Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deja
#1598288
Ik heb een buurvrouw die heeft een labrador die nogal wat allergische reacties had op brokken. Ik heb haar aangeraden om haar hond op vers vlees te zetten, daar staat zij nu ruim een jaar op.
De hond kan niet zoveel hebben want wordt gauw te dik, zij zij pas tegen mij Buddy heeft zo weinig energie de laatste tijd, of heb ik zo'n luie hond zij is 8 jaar,  ze vroeg mij kan dat aan het vlees liggen.
Zij krijgt kompleet vers vlees van Lotgering, maar ze zei erbij in brokjes zit natuurlijk alles en hier is niets aan toegevoegd dus zij twijfelt een beetje.
Laatst gewijzigd door deja op di 27 apr 2010, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1598327
Even een check-up laten doen zou ik zowiezo doen. En anders idd een ander merk proberen. Ik was persoonlijk niet zo kapot van Lotgering. En als je alleen maar dat voert.. Tja kweetniet! Ik wil de man niet afkraken maar, een ander merk erbij kan nooit kwaad denk ik zo.
Door deja
#1598484
Het vervelende van een ander merk is dat er vaak granen in zitten, ze heeft nogal een smalle beurs en als je dan wat anders gaat zoeken ben je gauw 2 tot 3 x zo duur uit.
Het fijne van Lotgering is ook dat alles er puur natuur in zit ook de botjes maar ik zal het haar zeker zeggen.
Probleem is ook ze weegt ong. 33 kilo en kan maar 2/3 rol hebben anders word ze tonnetje rond en zij vraagt zich dan af is dat wel genoeg en zit alles er dan in wat ze nodig heeft dus per dag krijgt ze 335 gr.
Haar andere labrador is 7 staat op brokken wil geen vlees spuugt er aldoor van dus vlees is daar geen optie voor, komt van de zelfde fokker maar is veel energieker.
Ze is niet heel sloom hoor ook niet ziek maar heb zo'n gedrag van kom ik er vandaag niet dan morgen maar.
Laatst gewijzigd door deja op ma 26 apr 2010, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1598521
[quote="deja"]
Het vervelende van een ander merk is dat er vaak granen in zitten, ze heeft nogal een smalle beurs en als je dan wat anders gaat zoeken ben je gauw 2 tot 3 x zo duur uit.
Het fijne van Lotgering is ook dat alles er puur natuur in zit ook de botjes maar ik zal het haar zeker zeggen.
Probleem is ook ze weegt ong. 33 kilo en kan maar 2/3 rol hebben anders word ze tonnetje rond en zij vraagt zich dan af is dat wel genoeg en zit alles er dan in wat ze nodig heeft dus per dag krijgt ze 335 gr.
Haar andere labrador is 7 staat op brokken wil geen vlees spuugt er aldoor van dus vlees is daar geen optie voor, komt van de zelfde fokker maar is veel energieker.
Ze is niet heel sloom hoor ook niet ziek maar heb zo'n gedrag van kom ik er vandaag niet dan morgen maar.
[/quote]

Tja, ik denk niet dat iemand hier je kan garanderen dat de hond alles krijgt wat hij nodig heeft :-\. 335 gram voor een volwassen lab is qua gewicht erg weinig en gezien het vetgehalte van Lotgering is het niet vreemd dat de hond op meer dik wordt. Voor mij een duidelijk geval van hond + merk = not compatible. Als ze geen ander merk wil/kan proberen dan houden de opties binnen kvv al vlot op.
Kan ze niet wat zelf gaan samenstellen met de enkelvoudige spullen van Smuldier, vleesje, pensje, kipje, eitje, hapje groente en dan een week of 6 en dan zien of er verschil is en dat is qua euroos ook nog wel goed te behappen.
Door deja
#1598531
[quote="Angelique"]
Tja, ik denk niet dat iemand hier je kan garanderen dat de hond alles krijgt wat hij nodig heeft :-\. 335 gram voor een volwassen lab is qua gewicht erg weinig en gezien het vetgehalte van Lotgering is het niet vreemd dat de hond op meer dik wordt. Voor mij een duidelijk geval van hond + merk = not compatible. Als ze geen ander merk wil/kan proberen dan houden de opties binnen kvv al vlot op.
Kan ze niet wat zelf gaan samenstellen met de enkelvoudige spullen van Smuldier, vleesje, pensje, kipje, eitje, hapje groente en dan een week of 6 en dan zien of er verschil is en dat is qua euroos ook nog wel goed te behappen.
Nou moet ik erbij vertellen dat ze pas mee gedaan heeft met schapenpens inkopen of de hond dat al heeft gehad weet ik eigenlijk niet groente geeft ze wel ik geloof zelfs alle dagen een eitje ook en ze krijgt ook wel kippenneken, ik heb haar al vaker gezegd dat ze gewoon moet gaan barfen maar ze is als de dood voor die botten, maar zal haar vertellen dat ze misschien eens smuldier moet halen.
Maar volgens mij zit in smuldier weer granen.
In ieder geval bedankt voor je antwoorden.
[/quote]
Door deja
#1599136
[quote="bloemetje"]
In enkelvoudig smuldier wat Angelique bedoelt zitten geen granen.. Wat denk je van CB diabetes?
[/quote]
Ik denk dat CB veel te duur voor haar is ik probeer haar aan haar verstand te brengen dat ze veel beter kan gaan barfen maar daar wil ze niets van horen.
Zal haar aanraden om smuldier enkelvoudig te gaan gebruiken.
De hond moet toch ook bot hebben en dan zal ze ook orgaantjes moeten kopen pens krijgt zij wel en groente ook.
Laatst gewijzigd door deja op di 27 apr 2010, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline1968
#1599152
Onze Gorby van 40kg heeft (inmiddels) meer dan genoeg aan ca. 330gr CB eend/rijst per dag.
hij krijgt daar dan verse groentes bij, en af en toe eens een wat lekkers, maar niets bijzonders.
heel weinig dus maar naar zijn gewicht, maar hij blijft keurig rond de 40kg.

onze vorige schnaus kon ook toe met heel weinig CB light.
speciaal kreeg hij light omdat hij dan wat meer mocht in zijn bakje  ;)

ze hebben nooit te kort aan iets gehad, en Gorby zit vol energie en vrolijkheid.

Dus als ze CB gaat voeren kan de hond vast ook met weinig toe en dan is het ook niet zo duur volgens mij.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1599182
[quote="deja"]

[/quote]

Ik bedoel ook de enkelvoudige versies van smuldier en dat is alleen gemalen pens, of vlees, of kipkarkas. Daar zitten geen granen in.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1599186
[quote="Jacqueline1968"]
Onze Gorby van 40kg heeft (inmiddels) meer dan genoeg aan ca. 330gr CB eend/rijst per dag.
hij krijgt daar dan verse groentes bij, en af en toe eens een wat lekkers, maar niets bijzonders.
heel weinig dus maar naar zijn gewicht, maar hij blijft keurig rond de 40kg.

onze vorige schnaus kon ook toe met heel weinig CB light.
speciaal kreeg hij light omdat hij dan wat meer mocht in zijn bakje  ;)

ze hebben nooit te kort aan iets gehad, en Gorby zit vol energie en vrolijkheid.

Dus als ze CB gaat voeren kan de hond vast ook met weinig toe en dan is het ook niet zo duur volgens mij.

[/quote]

Maar hij krijgt nu al zo weinig :-\  En wat ze nu voert komt dacht ik net boven de euro de kilo uit, dus dat gaat qua prijs 'm niet doen in vergelijk met de cb-eend.
Door Lizzy
#1599190
[quote="deja"]
Het vervelende van een ander merk is dat er vaak granen in zitten, ze heeft nogal een smalle beurs en als je dan wat anders gaat zoeken ben je gauw 2 tot 3 x zo duur uit.
Het fijne van Lotgering is ook dat alles er puur natuur in zit ook de botjes maar ik zal het haar zeker zeggen.
Probleem is ook ze weegt ong. 33 kilo en kan maar 2/3 rol hebben anders word ze tonnetje rond en zij vraagt zich dan af is dat wel genoeg en zit alles er dan in wat ze nodig heeft dus per dag krijgt ze 335 gr.
Haar andere labrador is 7 staat op brokken wil geen vlees spuugt er aldoor van dus vlees is daar geen optie voor, komt van de zelfde fokker maar is veel energieker.
Ze is niet heel sloom hoor ook niet ziek maar heb zo'n gedrag van kom ik er vandaag niet dan morgen maar.
[/quote]

CarniVoer en Haaksbarf bevatten toch ook uitsluitend gemalen bot en geen graan en geen andere toevoegingen?

Ik vind overigens ook: eerst een ander merk proberen en dan toch maar een check-up. Misschien is de schildklier niet in orde.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1599210
Om de naar mijn idee terechte twijfel weg te nemen of hij wel alles binnen krijgt zou ze ook voor een periode (minstens 6 weken) iedere dag een dot multivitaminen kunnen geven. Dit is dan natuurlijk kunst en vliegwerk en geen structurele oplossing, maar dan weet je in ieder geval hoe of wat.
Door Lizzy
#1599216
[quote="Angelique"]
Om de naar mijn idee terechte twijfel weg te nemen of hij wel alles binnen krijgt zou ze ook voor een periode (minstens 6 weken) iedere dag een dot multivitaminen kunnen geven. Dit is dan natuurlijk kunst en vliegwerk en geen structurele oplossing, maar dan weet je in ieder geval hoe of wat.
[/quote]

Ja, dat is eigenlijk ook wel een strak plan!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door