Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lynn
#1598344
Als alles goed gaat gaan we woensdag over naar BARF. Maar ik had nog een vraagje ivm beloningssnoepjes...
Als wij trainen (gehoorzaamheid) komen daar wel wat beloningssnoepjes, type http://www.beestenspul.net/product/klui ... ijst-x4427, aan de pas. Maar is dat eigenlijk wel ok als we over gaan naar BARF?
Kunnen we dit blijven gebruiken of moeten we toch alternatieven gaan zoeken?
Af en toe gebruik ik nu ook al wel gedroogde long. Zou dat bijvoorbeeld een beter alternatief zijn?
Door Alba
#1598360
Ik denk dat het helemaal van jouzelf af hangt. Waar voel je je prettiger bij?
Ik zelf droog zelf oa long voor mijn hond en gebruik géén beloningssnoepjes uit de winkel (ik koop bv wel pensstaafjes etc maar alleen gedroogde dingen). Je hond krijgt er niets van als je die brokjes gebruikt, maar als jij liever een BARF-gerelateerd alternatief zoekt is long zeker een optie.
Door Lynn
#1598398
Ok, het zou dus geen problemen geven om die snoepjes te gebruiken...
Die kleine beloningssnoepjes zijn wel makkelijker. Omdat ze al zo klein zijn. Maar op zich zou ik er geen probleem van maken om de gedroogde long van te voren al in stukjes te knippen/snijden/scheuren.

Mijn grootste bedenking/probleem was eigenlijk of het problemen kon geven als ik die snoepjes nog ging geven. Maar als dat niet is, heb ik ook geen probleem. Thanks!!
Door miik
#1598465
Het ligt eraan waarom je gaat barfen. Kijk in die snoepjes zitten dezelfde dingen als in brokken, namelijk geur-kleur en smaakstoffen en ze zijn vaak hardstikke zout. Als je bent gaan brafen omdat jouw hond niet goed reageerd op 1 van deze dingen, dan kun je de snoepjes ook beter niet geven. Ik heb 1 hondje die spontaan last krijgt van jeuk en rode oren. Maar zijn die problemen er niet, dan kan het geen kwaad. Wij eten zelf ook weleens iets wat niet zo gezond is. Maar, er zijn wel gezondere beloninkjes. Je kunt verschillende soorten spiervlees drogen, of long oid. Kun je kopen of zelf maken. Daar zitten dan geen toevoegingen in en zijn dus wat dat betreft gezonder. Of gewoon een stuk spiervlees kleine stukjes snijden, even aanbakken, droog deppen, werkt ook prima (wel dezelfde avond nog opmaken- is niet houdbaar)
Door Quinten
#1598466
Quinten wil helemaal geen snoepjes, dus daar kan ik hem niet mee belonen of uitdagen om iets te leren  :-[
Wel lastig tijdens trainingen.
De enige beloning die hij accepteert is een dikke knuffel.
Door Lynn
#1598580
Er zijn inderdaad geen problemen met allergie ofzo. Ze verdraagt die snoepjes nu ook.
Maar die gedroogde long of kippennekken vindt ze ook geweldig. Dat spiervlees is ook nog wel een goed idee. Dat ga ik ook eens proberen.
Hester kan ik op verschillende manieren belonen: met koek of met haar speelgoedje. Dus als we iets meer tijd hebben pakken we het speelgoedje. Als we minder tijd hebben een klein stukje koek. Als die van jou het doet voor een dikke knuffel is dat super!! Makkelijke beloning, die heb je altijd bij...
Door mysmoothcollies
#1598620
Quinten schreef: Quinten wil helemaal geen snoepjes, dus daar kan ik hem niet mee belonen of uitdagen om iets te leren  :-[
Wel lastig tijdens trainingen.
De enige beloning die hij accepteert is een dikke knuffel.
Heb hier ook zo'n dame die niet zomaar alles aanneemt. Maar gedroogde long die ik in kleine stukje knip gaat prima en daar doet ze graag iets voor. Waarschijnlijk Quinten ook wel. Ook gedroogde kip vinden ze heerlijk, die knip ik ook in hele kleine stukjes.
Door Emmanuelle
#1598652
Sinds Falco's stofwisselingsziekte zijn we volledig overgegaan op vers. Ook met de snoepjes.
Ik heb zelf een droogmachine (van Bomann, iets van een 30 euro incl verzending betaald) en dat ding wordt hier regelmatig gebruikt.
Ik snij spiervlees in kleine stukjes, droog het ongeveer 8-10 uur in de droogmachine tot het goed droog is.
En bewaar het in diepvrieszakjes in de diepvries.  Als ik wat van die snoepjes uithaal, blijven ze echt nog weken goed.
Gewoon omdat ze door en door droog zijn.  Ze zijn ook heel snel ontdooid, op een half uurtje.
Dus ik vind het ideaal en ja lekker gezond  ;)
De vorige keer stond in de makro paardenvlees aan 2 euro per kg. Ik heb toen 5 kg gedroogd dus ik kwam even toe.
Maar binnenkort moet ik weer gaan drogen.
Kippennekjes ga ik later ook eens proberen te drogen.
Ik koop nog wel snacks, maar dat zijn alleen gedroogde dingen: gedroogde oren, gedroogde pens, gedroogde pezen, ...
Aan pens zelf drogen waag ik me niet  :D

Groetjes,

Emmanuelle
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op ma 26 apr 2010, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Benjy en Misty
#1600932
Hier neem ik ook wel eens ongezonde snoepjes mee maar ik merk toch zoals na gisteren dat Misty er niet zo goed op reageert. Ik heb een droger besteld (moet nog komen) en ga dan veel zelf drogen en wanneer de ongezonde beloningen op zijn ga ik er ook niks meer van kopen.

Hier gebruik ik bv appel (gedroogd en vers) kleine stukjes verse zalmbuik, kaas, gedroogde vis, van die 100% natuurlijke reepjes kip met zalm. Die knip je heel makkelijk in kleine stukjes en vinden ze heerlijk!
Door Lynn
#1600939
Op show kom ik regelmatig iemand tegen met gedroogde spullen. Dus ik heb daar ook al heel wat van mee gebracht.
Zelf drogen... Hmm, stinkt dat niet?

Ik heb nu nog een paar zakjes 'ongezonde' snoepjes, als die op zijn ook maar bij het gedroogde spul blijven.
Gelukkig doet ze ook veel voor haar speeltje, dus met de snoepjes gaan we nog wel even toekomen....
Door Benjy en Misty
#1600981
Zelf drogen kan natuurlijk altijd stinken. Het ligt er maar aan wat je droogt. Pens bv kan best stinken maar fruit weer niet. Er zijn ook mensen die hun droger buiten zetten of in de schuur. Dan heb je er natuurlijk weinig tot geen last van. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door