Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pieterendiaan
#1597396
Hi Allemaal,

Heeft iemand ervaring met het gemalen vlees van richard? ik ben benieuwd naar de kwaliteit en voedingswaarde. zitten er net zoveel voedingswaarde in gemalen vlees als in vlees stukjes? Mijn gevoel zegt dat er misschien in gemalen vlees meer vlees in wordt gedaan wat niet meer zo verkocht kan worden, zodat je het niet meer kan herleiden, maar misschien heb k dat helemaal fout. Ben benieuwd wie er wel eens gemalen vlees koopt en of je daar dan net zo veel van geeft als van vlees lappen/stukken. Bikkel krijgt nog steeds 5% van zijn lichaamsgewicht en eet per dag 500 gram aan spiervlees. hij valt erg snel in en is nu vrij schaal. hierdoor durf ik het niet zo goed aan gemalen vlees te geven. al word het echte spiervlees met deze hoeveelheid die hij eet wel vrij prijzig.

Alvast weer bedankt voor jullie reacties!
Door miik
#1597473
Inderdaad kun je de kwaliteit van het vlees natuurlijk slecht zien als het gemalen is. Waardoor ik toch ook vaak denk dat het wat minder is (meer vliezen enzo). Als je een stuk rundvlees aan 1 stuk hebt en je maalt dit- dan is de voedingswaarde voor en na gelijk. Alleen de maag heeft meer werk aan een heel stuk, gemalen vlees is veel eerder en makkelijker verteerd. Je ziet dan ook soms dat honden eerder honger hebben na het eten van gemalen voedsel. Als jij jouw hond dus meer wilt laten eten omdat hij mager is (en hij zit van hele lappen vlees snel vol), dan kun je hem dus gemalen geven, evt zelfs wat meer.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1597492
Pfff hoeveel eet je hond wel niet per dag? (als ie 500gr spiervlees krijgt per dag)
Over gemalen vlees, ik weet niet wat bedoelt van richard, vleesmix? volgens mij zit daar ook orgaan doorheen.
Puur gemalen spiervlees zou ik wel geven, al ben ikzelf over herby's spul niet zo tevreden omdat het soms nogal als drap uitziet.
Door *Natasja*
#1597502
miik schreef: Inderdaad kun je de kwaliteit van het vlees natuurlijk slecht zien als het gemalen is. Waardoor ik toch ook vaak denk dat het wat minder is (meer vliezen enzo). Als je een stuk rundvlees aan 1 stuk hebt en je maalt dit- dan is de voedingswaarde voor en na gelijk. Alleen de maag heeft meer werk aan een heel stuk, gemalen vlees is veel eerder en makkelijker verteerd. Je ziet dan ook soms dat honden eerder honger hebben na het eten van gemalen voedsel. Als jij jouw hond dus meer wilt laten eten omdat hij mager is (en hij zit van hele lappen vlees snel vol), dan kun je hem dus gemalen geven, evt zelfs wat meer.
Sterker nog, van gemalen vlees zul je sowieso meer moeten geven, juist omdat het sneller verteert. Als je hond met lappen vlees dus al moeite heeft om op gewicht te blijven, zal dat met gemalen vlees helemaal het geval zijn (9 van de 10 keer). Ik zou lekker lappen vlees blijven geven  :)
Door mysmoothcollies
#1597555
Hoi,

Zelf heb ik nu een paar keer de gemalen versies (zowel de mixen als het spiervlees) van kiezenbrink, te Putten gehad. Ik ben er erg tevreden over, ziet er mooi uit en is niet te fijn, ook geen vliezen gezien. Maar het zal ongetwijfeld sneller verteren dan een lap vlees. Herby heb ik geen ervaring mee qua spiervlees al dan niet gemalen, maar de bestelling die ik ooit plaatste klopte voor geen meter, dat was voor mij eens maar niet weer. Met name ook om dat de communicatie over en weer slecht ging ook.
Door pieterendiaan
#1597574
dank je wel voor jullie reactie!
ik blijf dan mooi bij mijn eerste gedachten en dat zijn lappen/stukken spiervlees.
Hij werkt veel vandaar ook die hoeveelheid, en nog geen gram vet..
bedankt voor jullie ervaringen!
Door miik
#1597607
Emmanuelle schreef: Lappen vlees die je geeft, maakt dat eigenlijk uit hoe groot die zijn?
Nee dat maakt niet uit, maar in princiepe is het zo dat hoe groter de stukken hoe langer de vertering.
Maar ja, of de stukken nou "groot" of "heel groot" zijn, ze zullen toch gekauwd naar binnen gaan  :D
Door wendy71
#1598245
Emmanuelle schreef: Lappen vlees die je geeft, maakt dat eigenlijk uit hoe groot die zijn?
Dat is per hond verschillend.
ik heb een reu die enorm schrokt, spiervlees /pens snij ik voor hem in hapklare brokken, heb geen zin in een (bijna) stikkende hond.. :o
Door Emmanuelle
#1598249
wendy71 schreef: Dat is per hond verschillend.
ik heb een reu die enorm schrokt, spiervlees /pens snij ik voor hem in hapklare brokken, heb geen zin in een (bijna) stikkende hond.. :o
Ha ja oké bedankt!  Wij hebben ook een hond die enorm schrokt, dus die best wel in kleinere stukken snijden dan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door