Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1597395
ik was me er de laatste tijd wel van bewust dat ik vooral boris zag drinken..
maar goed.. iedereen moet wel eens drinken..
maar nu zie ik hem dus drinken en een klein plasje water uitspugen..
weer drinken uit de bak, en kort daarna drinken uit de gootsteen.. daarvoor alweer uit de vijver..

dit gaat niet goed.. morgen maar naar de d.a. kijken of er een gaatje te vinden is..
in de tussentijd maar even urine opvangen..

had juist van de week trots gezegd dat boris, ondanks zijn kromme ruggetje.. de gezondste van alle katten was..
mooie vacht.. glanzende oogjes..
pft.. voortaan maar mijn snufferd houden..  :-[
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1597467
ben net al heengegaan.. ik zag overal plasjes spuug in de tuin liggen van vannacht..
volgens de d.a. geen nierenprobleem zo te voelen.. de buik voelde gewoon soepel en geen afwijkingen..
geen nare geurtjes of rare vacht.. dus heeft ze er een injectie primperan in gedaan en wat tabletjes meegegeven..
dus nu zorgen dat zijn maag weer tot rust komt en voorkomen dat hij teveel drinkt..

ben wel blij dat er iig op t eerste gezicht niks aan de hand lijkt..
morgen verder zien..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1597857
ik was er ook bang voor.. maar inmiddels is boris alweer rustig.. hij drinkt niet meer overmatig..
alleen als reactie op de primperid.. dus dat is wel een goed teken..
bij nierproblemen reageren ze daar niet op natuurlijk.. :)
half jaar terug zijn zijn nieren nog getest.. en die waren toen prima..
kan natuurlijk altijd in de tussentijd veranderd zijn.. maar vooralsnog lijkt t met een sisser af te lopen..
Door flin
#1598996
spreeuwtje schreef: Boris begon toch weer meer te drinken vandaag dus vanavond nog maar een kwart prim erin gestopt. Ik weet niet waardoor hij misselijk blijft.
spugen is vocht (en misschien wat anders nog, haren ofzo?) kwijtraken, duzz dat vocht mot wel weer aangevuld
hoe's de ontlasting?
misschien ist 'gewoon' een virus?

mocht je nog wat natuurlijkers willen proberen,
tegen misselijk zijn en rustigere buik/darmen:
zou je aan "slippery elm/Ulmus-Rubra = rode iep of olmenbast " in capsulevorm van 'de Tuinen' ofzo kunnen denken
Door maddoc
#1598997
spreeuwtje schreef: Boris begon toch weer meer te drinken vandaag dus vanavond nog maar een kwart prim erin gestopt. Ik weet niet waardoor hij misselijk blijft.
ow, dit had ik even niet gezien..
dan zou ik zelf gezien de combi van meer drinken en braken toch beginnen met minimaal ureum prikken, liever iig ureum en creat, en bloedglucose om te zien hoe de nieren en het bloedsuikergehalte zijn.

had je z'n eten nog aangepast?
ik zou daar ook wat mee proberen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1599189
eten is niet aangepast in de zin van anders.. ze krijgen bibi..
maar wel in de zin van.. die dag kleine beetjes..
hij eet goed/normaal.. ziet er goed uit.. niet echt ziek ofzo.. gewoon boris.. mooie vacht, geen stinkbek etc etc..
vanmorgen heeft ie nog geen primmetje gehad.. heb nog geen spuug gezien buiten..
dus even aankijken..

ik wil niet meteen rennen naar de d.a.
het is voor die katten toch altijd een trauma.. even pas op de plaats en dan verder zien..
Door maddoc
#1599873
wie weet is het over dan.

je hebt dan dus alleen primperan gegeven?
Als hij dan blijft braken zou ik toch op zoek gaan naar de oorzaak van het braken en die aanpakken.
Drinkt hij nu dan nog steeds veel?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1599878
nee.. als hij prim gehad heeft dan stopt het drinken ook..
dan is hij gewoon weer boris..

vanmorgen heeft hij niks gehad.. hij leek rustig..
vroeg in de middag ben ik weggegaan.. en ben net thuis..
hij heeft nog niks gedronken uit de waterbak naast me.. dus ik denk dat het over is.. :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1605720
toch met boris naar de d.a. vanmiddag..
ik vertrouw t niet..
het vele drinken en spugen doet hij niet meer..
maar hij kijkt niet happy uit zijn oogjes.. en gevoelsmatig valt hij af..
of dat echt zo is weet ik niet..
de ene keer til ik en denk ik.. och hij heeft aardig wat gewicht in zijn reet..
en de andere keer denk ik.. hmm.. hij lijkt toch lichter..  :-\

ook spuugde hij nu 2x zijn kuikentje eruit.. en buiten liggen weer 2 plasjes spuug.. ondanks dat hij niet meer drinkt dan dat hij normaal doet..

t zit me gewoon niet lekker.. dus maar even na laten kijken..  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door