ik nog doorgaan met 'wennen' voordat de minder grote botporties echt effect hebben op de compleetheid van zijn menu? Moet ik iets anders geven als hij iets laat staan of wordt hij dan kieskeurig?  Hoe erg is het om een tijdje 1 soort bot te geven wat hij wel OK vindt? Of Florus op KVV+BARF en Pantouf op BARF.....lastig.... :-X

Ik zou zo graag willen dat hij net zo geniet als Pantouf....

Iemand tips?  :-\

PS: na een proefpakketje muizen en ratten heb ik het aangedurfd om een grotere bestelling te doen.....nu hebben ze samen besloten het niet meer te lusten....en weggooien van hele muizen / ratten - daar zijn ze me wel te duur voor.... ??? Ik zal ze even in het vraag-aanbod hoekje zetten
#1598804
te weinig van het 1 of ander kan je niet te lang volhouden. ik durf sien (of ot) gerust een maand alleen maar kipfilet te geven, daar zal ze weinig onder lijden. maar sien eet al langer barf en heeft aardig wat reserves opgebouwd.

ik denk dat het handig voor je is om de botporties te hameren, of eventueel malen.
poet heeft ook nooit aan heel vleesbot kunnen wennen, maar tot snot gehamerde stukken konijnenkarkas at ze van mij graag.

parelhoen is vergelijkbaar met kip qua hardheid, mss iets harder dan de standaard-plofkip.
kippenpoten zullen er hier overigens ook niet ingaan als ik die zou voeren, dat is te hard.
#1598841
Bedankt voor je snelle reply.

Qua kip krijgen ze nu alleen nekken of karkas en al het bot wordt gehamerd - voor Pantouf minder omdat hij wel van het knagen houdt.

Misschien moet ik het nog meer tot pulp slaan...Ik probeer het nog tot het weekend en dan ga ik wrs malen. Ik heb een porkert hier liggen...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door