Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#159563
Angie heeft een nagel gespleten. Tijdens het rennen heeft ze een sliding gemaakt en ze gilde het ff uit en heeft even kreupel gelopen. Haar duimnageltje is helemaal tot in het nagelbed gespleten. Ik heb er zoveel mogelijk vuil tussenuit gepeuterd. Het bloed niet, maar de zachte nagelschacht ligt bloot. Ik heb ook al wat haakjes weggevijld, maar er zit nog steeds vuil in.
Tot nog toe ben ik van mening dat ik er beter niks omheen kan doen omdat ze er goed af blijft. Als ze nu gaat rennen (wat ze dus toch doet als ze los is) kreupelt ze als ze snelle wendingen heeft gemaakt. Heeft iemand een tip of ik hier nog wat aan kan doen? Ik doe er zometeen voor het slapen ff wat tea tree op.
o ships nu zit ze er dus wel op te bijten :o
Door Lizzy
#159654
Poeh... geen idee. Whoofer heeft dit ook eens gehad en toen heb ik haar poot een paar maal per dag in de soda gehangen. En ik heb haar nagel zo kort mogelijk geknipt. En kort gehouden. Het is vanzelf weer goed gekomen....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#159657
Zo kort mogelijk afknippen , lost zich vaak vanzelf op. Ik zou er niets opdoen om het bijeen te houden want dan gaat ze er alleen meer aanzitten.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 03 sep 2004, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#159808
Ik heb inmiddels de nagel goed kort afgeknipt. Ik zou er alles af kunnen knippen, maar dat durf ik niet. De gevoelige schacht waar het leven inzit ligt helemaal bloot. Ik heb er wel even een bandje omheen gedaan dan blijft ze er beter af. Als er niks om zit zit ze er steeds aan te likken en bijten, en met iets eromheen blijft ze er gewoon vanaf. Vooral als ze buiten aan het rennen is heeft ze er baad bij dat er iets omheen zit dan kan ze dat gevoelige deel niet stoten.
Door Truus
#159832
Ach arme Angie :-\ :-*.
Gisteren toevallig weer het nageltje geknipt bij Timo en Mila om het te voorkomen.
Grts.Truus ;)
Door avalon
#159837
Dit is niet iets wat je kan voorkomen Truus. Angie haar nagels zijn nl altijd extreem kort en kunnen nooit geknipt worden. Ze kan er echter wel ergens mee achter blijven haken. De nagel bestaad uit meerdere delen. het harde deel beschermd het zachte en het leven. Het harde deel is dus van het zachte gescheiden nu. Je kan dit het beste vergelijken met wanneer je zelf je hele nagel (dus ook het gedeelte dat vast zit op je vinger) kwijt bent, dat is bij Angie nu dus het geval. een stuk van de nagel zit nog vast en dat durf ik er dus niet af te halen.
Door Mister T
#159874
hier de nagelexpert ;D :-Xik heb tim meerdere malen in de soda gehangen en kort knippen idd,daar heb je volgens mij de meeste baat bij ;)
Door Sander
#159882
Zoveel mogelijk afknippen!
Eén van m'n honden had pas een nagel die in de lengte was gescheurd. In eerste instantie had ik er niets aan gedaan, met als gevolg dat de nagel steeds verder scheurde. De DA heeft toen het losse stuk tot op het leven afgeknipt. Dit was even vervelend, maar uiteindelijk wel de beste optie. De nagel is inmiddels weer netjes teruggegroeid.
Door avalon
#160141
Sander schreef: Zoveel mogelijk afknippen!
Eén van m'n honden had pas een nagel die in de lengte was gescheurd. In eerste instantie had ik er niets aan gedaan, met als gevolg dat de nagel steeds verder scheurde. De DA heeft toen het losse stuk tot op het leven afgeknipt. Dit was even vervelend, maar uiteindelijk wel de beste optie. De nagel is inmiddels weer netjes teruggegroeid.
Bij Angie is de nagel ook in de lengte gescheurt. Ik heb zoveel mogelijk van de nagel afgeknipt. De schacht waar het leven inzit is langer dan de nagel zelf. Angie haar nagels zijn altijd extreem kort ze slijt ze zelf tot op het leven af. Angie heeft witte nagels dus je kan het leven heel goed zien. Dat rose gedeelte dat je normaal dus door de nagel heen ziet ligt nu bloot, en is langer dan de nagel zelf (omdat ik hier veel vanaf geknipt heb). Maar dat is juist ook het gevoeligste deel, dus als iemand nog een tip heeft graag. Dit ga ik er dus niet afknippen, ze gilt al als ik er alleen maar aankom en dat terwijl ze echt niet flauw is wat dat betreft. (tis geen avalon die al begint te gillen als je naar haar nagels wijst).
Door Sander
#160240
Als er nog een stuk los zit, kun je dit volgens mij het beste weghalen. Het is even vervelend, maar anders blijft ze er last van houden...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door