Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1596116
Ik heb weer een nieuw menu voor Raiko in elkaar gedraaid nadat ik er achter was gekomen dat ie in de laatste maand niet echt veel gegroeid is. Daarom wil ik 'm wat meer gaan geven. Zijn nieuwe menu is gebaseerd op 3,5% van zijn lichaamsgewicht. Raiko weegt op dit moment 26,4 kilo en is tien maanden oud.
De verhoudingen zijn:
50% vleesbot
20% spiervlees
15% orgaanvlees (waarvan de helft pens)
10% groente
5% vis

Ik ben ook van plan een pens dag in te voeren, maar weet nog niet precies hoe ik dat moet gaan inpassen in m'n weekmenu. Moet ik dan voor een week het orgaanvlees laten vervallen en alles wat hij dan normaal in een week krijgt aan orgaanvlees berekenen op de pensdag?

Ik hoop dat iemand even de moeite wil nemen om naar m'n menu te kijken. Alvast bedankt!!!





Raiko’s weekmenu
Week 1

Vrijdag
Ochtend:      465 gram eendennekken + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:         250 gram hertenvlees + 135 gram lamspens + 70 gram konijnenlever + 95 gram groentemix + één maatschepje
                   Primeval puppy gelatinaat + 1,5 theelepel zeewier
Zaterdag
Ochtend:       465 gram kipkarkas + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          250 gram hazenvlees + 95 gram groentemix + een heel rauw ei + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat +
                    1,5 theelepl zeewier
Zondag
Ochtend:       465 gram kwartelkarkas + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          250 gram paardenvlees + 185 gram hele sardientjes + 95 gram groentemix + 3 lepels biogard stand yoghurt met wat
                    fruit. (Dit kan zijn een beetje appel, banaan, meloen, aardbei enz.) + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat +
                   1,5 theelepel zeewier
Maandag
Ochtend:       465 gram kippennekken + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          135 gram runderpens gemalen + 70 gram bio rundernier + 135 gram bio runderhart + 95 gram groentemix +
                    één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix (zonnebloempit, pijnboompit, pompoenpit)
Dinsdag
Ochtend:       465 gram Haaksbarf paard + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          465 gram Carnibest lam en rijst + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix
Woensdag
Ochtend:       465 gram Haaksbarf geit + een heel rauw ei + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          465 gram gemalen kip mix (bot,orgaan,vlees) van Slagerij de groene weg + één maatschepje Primeval puppy
                    gelatinaat + 1 theelepel zadenmix + 3 lepels biogard stand yoghurt met wat fruit.
Donderdag
Ochtend:       465 gram Haaksbarf zalm + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          465 gram Haaksbarf konijn + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix

Week 2
Vrijdag
Ochtend:       465 gram kippenvleugels + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          250 gram geitensnippers + 135 gram penslap (rund) + 70 gram bio runderlever + 95 gram groentemix + één
                    maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1,5 theelepel zeewier
Zaterdag
Ochtend:       465 gram eendenrug + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          250 gram eendenspiervlees + 95 gram groentemix + een heel rauw ei + één maatschepje Primeval puppy
                    gelatinaat + 1,5 theelepel zeewier
Zondag
Ochtend:       465 gram parelhoenkarkas + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          250 gram kalkoendijvlees + 185 gram panharing (of all animal haring) + 95 gram groentemix + drie lepels biogard
                   stand yoghurt met een beetje fruit + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1,5 theelepel zeewier
Maandag
Ochtend:       465 gram eendenkarkas + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          135 gram lamspens + 70 gram bio rundernier (of evt. ander diersoort nier) + 135 gram lamshart + 95 gram groentemix +
                    één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix
Dinsdag
Ochtend:       465 gram Haaksbarf paard + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          465 gram Carnibest lam en rijst + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix
Woensdag
Ochtend:       465 gram Haaksbarf geit + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen + een heel rauw ei
Avond:          465 gram Energique nr.1 adult + drie lepels biogard stand yoghurt met een beetje fruit + één maatschepje Primeval
                    puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix
Donderdag
Ochtend:       465 gram Haaksbarf konijn + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          465 gram gemalen kip mix (bot, orgaan, vlees) van Slagerij de groene weg + één maatschepje Primeval puppy
                    gelatinaat + 1 theelepel zadenmix

Week 3
Vrijdag
Ochtend:       465 gram kippenruggen + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          250 gram hertenvlees +  135 runderpens gemalen + 70 gram parelhoenlever(?) + 95 gram groentemix + één maat-
                    schepje Primeval puppy gelatinaat + 1,5 theelepel zeewier
Zaterdag
Ochtend:       465 gram konijnenkarkas + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:           250 gram lamsvlees + 95 gram groentemix + een heel rauw ei + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat +
                     1,5 theelepel zeewier
Zondag
Ochtend:       465 gram zalmlijf / zalmkop + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          250 gram geitenvlees + 135 gram lamslong (of eventueel een ander diersoort long. Bijv. konijn) + 95 gram groentemix + drie
                    lepels Biogard stand yoghurt met een beetje fruit + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1,5 theelepel zeewier
Maandag
Ochtend:       465 gram geitenribben met vlees (of iets anders hazenbout, parelhoennek, kalkoennek)  + capsule Arkopharma acidophilus
                    + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          135 gram pens (nog te bepalen welke diersoort) + 70 gram nier (nog te bepalen welke diersoort) + 135 gram eendenhartjes
                    + 95 gram groentemix + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix
Dinsdag
Ochtend:       465 gram Haaksbarf paard + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          465 gram Carnibest lam en rijst + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix
Woensdag
Ochtend:       465 gram Haaksbarf geit + een heel rauw ei + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          465 gram Energique adult nr.1 + drie lepels biogard stand yoghurt met een beetje fruit + één maatschepje Primeval
                    puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix
Donderdag
Ochtend:       465 gram Haaksbarf konijn + capsule Arkopharma acidophilus + theelepel Schindele’s mineralen
Avond:          465 gram All animal haring + één maatschepje Primeval puppy gelatinaat + 1 theelepel zadenmix
Laatst gewijzigd door Senna99 op zo 25 apr 2010, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#1596138
Wat mij als eerste opvalt zijn de extra toevoegingen zoals Arkopharma acidophilus (pro biotica ?) Schindele's mineralen, zeewier  en Primeval puppy gelatinaat. Waar is dat laatste goed voor? Je geeft jou hond al zo gevarieerd waarom al die extra's?

Als je een pensdag wilt invoeren b.v. 1 x 2 weken dan voer je over 2 weken verdeelt nog ca. 8 % orgaan. Geef je dan alleen pens en verder niets? Dan moet je spiervlees en bot ook herverdelen. Dus 465 gr. vleesbot en 250 gr. spiervlees extra over 13 dagen verdelen (wat een gereken  :()
#1596266
Hi Rosalie,

Bedankt voor je reactie!
Ik geef de acidophilus en de Schindele's mineralen omdat Raiko aldoor wisselende ontlasting had. (D.w.z. vaak slappe ontlasting). Sinds ik dit erbij geef is z'n ontlasting altijd goed.
De zeewier geef ik om z'n pigment mooi zwart te houden. En ja..euh de primeval puppy gelatinaat geef ik omdat ie wat last had van groeipijnen. (Weet niet of het echt effect heeft, maar ik dacht baat het niet, dan schaadt het niet.. :-\)

Dus als ik het goed begrijp moet ik dan de 465 gram vleesbot en de 250 gram spiervlees van de 14e dag verdelen over de 13 dagen ervoor? En nog 8% ander orgaan verdelen over 13 dagen?
(inderdaad wat een gereken.. :biggrin2:)
#1597683
[quote="Senna99"]
En ja..euh de primeval puppy gelatinaat geef ik omdat ie wat last had van groeipijnen. (Weet niet of het echt effect heeft, maar ik dacht baat het niet, dan schaadt het niet.. :-\)
[/quote]

Mmm..daar ben ik niet van overtuigd.
Groeipijnen wordt uiteindelijk en dan tussen haakjes genoemd als een klacht.

[quote="Senna99"]
Dus als ik het goed begrijp moet ik dan de 465 gram vleesbot en de 250 gram spiervlees van de 14e dag verdelen over de 13 dagen ervoor? En nog 8% ander orgaan verdelen over 13 dagen?
(inderdaad wat een gereken.. :biggrin2:)
[/quote]

Ja, zo klopt het.
#1597774
[quote="Rosalie"]
Mmm..daar ben ik niet van overtuigd.
Groeipijnen wordt uiteindelijk en dan tussen haakjes genoemd als een klacht.
[/quote]

Tja, ik weet eigenlijk ook niet of hij er nu nog echt last van heeft. Op dit moment merk ik ook niet zo heel veel aan 'm.
(Dat wil zeggen: niet piepen als ik z'n poten strek, of hinken bij het lopen).
Pot is bijna leeg (voor een paar dagen nog), dus ik denk dat ik het straks dan idd maar laat zitten.

[quote="Rosalie"]
Ja, zo klopt het.
[/quote]

Ah, dank je voor de bevestiging. ;) Heb ik het goed begrepen!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door