Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1595232
Yuki heeft nu vanaf zondag diarree, en het lijkt maar niet beter te worden. Vind dat het nu lang genoeg geduurd heeft eigenlijk.
Het is zeer waarschijnlijk het gevolg van de chemo's die hij krijgt, dus de darmepitheelcellen zullen afgebroken zijn.

Hij heeft niet heel vaak ontlasting, zo'n keer per dag, maar wel waterdun en af en toe wat aandrang. 1 x zat er wat slijm bij, maar over t algemeen niet.

Wie heeft er tips en/of ideeen??  :-\

Ook qua voeding...
#1595242
bij diarree doe ik ongeveer drie keer per dag een scheutje kamillethee over hun eten.
dat hou ik een aantal dagen vol en verder fytomix, daar heb ik zulke wonderbaarlijke evaringen mee.
misschien alleen kvv geven.
#1595817
Glutamine herstelt de slijmvliezen in de darmen. Nu zal er in het eten ook wel veel glutamine zitten maar misschien dat extra glutamine nog een extra effect heeft.
En N-acetylglucosamine werkt ook beschermend en herstellend op slijmvliezen.
#1599832
Hitam schreef: Glutamine herstelt de slijmvliezen in de darmen. Nu zal er in het eten ook wel veel glutamine zitten maar misschien dat extra glutamine nog een extra effect heeft.
En N-acetylglucosamine werkt ook beschermend en herstellend op slijmvliezen.
L-glutamine is gewoon in poedervorm verkrijgbaar, maar N-acetylglucosamine...waar vinden we dat??  ::)
(en het laatste is natuurlijk ook wel weer een voedingsstof voor de tumorcellen  :-X)
#1600063
N-acetylglucosamine wordt behoorlijk slecht opgenomen door de darmen. Het blijft dus voor het grootste deel in en rond de darmen, maar er wordt toch wel iets opgenomen.
Ik heb nog wel N-acetylglucosamine. Die tabletten voor blaasproblemen bij katten zit het ook in. Ik weet even niet meer hoe het heet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door