Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#159453
jaja, we hebben de zes weken volgemaakt zonder bij de DA geweest te zijn :-\ en morgen gaan we maar weer een keer....

Ik heb nl zo'n donkerbruin vermoeden dat Bas weer last heeft van huidmijt :-X. Zijn hele lijf zit weer onder de schilfers en viezige plekjes. Ook heeft ie al een tijd een ontstoken oog wat ik niet weg krijg.

Heb hem al extra weerstandondersteuning gegeven en vooral veel TLC maar het helpt niet.

Dus vandaar maar weer richting DA. Wordt de eerste keer hier in Hengelo ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#159460
ik denk ook dat het feit dat Bas in relatief korte tijd 2x keer onder narcose is geweest, een tijd pijn heeft gehad en de verhuizing al met al teveel van zijn weerstand heeft gevraagd :-\.

Ik "durf" het niet aan om langer te wachten want ik zie totaal geen verbetering eerder uitbreiding van die plekken. Zijn ontstoken oog wordt niet erger maar ook niet echt beter.

Als ik mazzel heb, tref ik de DA die ik hier jaren geleden ook al gehad heb en wat ik me zo herinner is ze goed. Ook is er een homeopathise arts verbonden aan deze praktijk maar daar was meer dan een week wachttijd voor en dat duurt me nu te lang. Kan best zijn dat ik daar alsnog naar toe ga met Bas voor zijn arthrose.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#159466
Ivonne schreef: ik denk ook dat het feit dat Bas in relatief korte tijd 2x keer onder narcose is geweest, een tijd pijn heeft gehad en de verhuizing al met al teveel van zijn weerstand heeft gevraagd :-\.

Ik "durf" het niet aan om langer te wachten want ik zie totaal geen verbetering eerder uitbreiding van die plekken. Zijn ontstoken oog wordt niet erger maar ook niet echt beter.

Als ik mazzel heb, tref ik de DA die ik hier jaren geleden ook al gehad heb en wat ik me zo herinner is ze goed. Ook is er een homeopathise arts verbonden aan deze praktijk maar daar was meer dan een week wachttijd voor en dat duurt me nu te lang. Kan best zijn dat ik daar alsnog naar toe ga met Bas voor zijn arthrose.
Nou, dat klinkt in ieder geval hoopvol. Is altijd prettiger als wanneer je helemaal blind die praktijk in moet.
Door 202spots
#159526
Lizzy schreef: Gatver. Is dit balen zeg... :(. Wat is TLC?
Tender Loving Care ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#159541
Hè, balen Ivonne, hopelijk is je nieuwe DA goed en is Bas snel van z'n schilffers af, sterkte ermee :).
Door Nelly
#159569
Hè wat vervelend voor jullie :( Geef die lieve zwarte beer maar een dikke knuf van me :-* en sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#159663
Balen Ivonne, hopelijk is het snel weer over.
Geef hem maar een dikke knuf van zijn vriendinnetje :-*
Door Eidos
#159756
Zucht... het zit ook nooit eens mee he ?!?! Sterkte met je lieve beer Ivonne, en geef hem van mij ook maar weer een lieve beterschapskus !!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#160128
ik trof de DA die ik hier jaren geleden ook heb gehad en zij staat achter het voeren van vers ;D (is wel zo makkelijk)

Verder was zij met mij van mening dat het niet nodig was om Bas vol te douwen met "troep" maar dat zijn weerstand even een goede boost moet krijgen (het is allemaal gewoon net wat te veel geweest in korte tijd) en dat hij dan zelf wel weer in staat is om korte metten te maken met zijn probleempjes.

Ze was onder de indruk van het feit dat Bas een fijne vacht had (niet vet, niet viezig) en dat hij geen lucht bij zich heeft (en dat terwijl hij nu toch echt weer aan het rommelen is)....... Ze zei dat de meeste honden toch echt een luchtje bij zich hebben....

Nou, qua DA zitten we hier wel goed ;D
Door Truus
#160135
Fijn dat je het getroffen hebt met deze nieuwe D.A.!

Moet dit nu vanzelf over gaan dus?

Knuffel voor de wollige beer :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#160152
nee niet helemaal vanzelf want dat "redt" Bas zelf dus net niet; ik heb een middel genaamd Prodermo mee gekregen. Als het goed is dan krijgt Bas hier net ff een zetje mee in de goede richting. Het is een poeder dat over zijn eten gaat.

Ff afwachten dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door