Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1594912
iemand een idee waar ik dat kan kopen in de buurt van Nijmegen??

Ik wil t gaan geven in de strijd tegen diarree (als gevolg van de chemo's)  :-\
Door Suzanne
#1594926
Anders misschien een soortgelijk product van Carnibest, maar dan dus via het cb verkooppunt?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1595188
[quote="Suzanne"]
Anders misschien een soortgelijk product van Carnibest, maar dan dus via het cb verkooppunt?

Suzanne
[/quote]
Volgens mij heeft CB geen soortgelijk produkt  :-\
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1595190
[quote="claudiaB"]
Je kan het bestellen via Lupa diervoeding.
[/quote]
Tja, misschien moet ik dat dan maar doen, maar ja...hij heeft nu diarree  :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1595584
[quote="yuki11"]
Volgens mij heeft CB geen soortgelijk produkt  :-\
[/quote]

Ze hadden het wel altijd, maar dit heeft nooit op de website gestaan om vage redenen ::) Misschien dat je het nog bij een verkooppunt kunt bestellen, volgens mij heette het iets van kruidenmix ofzo.
Eerlijk gezegd zou ik een hond die door zijn lage weerstand door chemo nooit zo'n bacterierijke hap (lees: ongeboren mest) geven. :-X
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1595603
[quote="Angelique"]
Ze hadden het wel altijd, maar dit heeft nooit op de website gestaan om vage redenen ::) Misschien dat je het nog bij een verkooppunt kunt bestellen, volgens mij heette het iets van kruidenmix ofzo.
Eerlijk gezegd zou ik een hond die door zijn lage weerstand door chemo nooit zo'n bacterierijke hap (lees: ongeboren mest) geven. :-X
[/quote]

Wat zou je hem dan geven??  ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1595612
[quote="yuki11"]
Wat zou je hem dan geven??  ::)
[/quote]

Ik zou dat zo ook niet 123 weten. Heb (gelukkig) geen ervaring hiermee en weet dus ook niet of de diarree puur door de medicijnen wordt veroorzaakt of als gevolg (weerstand weg waardoor gevoeliger voor infecties). Maar ik zou denk ik eerder denken aan iets van (schone) vezels, bosbesdragees, dat soort dingen. Een beetje het kunst-en vliegwerk bij het indikken van ontlasting zonder dat je de oorzaak wegneemt omdat dat in deze toch niet mogelijk is.
Door Jacqueline1968
#1595818
CB heeft die rollen kruidenmix nog, goh wat stinkt dat spul, lijkt wel op de verse pens die we vroeger bij de boer haalde.
Gorby heeft er ook van gehad.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1595836
[quote="Jacqueline1968"]
CB heeft die rollen kruidenmix nog, goh wat stinkt dat spul, lijkt wel op de verse pens die we vroeger bij de boer haalde.
Gorby heeft er ook van gehad.
[/quote]

Het is ook de inhoud ervan, dus die asociatie met de lucht van verse pens kan wel een heel end kloppen :biggrin2:
Door inni
#1596023
http://www.bibidiervoeding.nl/adressen.htm

Misschien zit er  wel iets in je buurt.


Berre heeft 't hier ook een tijdje gekregen, ik gaf 't wel nadat hij gegeten had (zo zat 't in ieder geval niet waar z'n voer hoorde te zitten ;) ) en hij is er zeker nooit ziek van geweest. Succes met 't vinden van een oplossing voor 't diarree-probleem.
Door M.P
#1596026
hallo
ik weet toch van honden met diarree op brokken die overschakelen op vers en verschillende merken probeerde en de diarree bleef maar komen.....
deze hebben een weekje fyto van bibi erbij gehad en dan langzaam afgebouwd en de diarree was weg....
dus in mijn ogen is het toch niet zo slecht.....

groetjes
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1596131
[quote="M.P"]
hallo
ik weet toch van honden met diarree op brokken die overschakelen op vers en verschillende merken probeerde en de diarree bleef maar komen.....
deze hebben een weekje fyto van bibi erbij gehad en dan langzaam afgebouwd en de diarree was weg....
dus in mijn ogen is het toch niet zo slecht.....

groetjes
[/quote]

Maar dan hebben ze 'overschakelingsdiarree'  ;)
Yuki heeft diarree omdat zijn darmvlokken afgebroken zijn, dus ik denk dan dat ik iets zou moeten geven wat meehelpt aan de snelle opbouw daarvan....

Het is inderdaad erg lastig in dit geval...
Hij krijgt nu gekookte kip en witte rijst...met Sano-Diarex en Schindler's klei.

Vanmorgen om 5 uur laatste ontlasting, maar dinsdag is al gebleken dat dat niet zoveel zegt  :-X
Even afwachten dus maar weer...
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1597453
De diarree is onder controle!!  :D  :D

2 dagen gekookte witte rijst en kip, samen met Sano Diarex (electrolytenmix).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door