Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1597013
Lisa was vanochtend gewoon Lisa. Fanatiek rennen en apporteren.
Na een uurtje buiten met Kaatje en Teuntje wilde ik haar binnen halen.
Ze keek me aan en liep weifelend in halve zithouding achteruit.
Ook toen ik ging zitten om haar te roepen, liep ze verder achteruit.
Heb eerst de andere honden binnen gehaald en ben teruggelopen naar Lisa.
Heb haar een riempje omgedaan en toen liep ze redelijk mee.
Binnen gebeurde weer hetzelfde. Achteruit in halfzittende houding en vreselijk trillen.
Ik dacht, dat ze ergens bang voor was en wilde haar erover heen helpen door weer naar buiten te gaan met een balletje.
Ze ging mee, maar apporteren wilde ze niet. Weer dat achteruitlopen in die gekke houding en vreselijk trillen, op een gegeven moment zat ze dus tussen de brandnetels tegen het hek aan. :-X
Ik heb haar weer meegenomen aan de riem, anders bleef ze achteruit lopen. Heb haar op de bank genomen en half op schoot.
Ze leek wat rustiger.
Uiteindelijk heb ik haar eten gegeven met metacam. Eigenlijk meer om pijn uit te sluiten.
Een zusje heeft namelijk spondylose en wie weet, heeft zij dat intussen ook. :-\
Ik weet absoluut niet, wat ik ervan moet denken en maak me zorgen.
Lisa is 9 1/2 jaar, was altijd gezond, heeft op haar 4de jaar 1 nestje gehad en is gesteriliseerd.
Heeft iemand een idee? :-\
Laatst gewijzigd door Ine op wo 11 aug 2010, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#1597025
ja , tenminste ik heb dit een keer bij Bo gezien toen hij in het spel met zijn kop tegen een boom opliep , toen kon hij ook een poosje alleen achteruit in halve zit , het bibberen heb ik toen niet gezien maar dat doet hij ook niet als er nietjes zijn poot in geschoten worden bij een wond .
hij kon toen ook alleen vooruit lopen aan de lijn , dat duurde ton een minuut of 5 geloof ik en toen kon hij weer zelf lopen , ik ging toen uit van een hersenschudding .
#1597034
Dat achteruitlopen niet, maar wel dat niet meer willen apporteren, zitten en trillen en niet weten wat hem overkomt. Remy, een labrador was toen ook rond de 9 jaar. Bij hem was ook duidelijk zijn rug pijnlijk. Na foto's gemaakt te hebben bleek dat hij enkele spondylosebruggen had. 
#1597075
*Dorothea* schreef: Maagzuuraanval?
Zou ze dan niet misselijk zijn?
Haar eten kwam er wel uit, maar na opnieuw consumeren blijft dat erin.
Haar gedrag doet ook denken aan mishandeling, angst voor mij dus :-X
Doet denken, want ze ligt wel bij me op schoot.
#1597091
henneke schreef: hoe lang heeft het geduurd eigenlijk ? was het even of gaat het al langer door ?
Dit is nog steeds, als ik haar roep om een snoepje te geven is het nog hetzelfde.
Al 4 uur dus.
Als ze ligt en niets hoeft te doen, is ze een zielig vogeltje. :-\
#1597100
Ine schreef: Dit is nog steeds, als ik haar roep om een snoepje te geven is het nog hetzelfde.
Al 4 uur dus.
Als ze ligt en niets hoeft te doen, is ze een zielig vogeltje. :-\
oei ik snap dat je je ongerust maakt hierover  :-\ :-\ , dus de pijnstilling helpt ook niet echt afdoende . kan je haar wel overal aaien en wriemelen ? kop , nek , rug enz.
#1597153
henneke schreef: oei ik snap dat je je ongerust maakt hierover  :-\ :-\ , dus de pijnstilling helpt ook niet echt afdoende . kan je haar wel overal aaien en wriemelen ? kop , nek , rug enz.
Ik mag haar overal aaien en duwen en voelen. Ik kan niets ontdekken, haar oren zijn schoon, geen opgezette klieren.
Net even wezen plassen en nu liep ze maar 3 passen achteruit en toen mee, maar wel heel voorzichtig. Ze loopt ook wat op eieren.
Ik heb toch wel het idee, dat de metacam iets doet, die zit er nu bijna 3 uur in.
De pest is, dat ik haar morgen bij mijn man en kinders achter moet laten, ik moet de hele dag weg en kan daar niet onderuit. Natuurlijk gaat de telefoon mee.
Ze heeft vanavond nog wel even Sientje terechtgewezen. Die ging als een speenvarken tekeer, maar waagt het niet meer om in haar buurt te komen.
Lisa ligt nu ook liever op de grond, tenzij ik op de bank zit.
#1597188
ja raar , ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is met haar maar bedenk me dat Bo ook zomaar opeens in de remmen kan gaan ( nu een klein jaar geloof ik ) wil dan opeens niet meer lopen ik heb inmiddels geleerd dat ik dan een paar passen de andere kant op moet lopen met hem en dan kan hij opeens weer wel mee , vraag me niet hoe het zit maar zo gaat dat bij hem , misschien helpt dat bij Lisa ook wel als ze niet mee wil/kan lopen .
als er morgen geen of weinig verbetering in zit dan zou ik maandag toch even naar de dierenarts gaan ( maar jou kennende hoef ik je dat eigenlijk niet te vertellen  ;) )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door