Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BostonNutmeg
#1595703
Wie heeft er een goede tip voor mij. Mijn pup is aan het wisselen en volgens mij houdt ze ook gewoon van kauwen (getuige de manier waarop ze haar kipkarkas wegwerkt)  :biggrin2:. Ze kan uren zoet zijn met een kauwbot van runderhuid. Andere speeltjes zijn leuk voor de afwisseling, qua kauwen, maar die kauwstaven zijn favoriet. Ik wil ook graag dat ze naast haar vleesbotten iets heeft om haar kauwneiging op bot te vieren, haar kaken op te trainen en haar energie in kwijt te raken, maar volgens mij zijn die runderhuidstaven troep en slijten haar tanden erop (hoewel ze die puppytanden straks weer inwisseld)

Mijn vraag dus, wat is een goed bot, waar ze wel tijd aan kwijt is, maar niet haar tanden op slijt en wat veilig is zonder voortdurend toezicht (in de bench) om op te kauwen? Bestaat dat  :shy: ? Is een runderhuidbot zonder chemische troep een alternatief?
Door Lizzy
#1595758
Ik vind een geitennek of lamsnek een goed recreatiebot. Het is niet te hard, er zit veel vlees aan wat ze er lekker af kunnen peuteren en het bot is te hard om echt op te eten maar ze kunnen er wel lekker langs 'krassen' met de tandjes. Toch vind ik het geven van bot, welke het ook mag zijn, altijd onder toezicht moet gebeuren.
Door BostonNutmeg
#1596681
Bedankt, ik ga op zoek, want het arme ding heeft nu al geen puntjes meer op haar hoektanden! Ik vraag mij af of ze alleen als puppy zo veel wil kauwen of dat het gewoon aard van het beestje is. Heeft zij mazzel we (deels?) met haar gaan barfen.

Ze knaagt ook graag op boomtakken. Behalve dat ik daarna de woonkamer kan aanvegen vroeg ik mij af of het kwaad kan. Voor zover ik weet spuugt ze al het hout weer uit.
Door tt-tjes
#1596914
Je kunt ook een nylabone geven, die van mij zijn er gek op. Is dan wel geen recreatiebot maar voor de kauwbehoefte zijn ze geweldig. Ik vind ze betrouwbaarder dan een runderhuid bot, daar is een hond van mij ooit bijna in gestikt.
Door *Natasja*
#1597280
[quote="BostonNutmeg"]
Bedankt, ik ga op zoek, want het arme ding heeft nu al geen puntjes meer op haar hoektanden! Ik vraag mij af of ze alleen als puppy zo veel wil kauwen of dat het gewoon aard van het beestje is. Heeft zij mazzel we (deels?) met haar gaan barfen.

Ze knaagt ook graag op boomtakken. Behalve dat ik daarna de woonkamer kan aanvegen vroeg ik mij af of het kwaad kan. Voor zover ik weet spuugt ze al het hout weer uit.
[/quote]

Beau van mij liep ook altijd op boomtakken te knagen, ik zag er nooit zoveel kwaad in. Totdat hij een keer een stuk van 6 à 7 cm 's nachts uitgekotst had  :-X
Door Hertog
#1597752
Runderstrotten werden hier lekker verorberd. Een hele klus maar het kan op. Als het niet enkel om knagen gaat maar ook om "tutten" dan werkt een kong goed. De behoefte om te knagen zal na het wisselen hoogst waarschijnlijk minder worden.
Door BostonNutmeg
#1604207
Bedankt voor de tips. Ik ben begonnen met het eerste advies en het is een hit. Lexi is nu snuivend en smakkend een lamsnek aan het wegwerken, een geweldig gezicht. Ze begon weifelend, heeft het nog niet zo op voer waar ze moeite voor moet doen, behalve als het kipkarkas is. Nu is ze vol overgave op de lamsnek aan het knagen.
Ze krijgt er geen stukjes af die niet klein genoeg zijn om veilig door te slikken. Ik zie er tegenop om zo de helft weg te pakken (voor morgen). Ze krijgt het bot alleen maar onder toezicht, maar ze vind het heerlijk.
Door hannabelgje
#1605925
Hier krijgen ze onder toezicht runderhuid. Dat gaat redelijk goed. Af en toe is Frank er te lomp mee en blijft het vastzitten aan zijn kiezen. Dan moet ik em helpen.

groetjes van Hanna.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door